Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderstruck:

Dreame L20 Ultra 6890:- kr

Kategori : Robotdammsugare

https://www.inet.se/produkt/2001412/dreame-l20-ultra-vit

Lite sugen på denna, men samtidigt halvmycket pengar... Någon som kan säga bu eller bä gentemot billigare robotdammsugare?

Flyttar strax till runt 100 kvadrat, vore nice att alltid ha en bra lägstanivå på golvstädningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Lite sugen på denna, men samtidigt halvmycket pengar... Någon som kan säga bu eller bä gentemot billigare robotdammsugare?

Flyttar strax till runt 100 kvadrat, vore nice att alltid ha en bra lägstanivå på golvstädningen

Slutsåld nu på Inet på nätet. Finns att köpa i vissa av deras butiker.

Permalänk
Skrivet av j0mppie:

Hur fungerar mailbox? Satt också och funderade på en Curv

Used them last year to ship Denon X4800 from Germany. Process is well explained on their website & got it delivered to Stockholm without any issues. Ensure to follow the instructions.

Permalänk
Medlem

Tillbehör Q Revo S

Sorry för lite OT, men eftersom många här är nyliga ägare till en Q Revo S tänkte jag att det passar:

Ngn som hittat en bra sida/säljare där man kan köpa vettiga tillbehör som dammsugarpåsar, borstar, rullar, filter etc? Originaldelarna är oerhört dyra.

Permalänk
Medlem

Har som många andra spanat på robotdammsugare nu under Black Week.

Jag har redan två stycken från Roborock (s6 och s5 Max har jag för mig) och de gör väl ett ok jobb. Använder inte moppfunktionen alls i princip då det finns ganska mycket mattor, utom möjligtvis på entreplan, där det skulle funka, men där skall en av de gamla få ersätta en gammal Neato som är rätt kass egentligen.

Är primärt på jakt efter en med automatisk tömning. Moppning sekundärt, men kan ju vara bra att ha ändå.

Har läst att en del Dreame har problem med att köra längs väggar och håller på att svänga in i väggen hela tiden, men det kanske var barnsjukdomar.

Hur som helst, var rätt inställd på en Roborock Q8 Max+ (vad är det med namnsättningen förresten, helt horribel) men den verkar ju slutsåld nu. Kanske blir en Roborock Q5 Pro+ istället eller eventuellt en Dreame D10 plus Gen 2.

Budget upp till 5000 ca. Vill helst komma undan billigt, då det finns en del annat som behöver läggas pengar på.

Finns det några andra robotar jag bör titta på i denna prisklass?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Eftersom Q8 Max + verkar sålt slut eller rean är slut så funderar jag lite på Mova E30 Ultra. Är det någon som köpt den och kan ge lite åsikter?
Funderar mest på hur den rengör mopparna, varm/kallvatten o luft samt hur den hanterar saker på golvet o hur mkt den slår i saker/lister/kanter mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

Har som många andra spanat på robotdammsugare nu under Black Week.

Jag har redan två stycken från Roborock (s6 och s5 Max har jag för mig) och de gör väl ett ok jobb. Använder inte moppfunktionen alls i princip då det finns ganska mycket mattor, utom möjligtvis på entreplan, där det skulle funka, men där skall en av de gamla få ersätta en gammal Neato som är rätt kass egentligen.

Är primärt på jakt efter en med automatisk tömning. Moppning sekundärt, men kan ju vara bra att ha ändå.

Har läst att en del Dreame har problem med att köra längs väggar och håller på att svänga in i väggen hela tiden, men det kanske var barnsjukdomar.

Hur som helst, var rätt inställd på en Roborock Q8 Max+ (vad är det med namnsättningen förresten, helt horribel) men den verkar ju slutsåld nu. Kanske blir en Roborock Q5 Pro+ istället eller eventuellt en Dreame D10 plus Gen 2.

Budget upp till 5000 ca. Vill helst komma undan billigt, då det finns en del annat som behöver läggas pengar på.

Finns det några andra robotar jag bör titta på i denna prisklass?

Har ingen direkt rekommendation. Men min Dreame L20 Ultra kör in i väggar (om alls) betydligt mindre än vad min S6 gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Sorry för lite OT, men eftersom många här är nyliga ägare till en Q Revo S tänkte jag att det passar:

Ngn som hittat en bra sida/säljare där man kan köpa vettiga tillbehör som dammsugarpåsar, borstar, rullar, filter etc? Originaldelarna är oerhört dyra.

Jag köper alltid sånt på Amazon nu (förut Ebay / Kina).

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Blev aldrig något köp under black friday för mig. Hade nog tänkt att det skulle vara en del prissänkningar under mellandagsrean åtminstone men det har man knappt märkt av tyvärr, alla bra erbjudanden var under black week.

Men jag har inte någon direkt stress och kan ha lite is i magen, men hade ändå försökt fynda en robotdammsugare med station under första halvåret 2025 i samband med flytt. Brukar det bli några reor under vår/sommar eller ska man börja sätta bevakning på några modeller och hoppas på tur med prissänkningar?

Permalänk
Medlem

jag har en gammal roborock s5 första S5 varianten, som köpte för flera år sen.
den har städa 1908 timmar och 103K m2.
Den var billig när jag köpte den på kampanj då för strax under 4000.
Roboten dammsuger och moppar om man lägger på moppen, men det har jag aldrig gjort då det kräver att man tar bort mattorna (inget automatisk lyft av mopp).
Det finns heller ingen automatiskt tömning utan jag tömmer behållaren själv var 5 dag typ.

Jag är mycket nöjd med denna robot och jag har bara förutom slitagedelar som borstar och filter fått byta batteri en gång.
Men den är gammal man ser i själva plasten på roboten att den gått länge och stött i saker många ggr.
Den har flippat ut några ggr också men det har hjälp med fabriksåterställning än så länge.

När roboten är slut, vad kostar en med samma funktioner är det kring 3000-5000 eller får man bara skit för motsvarande pengar idag?
Har inga problem att spara in för en enkel laddstation bara ist för tömning och vatten och allt vad det heter.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

jag har en gammal roborock s5 första S5 varianten, som köpte för flera år sen.
den har städa 1908 timmar och 103K m2.
Den var billig när jag köpte den på kampanj då för strax under 4000.
Roboten dammsuger och moppar om man lägger på moppen, men det har jag aldrig gjort då det kräver att man tar bort mattorna (inget automatisk lyft av mopp).
Det finns heller ingen automatiskt tömning utan jag tömmer behållaren själv var 5 dag typ.

Jag är mycket nöjd med denna robot och jag har bara förutom slitagedelar som borstar och filter fått byta batteri en gång.
Men den är gammal man ser i själva plasten på roboten att den gått länge och stött i saker många ggr.
Den har flippat ut några ggr också men det har hjälp med fabriksåterställning än så länge.

När roboten är slut, vad kostar en med samma funktioner är det kring 3000-5000 eller får man bara skit för motsvarande pengar idag?
Har inga problem att spara in för en enkel laddstation bara ist för tömning och vatten och allt vad det heter.

Köpte S8 på kampanj under 4K på Elgiganten men nu är den på service då den inte får allt damm i behållaren och fastnar påväg dit. Får se om dom lagar den eller ersätter den med en ny vara.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Köpte S8 på kampanj under 4K på Elgiganten men nu är den på service då den inte får allt damm i behållaren och fastnar påväg dit. Får se om dom lagar den eller ersätter den med en ny vara.

Suger den dåligt eller ärdet nå fel på borstens funktion? vart fastnar dammet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Suger den dåligt eller ärdet nå fel på borstens funktion? vart fastnar dammet?

Den suger dåligt och fastnar påväg dit och helt stop innanför borsten som gör sitt jobb och fungerar bra.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Den suger dåligt och fastnar påväg dit och helt stop innanför borsten som gör sitt jobb och fungerar bra.

Ok då låter det som ett faktiskt fel på sugfläkten och inte ett "designfel" av maskinen

Visa signatur

Permalänk

Kan varmt rekommendera Dreame L10S Ultra, tömmer och fyller på vatten. Hade tidigare en roborock 6maxV och skillnaden är enorm i hur lite handpåläggning man behöver.

Permalänk
Medlem

Kan bara inflika att "Dreame X40 Ultra" (den jag erfarat) är skräp.
Tappar mopparna hela tiden.
2 st dammsugare utbytta på garantin, fortfarande inte löst.
Lär bli reklamation å pengarna tillbaka antar jag.

Permalänk
Medlem

Klickade hem en https://www.webhallen.com/se/product/372899-Roborock-Qrevo-Ma...

Det blir säkert bra. Garanterat bättre än den gamla skräphögen vi hade som inte gjorde annat än att åka in i saker och gnälla. 103kvm med katt. En matta i sovrummet och relativt snälla trösklar. Förmodligen overkill så det både räcker och blir över. Men det var inte mitt beslut, jag höll med och beställde! Allt för att slippa dammsuga.

Permalänk
Medlem

Hur länge kan en roborock s6 maxv tänkas hålla?

Min är ca 3 år gammal och börjar se sliten ut, dock fortfarande bra batteritid. Har bytt ut alla delar som är lösa.

Permalänk
Medlem

Jag valde själv bort massor av dammsugare med självtömmande station då det känns som ett onödigt "riskmoment" i mina ögon, fler saker som kan gå sönder osv. Köpte först Q8 Max men tyckte inte den gjorde ett särskilt mkt bättre jobb vs. vår 5 år gamla trogna S5. Köpte istället Xiaomi S20+ och är brutalt nöjd! Mopparna funkar svinbra verkligen, långt över förväntan och oerhört mycket bättre än moppen på Q8 Max! Såg att S20+ fanns för 2995:-, brutalt kap för den som mig som inte har något emot att plocka undan innan man kör igång roboten! Oerhört billigt med extra moppdukar på amazon som håller bra kvalite också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Hej,
Det är en djungel med robotdammsugare och jag vet inte vad som är viktigt att titta på vid jämförelse. Varför är en robot för 15 tusen bättre än en för 4000 tusen? Vill gärna ha självtömning men inte lägga mer än 5000 egentligen. Tittade på Dreame d10 plus som kostar 4500 med tömning men osäker om den är bra. Jula har nu också en för 2500 men det känns väldigt billigt.
Vi har hus utan höga trösklar och en matta i vardagsrummet med två våningar. Finns det några experter här?

Finns bara en, Roborock!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Min är ca 3 år gammal och börjar se sliten ut, dock fortfarande bra batteritid. Har bytt ut alla delar som är lösa.

Länge om du håller den i skick.
Min S5 första modellen som bara heter S5 har som jag skrev tidigare tuffat på ett antal år.
batteriet havererat men fanns ersättningsbatteri som tom hade bättre kapacitet på Amazon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min erfaring

Har prøvd en del og endte med Roborock QRevo S til 5900kr på Black Friday. Prøvde en iRobot 7, den hadde mye lyd. Prøvde også Roborock toppmodell, men mye lyd og mange småfinesser jeg tror fort kan bli ødelagt.

Pos:
Lav lyd, kan fint kjøre mens jeg er i rommet.
Roterende mopp
Auto tøm, vask og tørk.
God app!
Setter seg ei fast.

Neg:
Vasker ikke de 5cm nærmest vegg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OptiMizer:

Kan varmt rekommendera Dreame L10S Ultra, tömmer och fyller på vatten. Hade tidigare en roborock 6maxV och skillnaden är enorm i hur lite handpåläggning man behöver.

Min första robotdammsugare blev också en Dreame L10s Ultra och jag är jättenöjd. La dessutom på Valetudo direkt när jag fick den så den körs helt offline utan kontakt med Dreames cloudservrar.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i5-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804 | Unraid

Permalänk
Medlem

Kör med denna mycket nöjd;

https://www.eufy.com/se-en/products/t2351g11?ref=navimenu_1_2_2_img&_gl=1*1w0pi9e*_up*MQ..*_ga*NDk0MjYxNTQuMTczNTU0MzU5Mw..*_ga_T2Z2NRLYQQ*MTczNTU0MzU5Mi4xLjAuMTczNTU0MzU5Mi4wLjAuMA..*_ga_1CGR7JY0PG*MTczNTU0MzU5Mi4xLjAuMTczNTU0MzU5Mi4wLjAuMA..&fliter_category=robot-vacuum-with-docking-station&variant=43282613600408

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Har två stycken som är 3-4 år typ. Gångtid 345h 18000m² och 201h 11000m². Jag gör rent dom och tömmer varje helg, ibland när det behövs så går jag lite djupare med rengöringen utan att skruva isär nått dock. Batteriet verkar funka bra. Varje körning är dock endast ca 25 min 28m² så dom behöver inte mellanladda. Har bytt huvudborste en gång, det är nog det enda jag bytt. Har en dotter med väldigt långt hår så det sitter alltid fullt i borsten och det sliter en del. Filtrena gör jag rent med vatten vid behov, annars blåser jag rent dom.

Har märkt av att ena börjar få lite slitage på hjulen då den har en rätt hög tröskel att ta sig över där den alltid har kämpat och ibland står och tuggar, (den löser det dock alltid).
Ett tips för att minska slitage på hjulen är helt enkelt att flytta rumsgränsen i appen så att den slipper göra vändningen på tröskeln och får en rak övergång där. Eller ta bort rummen helt. Jag gjorde kanske detta för sent, men för er andra där ute med samma problem...

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance 2x16 GB DDR5-6000 CL28 | Phanteks AMP GH 1000W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | 10 st Lian Li SL 120 V2 PWM | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

Samma här, köpte under prime days men den va ännu billigare under black friday.

Inget att klaga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Jag valde själv bort massor av dammsugare med självtömmande station då det känns som ett onödigt "riskmoment" i mina ögon, fler saker som kan gå sönder osv. Köpte först Q8 Max men tyckte inte den gjorde ett särskilt mkt bättre jobb vs. vår 5 år gamla trogna S5. Köpte istället Xiaomi S20+ och är brutalt nöjd! Mopparna funkar svinbra verkligen, långt över förväntan och oerhört mycket bättre än moppen på Q8 Max! Såg att S20+ fanns för 2995:-, brutalt kap för den som mig som inte har något emot att plocka undan innan man kör igång roboten! Oerhört billigt med extra moppdukar på amazon som håller bra kvalite också!

Allt beror nog på vad man är ute efter, mopp tycker jag är helt värdelöst på dessa om det inte är dom allra mest avancerade variantern. Vi har en Golden Retriever och hade en Roborock S6 innan men köpte nu en Q8 Max+ och tro mig Q8 Max är rejält mycket bättre. Inget snack om saken på hundhår iaf

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Slutsåld nu på Inet på nätet. Finns att köpa i vissa av deras butiker.

L30 på kjell o comp för 5800:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

L30 på kjell o comp för 5800:-

Du tänker kanske på Mova E30 Ultra? Inte riktigt lika bra funktioner men säkerligen ett bra budgetalternativ (köpte en sån på Black week men står fortfarande i kartong pga renovering)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Du tänker kanske på Mova E30 Ultra? Inte riktigt lika bra funktioner men säkerligen ett bra budgetalternativ (köpte en sån på Black week men står fortfarande i kartong pga renovering)

ahh tänkte det var samma. Skriv gärna vad du tycker sen, kan alltid vara bra att få en referens !