Klockan klämtar för klassiska Outlook

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag använder Thunderbird

Skrivet av Alastor Moody:

Jag med. Gillar verkligen Thunderbird som mejlklient och som kalender.

Skrivet av shogun-r:

Jag använder också Thunderbird och gillar den. Har nog använt den senaste 12 åren.

Har använt Thunderbird ett tag nu med några tillägg. Men när man nystartat Thunderbird så får man frysningar av programmet när det ska synka. Har ni lyckats få rätsida på det?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Har använt Thunderbird ett tag nu med några tillägg. Men när man nystartat Thunderbird så får man frysningar av programmet när det ska synka. Har ni lyckats få rätsida på det?

Samma här. "Lösningen" var att begränsa hur långt tillbaka den hämtar (jag vill ha allt och så mycket är det inte) men då slutar Thunderbird att svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Finns det några andra rekommendationer än Thunderbird här som alternativ som man bör undersöka?

Jag har kört Mailbird i rätt många år och varit nöjd.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Den nya är helt värdelös. Tur Microsoft har till 2029 på sig att fixa den.

Permalänk
Medlem

Hatet emot nya outlook har är stort hos mig så tänkte ge mig på Thunderbird istället och se om man kan vänja sig.
MEN, är det någon som har koll på hur man lägger till delade inkorgar i thunderbird?

När jag försöker lägga till en av dem så kräver det lösenord, Det ska dock inte finnas något lösenord på den jag lägger till

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Allt skall till molnet så att Microsoft tjänar gott och har insyn i allt och att allt kan försvinna med lite inkompetens hos Microsoft. Tur att man fortfarande kör Office 2003.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Outlook? Den Outlook?

Permalänk
Medlem

Uruselt. Nya Outlook har inte ens stöd för funktionsbrevlådorna på jobbet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Uruselt. Nya Outlook har inte ens stöd för funktionsbrevlådorna på jobbet.

Syftar du på delade mailboxar? Det stödet har den.
Eller vad anses med funktionsbrevlådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robincroneld:

Syftar du på delade mailboxar? Det stödet har den.
Eller vad anses med funktionsbrevlådor?

Typ som delade mailboxar som har en särskild ändelse kopplad till Microsoft-konto.
Till exempel it@xxx.com.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Riktigt synd. Jag tyckte om den riktigt outlook/epost-appen från windows 10

Visa signatur

Windows 11 LTSC

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Det är roligt och gå in och läsa feedback kommentarerna som skickas in från nya Outlook
Folk är sååååå trevliga och positiva kan jag säga!

Ja, jag skapade ju en tråd i forumet. NEW OUTLOOK!(!!) promptar en login-ruta flera gånger i veckan. I kombination med en yubikey där man både ska skriva in lösenord och pilla på med fingret så blir man fan galen.

Fimpar dom Outlook-old så kommer jag byta mailklient helt och hållet istället.

Fascinerande hur man kan misslyckas så hårt, och då gillar jag ändå Microsoft överlag med tanke på att jag spenderar dagarna i C#/.NET/Azure.