Permalänk
Medlem

Bostream Xstream.

Ni som har denna tjänst, vad använder ni er av för modem?

Sitter och grottar med ett gäng olika d-link modem efter att ha stött på några människor som säger att det inte går att köra mot deras abonemang med annat än Orckits ADSL-modem.

Så ni med denna tjänst, vad kör ni för med för modem?

Permalänk
Medlem

Orckits modem är det här, tror inte man kan välja modem till den...

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Orckits modem här.

Permalänk
Medlem

Orckit kör på en helt annan standard än vanliga ADSL modem.
Ethernet över ADSL istället för ATM över ADSL, som Telia mfl använder.

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk
Medlem

Men Xstream går väll på samma nät som överiga tjänster? Alltså de kör ju på Skanovas nät.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xds
Men Xstream går väll på samma nät som överiga tjänster? Alltså de kör ju på Skanovas nät.

Jo, samma nät, men speciell utrustning. Det var i begynnelsen då ADSL erbjöds av fåtalet företag och standard inte var riktigt bestämd som X-Stream började erbjudas. Därav följer de inte den europeiska ADSL-standarden.

Hänvisar till http://susning.nu/Bostream istället för att skriva samma sak här :).

Permalänk
Medlem

Verkar stämma:

Bostream har satsat på ADSL-utrustning från Orckit (http://www.orckit.com/), som skickar Ethernet-paket över ADSL-linan, vilket är tekniskt bättre, men följer inte ADSL-standarden som föreskriver ATM-paket. Därför kunde endast Orckits ADSL-modem användas mot BoNet.

Stötte på några som köpt nya dlink modem men som inte fick igång dem med Xstream och det verkar stämma. De fick iaf lämna tbx modemen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xds

Stötte på några som köpt nya dlink modem men som inte fick igång dem med Xstream och det verkar stämma. De fick iaf lämna tbx modemen..

Med tanke på att det inte går att bestalla xstream utan modem lät ju inte det speciellt genomtänkt ;).

Permalänk
Medlem

Nej jag började funderar lite jag också när jag läste på deras webb