Sega överväger egen abonnemangstjänst för spel

Permalänk
Melding Plague

Sega överväger egen abonnemangstjänst för spel

President Utsumi går igång på att skapa ett Game Pass-alternativ för de egna titlarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag vill dissa hela Sega spel-genren rakt av som så men jag ställer mig ytterst tveksam till att den prenumerationstjänst på exklusiva Sega-spel är någon som kommer slå lika stort, eller alls, som Nintendos motsvarighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Inte för att jag vill dissa hela Sega spel-genren rakt av som så men jag ställer mig ytterst tveksam till att den prenumerationstjänst på exklusiva Sega-spel är någon som kommer slå lika stort, eller alls, som Nintendos motsvarighet.

Om dom försöker med priser som dom andra så nej, lär inte gå då utbudet är för litet.
Men säg 10€ för 1 år så visst, det hade jag hoppat på. Är det per månad så nope.

Kan vara att Sega fått storhetsvansinne nu när Sonic filmerna gått så bra.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Om dom försöker med priser som dom andra så nej, lär inte gå då utbudet är för litet.
Men säg 10€ för 1 år så visst, det hade jag hoppat på. Är det per månad så nope.

Kan vara att Sega fått storhetsvansinne nu när Sonic filmerna gått så bra.

Alla har storhetsvansinne nu för tiden tyvärr för vissa lyckas ju med helt orimlig prissättning till sina kunder.

Permalänk
Medlem

Hybris

Permalänk
Medlem

Äger sega fortfarande football manager mm så kan det nog bli populärt... För rätt pris

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Precis vad vi konsumenter har efterfrågat och behöver. Fler prenumerationstjänster! /s

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Deras strategi verkar iaf inte gå ut på att sälja sina spel
https://www.trueachievements.com/news/sega-delisting-12-xbox-...

Permalänk
Medlem

Nog därför de slutade sälja mega drive collection. Iställlet för 200kr för 50 spel man äger. Ska man betala 100kr för spel varje månad. Knappast värt det.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

visste inte äns att sega fortfarande gjorde spel... tror inte jag hört om något sega spel sen typ tidigt 2000tal...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Alltså, det beror ju på priset. För typ 10kr månaden kan det ju vara ok, finns ändå ett par guldkorn i segas bibliotek. Men har på känn att de siktar betydligt högre än så, kanske 129kr/mån? Då är det ju bara att glömma, Sega har inte lika många nostalgi "klassiker" som Nintendo.....eller ens Sony.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Sega Mega Drive Collection var fantastisk på Steam, man fick ju tillgång till alla ROMs på laglig väg, det är ju detta konsumenter vill ha! Ett lagligt sätt att äga de gamla spelen på. Vilket blir alltmer viktigt nu när det är svårt att få tag på retro hårdvara och mjukvara i bra skick.

Skrivet av Rouge of Darkness:

visste inte äns att sega fortfarande gjorde spel... tror inte jag hört om något sega spel sen typ tidigt 2000tal...

Inte? Spontant tänker jag Sonic Frontiers, Shadow Generations, Yakuza-serien, Super Monkey Ball, Virtua Fighter V släpps ju även snart på PC. Sedan är de ju utgivare för 3:e parts studios också; Alien Isolation, Total War, Two-Point Hospital etc.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Vågar endast tro på konceptet när dom släpper Sonic Adventure Remake som gisslan

Permalänk
Medlem

Ja precis vad vi alla önskat, en till tjänst/launcher för våra spel…

Permalänk
Skrivet av _genki:

Sega Mega Drive Collection var fantastisk på Steam, man fick ju tillgång till alla ROMs på laglig väg, det är ju detta konsumenter vill ha! Ett lagligt sätt att äga de gamla spelen på. Vilket blir alltmer viktigt nu när det är svårt att få tag på retro hårdvara och mjukvara i bra skick.

Inte? Spontant tänker jag Sonic Frontiers, Shadow Generations, Yakuza-serien, Super Monkey Ball, Virtua Fighter V släpps ju även snart på PC. Sedan är de ju utgivare för 3:e parts studios också; Alien Isolation, Total War, Two-Point Hospital etc.

är väl bara typ sonic (trodde inte de kommit några nya sen typ 2006 eller nått), super monkey ball (kommit fler efter GC/wii?). och two point hospital (hade ingen koll på att sega hade ett finger i den kakburken) som jag faktiskt känner igen namnet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Precis vad vi konsumenter har efterfrågat och behöver. Fler prenumerationstjänster! /s

Du behöver inte ens efterfråga det, det kommer ändå. Som Fantomen varje månad.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

En till? Installerade generation zero idag för brorsonen ville lira lite och inte nog med att logga in på steam nu var man tydligen tvungen stt logga in på ett till konto i spelet.
Eftersom jag glömmer koder blev det massa mailande, sms med koder för återställning.
Den som bygger EN tjänst som automatiskt loggar in dig på alla dina konton och samlar alla spel skulle bli miljadär men misstänker att det strider mot både det ena och andra?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Kallar de tjänsten för "Dreamcast 2" så är jag på!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alltså… på vilken plattform då?

Såvitt jag ser det är SEGA ingen stor spelare på marknaden… eller ?!

Nej det här är dömt att misslyckas !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

På Steam äger du ju dock inte spelen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Som de skall.. Som alla de andra...

( Sa inte att det var bra, dock )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle börja med att producera några bra spel. För egen del finns det inte något som lockar från Sega.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Det låter inte kul

Permalänk
Medlem

Gör en ny konsol i stället. Ta över tronen från Xbox.

Permalänk
Medlem

80'tal men vet vad du menar..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Äntligen! Fler prenumerationer!

Permalänk
Medlem

I stort sett vad jag förväntade mig, varför skulle dom annars ha tagit bort en massa klassiska SEGA-spel från Steam, Switch osv tidigare denna månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Såvitt jag ser det är SEGA ingen stor spelare på marknaden… eller ?!

Inte som förr, men Ryu Ga Gotoku (Yakuza, kommande Virtua Fighter 6), Sonic Team, Creative Assembly (Total War), Sports Interacive (Football Manager) och Atlus (Persona, Shin Megami Tensei och Metaphor: ReFantazio).

Själv hade jag inte satsat på något sådant, men Ryu Ga Gotoku och Atlus är inte sämsta pelarna om man skulle försöka.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Gör en ny konsol i stället. Ta över tronen från Xbox.

Som mediamaskin med övervakning 24/7?

Permalänk
Medlem

är väl bara typ sonic (trodde inte de kommit några nya sen typ 2006 eller nått), super monkey ball (kommit fler efter GC/wii?). och two point hospital (hade ingen koll på att sega hade ett finger i den kakburken) som jag faktiskt känner igen namnet.

Det kommer sonic och monkeyball-spel hela tiden, flera olika på varje konsolgeneration. Jag tror snarare att det handlar om att intresset och igenkänningen har försvunnit när de har gått över till att vara utgivare istället för konsoltillverkare. Nu är inte mjukvaran längre knuten till en väldigt igenkännlig hårdvara. Dessutom har spelbranchen vuxit enormt och blivit aningen oöverskådlig, speciellt för de som inte är kontinuerligt insatta i vilka spel som släpps.

Skrivet av ELF:

På Steam äger du ju dock inte spelen.

I fallet med Sega Mega Drive Collection så finns/fanns spelen (alla ROMs) okrypterade som binära filer i installationskatalogen, bara att kopiera och spela via valfri emulator. Så nej, ingen DRM.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC