Nominera Årets bästa spel 2024!

Permalänk
Medlem

Stellar Blade
Granblue Fantasy Relink
Trails Through Daybreak

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Varför länka till 2023 omröstningen?

Detta är en tråd för att nominera, omröstningen kommer senare

Permalänk
Medlem

Astro Bot !

En mycket värdig vinnare.

Permalänk

Snufkin: Melody of Moominvalley

Permalänk
Medlem

Black Myth Wukong

Permalänk
Medlem

Indiana Jones and the Great Circle

Permalänk
Medlem

Har spelat väldigt få spel som släppts i år. Men jag vill nominera Pronce of Persia The lost crown. Oväntat bra spel, driver utveckligen av metroidvania genre framåt.

Permalänk

Astrobot!

Permalänk
Medlem

Songs of Conquest.

Permalänk
Medlem

The First Descendant.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 850 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk

Senua's Saga: Hellblade II!!

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7 rebirth!

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Helldivers 2, sällan haft så så kul med polarna, trots ojämna patchar.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U27" @ 2560 X 1440 2 X Dell U24" @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Kul med nomineringarna! Känns ju som att det finns vissa tydliga favoriter.
Själv slår jag ett slag för Metaphor Re:Fantazio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Synd det inte gäller dlc, shadow of the eardtree var 👌👌

Nominerar nog isf Selaco isf, riktigt mysigt boomer shooter

Kan man spela det fristående utan att äga/installera elden ring? Om svaret är nej så är det inget mindre än ren galenskap att tycka det är ok med expansioner i en tävling för årets spel.

Själv lägger jag min röst (och alla andras röster) på Indiana Jones. Det är så långt framför alla andra spel så knappt värt att ha en tävling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H_A_N_72:

Songs of Conquest.

Javisst ja, den gick ut som 1.0:a i år. Väldigt trevligt spel!

Permalänk
Medlem

Riven

Visa signatur

Intel i5 13600KF | MSI RTX 4070 Ti | ASUS Prime Z790-P | 64GB DDR4 | Kingston KC3000 2TB | Cooler Master ML240L V2 | Be Quiet! Silent Base 601 | Fractal Design ION Gold 850W | Windows 11 | LG OLED 55 CX | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Path of exile 2

Permalänk
Medlem

Ser att flera nominerar Path of Exile 2. Är inte Path of Exile 2 i early access? D.v.s. inte släppt i färdig version än? I så fall borde det väl inte räknas, tycker jag personligen. Men jag vet inte var gränsen dras för att räknas som fullt spel som är släppt i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ser att flera nominerar Path of Exile 2. Är inte Path of Exile 2 i early access? D.v.s. inte släppt i färdig version än? I så fall borde det väl inte räknas, tycker jag personligen. Men jag vet inte var gränsen dras för att räknas som fullt spel som är släppt i år.

Det är "early access", men ändå mer content än 99% av alla spelen där ute. En ny person har säkert 30-35 timmar campaign följt av säkerligen 100-300 timmar endgame bara där. Sen kommer contenten mer än dubblas om 6-12 månader, men det är då det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Det är "early access", men ändå mer content än 99% av alla spelen där ute. En ny person har säkert 30-35 timmar campaign följt av säkerligen 100-300 timmar endgame bara där. Sen kommer contenten mer än dubblas om 6-12 månader, men det är då det.

Längden och innehåll spelar väl mindre roll kan jag tycka. Frågan är ju hur man ska tänka kring ett spel som inte är klart än. Det är väl i princip en beta el.dyl. just nu. Men det är klart, om det får vara med nu och delta så ska det ju inte få vara med sen när det släpps i färdig version. Antingen eller, det kan jag tycka är okej, kanske.

Permalänk
Medlem

Missade helt och hållet reglerna. Enligt reglerna räknas inte poe2, så helt fel av mig

Permalänk
Medlem

Jag röstar också på Satisfactory (förutsatt det räknas)!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Battlefield 1

Permalänk
Medlem

Helldivers2

Permalänk
Medlem

Nominerar Indiana Jones and the Great Circle. Snacka om att "flytta fram kuvertet" även om det kostade mycket.

Permalänk
Skrivet av Tinto:

Enda spelet släppt i år som jag har spelat är Stalker 2, så får nominera det. Skulle kunna nominera Final Fantasy VII Rebirth också, men har inte spelat det ännu.

Skulle också vilja nominera Final Fantasy VII: Rebirth, ett spel som bjöd på magi hela spelet ut. Tror nog jag aldrig har tänkt att det kan inte bli bättre och så blir det bättre, hela tiden genom spelet, har nog inte hänt innan i andra spel. Så FF7: Rebirth är definitivt en nominering inte bara till årets bästa spel men kanske tom det bästa spelet genom tiderna.

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 5.0Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Helldivers 2

Permalänk
Medlem

ETS-2.
EuroTruckSimulator, i kategorin Simulatorer.
AI, har här en ny mening, när man ser dom andra smarta trafikanterna.

Permalänk
Medlem

Pacific Drive.