SweClockers klassiska musmattor återvänder!

Wi-Fi-Samtal med kontantkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Om ens Wi-Fi går ner under samtal, bryts samtalet då eller går den över till 4G-samtal då automatiskt?

Om jag förstått rätt så ska det gå att gå över till 4G utan att det bryts. Däremot om man ligger på 3G eller 2G så går det inte.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Om jag förstått rätt så ska det gå att gå över till 4G utan att det bryts. Däremot om man ligger på 3G eller 2G så går det inte.

Ok. Borde jag inte spara batteri om jag använder Wi-Fi-samtal? Jag har bara ett snäpp i motagning på 4G hemma hos mig, så borde det inte dra mer batteri med 4G då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Ok. Borde jag inte spara batteri om jag använder Wi-Fi-samtal? Jag har bara ett snäpp i motagning på 4G hemma hos mig, så borde det inte dra mer batteri med 4G då?

Även om du gör samtal via Wi-Fi, så kommer telefonen fortsatt att hålla mottagningen uppe, så den kommer fortfarande dra mer ström, än om du är på ett ställe med bättre mottagning. Jag tror inte man sparar mycket batteri på Wi-Fi samtal, däremot så kan kvalitén på samtalet bli bättre

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, får vi ikonen Wi-Fi symbol så används Wi-Fi. På Samsung telefoner kan du välja om du vill prioritera Wi-Fi eller mobilnät. Jag har valt mobilnät
Jag vetifan om det sparar mer batteri o göra samtal över Wi-Fi vs genom operatören. Det drar dock mindre på batteriet att vara ansluten till Wi-Fi vs att använda mobilnät, men det är en annan sak jämfört med just samtalet. Telefonen behöver fortfarande hålla signalstyrkan så länge den kan göra det och ju sämre mottagning man har, ju mer ström används.

Jag menar att man sparar batteri på Wifi, men förmodligen också vid samtal om man har dålig täckning.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Även om du gör samtal via Wi-Fi, så kommer telefonen fortsatt att hålla mottagningen uppe, så den kommer fortfarande dra mer ström, än om du är på ett ställe med bättre mottagning. Jag tror inte man sparar mycket batteri på Wi-Fi samtal, däremot så kan kvalitén på samtalet bli bättre

Du har rätt att ljudet blev bättre med Wi-Fi-samtal. Jag hade surrande ljud/störningar med 4G-samtal, det försvann med Wi-Fi-samtal. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Jag sätter luren i flygplansläge och kör samtal över Wi-Fi, brutalt dålig täckning med Tre där jag bor.
Iom att den är flygplansläge så "sparar" det på batteriet

Visa signatur

Nuvarande rigg:
CPU: AMD 9800X3D; RAM: 32 GB; GPU: AMD 9700 XTX
Flest datorer när han dör vinner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ex-con:

Jag sätter luren i flygplansläge och kör samtal över Wi-Fi, brutalt dålig täckning med Tre där jag bor.
Iom att den är flygplansläge så "sparar" det på batteriet

Det är ett alternativ Du har inte funderat på o byta operatör om du har så dålig täckning där du ofta är?

Visa signatur