Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Ja det är nog det de har gjort. Men aldrig fel att prova
Bara handla sånt på kredit via klarna så blir det ingen huvudvärk.

Får se vad som händer. De hittade på något om att varan inte finns i lager än så länge.

Uppdatering, de har skickat till mig nu. Får se vad jag får

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som fick 2st begagnade Noctua-fläktar istället för nya (Amazon 199kr styck)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Någon mer än jag som fick 2st begagnade Noctua-fläktar istället för nya (Amazon 199kr styck)?

Hur såg du att de var begagnade? Är förpackningen bruten/inte originalförpackning? Har inte öppnat kartongen än så kan kolla när jag kommer hem.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Hur såg du att de var begagnade? Är förpackningen bruten/inte originalförpackning? Har inte öppnat kartongen än så kan kolla när jag kommer hem.

Inget synligt på kartongen men fläktarna hade varit monterade (gängade skruvhål) och de var ordentligt dammiga. Pratade med kundtjänst och det var inga problem med retur. De var dock osäkra på om jag kunde få två nya till det priset som var. De skulle återkomma om några dagar.

https://drive.proton.me/urls/HYR7FXN1QM#ahk3lTz2ygle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Jag beställde 4st och alla luktar ny elektronik och har inga tecken på användning.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vart i hela friden fick de uttrycket modermodemet ifrån?

Gissar att journalisten förväxlat, och på eget bevåg/minne kombinerat, ordet "moderkort" med ordet "modem". 😄

@emilakered om @JonasT arbete: "Nu har han kommit fram till hårdvaran, Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenalinkick:

Produkt: Bespoke Jet Plus Complete Extra VS20B95943N/WA 210W med All In One Clean Station
Länk: https://www.samsung.com/se/vacuum-cleaners/stick/bespoke-jet-...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12935188&gad_source=1&g...
Pris: 5490kr

Verkar som att med rabattkoden HAPPYSAMSUNG2024 får du 1000kr extra rabatt på alla produkter över 5000kr?

Någon mer som beställde denna med förhoppningen att "Spray Spinning Sweeper" som listas i beskrivningen skulle ingå?
Såg att den inte var med på bilden så frågade Kundtjänst som bekräftade att det ska ingå, men idag kom paketet utan.. :/

(tänker att detta handlar om "övriga fynd" men nu låg tipset kvar i den här tråden så jag håller mig i motsvarande diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Någon som fick sin 27" Odyssey OLED G6 G60SD QHD 360Hz?
Fick mail idag att min beställning är avbruten pga av den "för närvarande är slut i lager och vi har för närvarande inget förväntat datum för när den kommer att återvända till vårt lager."
Tråkigt med tanke på att det är nästan 2 veckor sedan jag beställde..

Finns/fanns en del på Blocket, tyvärr. Tycker det är tråkigt att dessa fina deals går till scalpers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Produkt: 27" Odyssey OLED G6 G60SD QHD 360Hz
Länk: https://www.samsung.com/se/monitors/gaming/odyssey-oled-g6-g6...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13620801
Pris: 6990kr

Se nedan vad @ColdBrew skrev för att få ner priset till 5990

"Vill bara inflika om ni använder koden "HAPPYSAMSUNG2024", då får ni ytterligare 1 000 kr avdraget."

Fick precis som andra meddelande av Samsung att de annullerat min nu nästan 2 veckor gamla order. Detta efter att jag vid två tillfällen tidigare fått bekräftat av Samsung support att min order ska komma, men bara blivit försenad - något jag var helt ok med. (citat från chatt: "...Du kommer att få din beställning men med en liten fördröjning.")

Hörde av mig till support idag igen som menade att de förväntade sig få in mer skärmar v2 2025 men kunde inte veta säkert, så därför annullerat. Jag erbjöd mig vänta, dvs var helt okej med längre leverans tid - men "fanns ingenting de kunde göra åt det nu".

I vilken utsträckning har de rätt att Annullera min order hur som helst i detta fall? Tycker det känns lite märkligt, särskilt när de tidigare bekräftat min order samt att jag varit okej med att vänta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Fick mail idag att min beställning är avbruten pga av den "för närvarande är slut i lager och vi har för närvarande inget förväntat datum för när den kommer att återvända till vårt lager."

Fick tyvärr inte min heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Kollade mina tre lite oroligt, men hittade inga uppenbara spår av användning!
Det fanns dock ingen sån där genomskinlig rund tejpförsegling som man brukar se på de flesta elprylskartonger.

Surt om du hade skruvhål i dina - och lite konstigt när det ändå hänger med gummiupphängningar med fläktarna!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Jag sitter med en nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Jag köpte 4 och de såg ut och kändes på alla sätt som nya. Tråkigt att du fått begagnade.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, då hade jag otur helt enkelt. Returen verkar gå smidigt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Tack för svaren, då hade jag otur helt enkelt. Returen verkar gå smidigt ändå.

Nu fick du mig orolig!
6/6 nya här. Amazon brukar lösa sånt där smidigt. En av de få bra sakerna med returer hos dem. Nackdelen är att folk utnyttjar det och skickar tillbaka "nya" och då får man som kund ibland precis som du dessa. Då de inte går igenom produkterna vid retur.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Inget synligt på kartongen men fläktarna hade varit monterade (gängade skruvhål) och de var ordentligt dammiga. Pratade med kundtjänst och det var inga problem med retur. De var dock osäkra på om jag kunde få två nya till det priset som var. De skulle återkomma om några dagar.

https://drive.proton.me/urls/HYR7FXN1QM#ahk3lTz2ygle

Mina 3 var nya som tur var.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Jag sitter med en nu

Grattis!
När fick du din?
Eller du har köpt den tidigare?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk

Antagligen va väl dealen bättre än dom hade tänkt på skärmarna. Plus att det såldes mycket mer än vad som fanns i lager. Därför dom kör med "tyvärr vi måste annullera din order" ist för att låta folk vänta drygt 2 veckor till. Men har sett att samma skärm finns för 7k så man kanske ska slå till på den ist då. Det kanske kan vara värt 1000 kr extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Grattis!
När fick du din?
Eller du har köpt den tidigare?

Beställde den 27e och fick skärmen den 28e nov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Produkt: Thermalright Phantom Spirit 120 EVO
Länk: https://www.amazon.se/TR-v%C3%A4rmer%C3%B6r-CPU-kylare-PWM-fl...
Kategori: Processorkylning
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13241682
Pris: 309

Produkt: Thermalright Phantom Spirit 120
Länk: https://www.amazon.se/TR-CPU-luftkylare-CPU-kylare-AGHP-tekni...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13433069
Pris: 239

Produkt: Thermalright Frozen Warframe Black ARGB-360 mm AIO
Länk: https://www.amazon.se/TR-ARGB-360-LCD-sk%C3%A4rm-uppl%C3%B6sn...
Pris: 590

Riktigt bra priser, finns på peerless assassin mm med

50% på hela thermalright soritmentet begränsat antal. Många artiklar är redan tillbaka till fullpris eller slutsåld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AvantiJ:

50% på hela thermalright soritmentet begränsat antal. Många artiklar är redan tillbaka till fullpris eller slutsåld.

Jo det försvann fort så tog bort länkarna nu, köpte en ps 120 evo för 309 ink frakt så är nöjd 😌

Permalänk
Medlem

Vi får väl se om man får dom, jag slog till på Thermalright Phantom Spirit för 240kr.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Keeper of Traditions

Här har man gått och väntat länge på sänkningar på Phantom Spirit och så missar man halva priset

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Här har man gått och väntat länge på sänkningar på Phantom Spirit och så missar man halva priset

Jag tycker man uppdaterar dessa trådar för jämnan men man missar alltid dom bra dealsen xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Skrivet av Sturgis:

Jag tycker man uppdaterar dessa trådar för jämnan men man missar alltid dom bra dealsen xD

Tror det bara var i ca 15-20 minuter. Troligtvis felprisat från en viss butik då det var sålt av företag men skickat av Amazon.
Vi lär få våra produkter. Jag lyckades knipa en vanlig (borde nog köpt EVOn istället).

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tror det bara var i ca 15-20 minuter. Troligtvis felprisat från en viss butik då det var sålt av företag men skickat av Amazon.
Vi lär få våra produkter. Jag lyckades knipa en vanlig (borde nog köpt EVOn istället).

Känns som att jag försökt läsa på om skillnaderna, och det verkar inte vara något med EVOn som motiverar det högre priset (om man nu inte måste ha lite RBG på fläktarna). Tvärtom så blir EVOn lite mer högljudd, utan att prestera bättre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Känns som att jag försökt läsa på om skillnaderna, och det verkar inte vara något med EVOn som motiverar det högre priset (om man nu inte måste ha lite RBG på fläktarna). Tvärtom så blir EVOn lite mer högljudd, utan att prestera bättre.

220w vs 260w kyleffekt mellan vanliga och evo enligt inet. Men kanske inte gör så mycket i vanliga fall.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

220w vs 260w kyleffekt mellan vanliga och evo enligt inet. Men kanske inte gör så mycket i vanliga fall.

Jao, oklart vart de siffrorna kommer ifrån, då själva kylaren ska vara identisk och bara fläktarna har ändrats, vilket ska leda till den lite "sämre" ljudbilden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan meddela för er som köpte en Lenovo Thinkpad X13 Gen1 på ReuseIT
Jag är uppe och slängt in Xubuntu 24.04 samt uppgraderade biosen från 1.35 till 1.51 innan installation.
Var tvungen radera partionerna helt för annars bråkade den med Bitlocker från Windows installationen samt stänga av Secure Boot.

För er som skall fortsätta köra Windows rekommenderar jag iaf att uppgradera Biosen då den täpper till en del säkerhetshål.
https://pcsupport.lenovo.com/se/sv/products/laptops-and-netbo...

Än så länge inget att anmärka på maskinen även snabb leverans och bra packat.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Kan meddela för er som köpte en Lenovo Thinkpad X13 Gen1 på ReuseIT
Jag är uppe och slängt in Xubuntu 24.04 samt uppgraderade biosen från 1.35 till 1.51 innan installation.
Var tvungen radera partionerna helt för annars bråkade den med Bitlocker från Windows installationen samt stänga av Secure Boot.

För er som skall fortsätta köra Windows rekommenderar jag iaf att uppgradera Biosen då den täpper till en del säkerhetshål.
https://pcsupport.lenovo.com/se/sv/products/laptops-and-netbo...

Än så länge inget att anmärka på maskinen även snabb leverans och bra packat.

Vad exakt är det för grafikkort i den? Förväntar mig ingenting av det men ändå nyfiken hur mkt den klarar av.