Här är medlemmen som vinner datorn från Phanteks!

Permalänk
Melding Plague

Här är medlemmen som vinner datorn från Phanteks!

En lycklig vinnare har blivit en värstingdator rikare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mäktigt. Grattis @Jeebentoft ! 😎

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Snyggt! Grattis.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Grattis!
Inte helt olikt mitt bidrag som jag missade skicka in i tid. Vilken tur va? ;)

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Stort grattis! Inte så dåligt sätt att inviga helgen på.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

Värsting dator
Det moderkortet och ramens gb är under all kritik....
haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Värsting dator
haha

Svårt att se vad problemet med 32GB och ett B650-moderkort är. Och om man dessutom får datorn helt gratis skulle jag inte alls klaga. Är du sur över att du inte vann själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Värsting dator
haha

Uppenbart för mainstream gaming. Varken moderkort eller mer minne hade gjort skillnad i prestanda.

Permalänk
Medlem

Grattis! Gillar din motivering, budskapet går fram men också väldigt roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Värsting dator
haha

Allt spec över det är overkill för 99% av alla gamers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Svårt att se vad problemet med 32GB och ett B650-moderkort är. Och om man dessutom får datorn helt gratis skulle jag inte alls klaga. Är du sur över att du inte vann själv?

Är det inte vinstskatt ?

I så fall blir det ju ändå klart billigare än att köpa motsvarande dator själv.
Men inte riktigt gratis.

Permalänk
Medlem

Grattis😀👍

Permalänk
Medlem

Grattis.. Happy Gaming ! !

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

hahaha knappast. varken deltog eller så. Men glad någon vinner.
Men borde inte kalla den så med den konfigurationen. Jo man vinner prestanda på bättre mob och mer minne.. Vet ej vad du spelar....men alla kör inte minecraft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du hör ju bara B, kolla tester på nätet. Så ser du !!

Permalänk
Medlem

Stort grattis! Perfekt innan helgen!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Värsting dator
haha

Oj svenska avundsjukan visade sig direkt.
Tycker han vann en grym dator och det är jättekul för honom.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Nooooooooooo!!!!!!! 😭😭😭
Sååååå nära...

Aja "grattis" då! 😒

😉

Jag har faktiskt en 7800X3D liggandes på en hylla enda sen jag köpte den under inets livestream för 3000:-
Ett X670E liggandes i sin kartong sen release som jag köpte på Elgiganten för 1kr när de råkade sätta fel pris och jag chansbeställde. 32GB DDR5 6000Mhz typ Kingston(?) från en annan inet livestream typ 3 olika ouppackade chassin. En st 1tb crucial P5 plus (nvme). Två nya kylare, en 240mm aio och en dubbeltornlylare. Tänkte väl ta mitt RTX 3070 från gamla burken och har hoardat äldre grafikkort till att sätta i ett gäng äldre burkar för att kunna sälja av dem. Meeen kommer liksom aldrig till skott. Oh juste. Klickade hem en 27" 280Hz 1440p Asus TUF från en annan inetstream. Allting har bara blivit ståendes/liggandes eftersom jag typ bara använder mobilen nu för tiden. 😳

Och nej ni behöver inte PMa mig och fråga om ni får köpa min processor eller liknande. Den är inte till salu. (Händer typ jämt om man nämner att man har något lukrativt liggandes).

Hoppas vinsten kommer användas flitigare än vad hade gjort. Kanske iofs hade fått tummen ur och börjat sitta mer vid datorn om man nu sluppit bygga själv. Så, rätt lyxigt att slippa. Förvisso är det kul att bygga men är å andra sidan så jävla lat när jag samtidigt redan har en duglig dator.

Grattis hur som helst! 🙂

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drally:

Allt spec över det är overkill för 99% av alla gamers!

Så lät det ej när jag skulle sälja en overkill data här, alla beklagade sig över att det går få tag i värre haha Ni e roliga här..
Många sitter på gammal hårdvara dessutom !

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Oj svenska avundsjukan visade sig direkt.
Tycker han vann en grym dator och det är jättekul för honom.

Är du? vad har du för specs i din burk ?
jag älskar bygga det senaste, detta är en billig hobby om man jämför med mina bilar

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

jag älskar bygga det senaste, detta är en billig hobby om man jämför med mina bilar

Dina bilar är under all kritik för det finns dem som är både dyrare och bättre. 😌☝️
Att samla på bilar som är bättre än dina är en billig hobby jämfört med att samla på stridsflygplan.

Visa signatur

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Dina bilar är under all kritik för det finns dem som är både dyrare och bättre. 😌☝️
Att samla på bilar som är bättre än dina är en billig hobby jämfört med att samla på stridsflygplan.

Vi pratar inte modeller, så drömm vidare i din cybervärld

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Antar att du inte förstod liknelsen till ditt resonemang. Men det är lite lustigt hur vissa känner ett behov av att komma upp med ursäkter för sin onödiga konsumtion genom att sätta det i en annan kontext. Som att jämföra det ena med en av sina än mer "oekonomiska investeringar" som man kallar hobby.
Men jag tycker du kan sponsra nästa tävling här på Sweclockers med en lite värre dator eftersom det här var under all kritik? Du som är gjord av pengar och gärna stoltserar med hur billigt allt är för dig skulle då få en ypperlig chans att signalera detta? Jag menar, det skulle för dig kunna bli en annan billig hobby?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Ödmjukhet är dagens ord att ta med sig.
Det borde du jobba på.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Han försökte nog vara lite ironisk där och eskalera skämtet från datorer till bilar till flygplan

...

Förstår inte riktigt ditt diss av datorn heller? Kan hålla med det inte är en overkill "värsting" beroende på hur man nu definierar det...
Men 32 GB räcker till spelande idag, det bekräftade väl tex hardware unboxed ganska nyligen, givet man inte kör massor av grejer parallellt eller helt har moddat sönder något spel.
Moderkortet räcker för att prestandamässigt få ut allt meningsfullt som finns att hämta i bygget. Den där brädan klarar enkelt att driva ett 7800X3D fullt ut, och PCIE 5.0 för grafikkort är inte en flaskhals idag och troligen inte imorgon heller.
Och 4080 super är inte kattskit

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kanonfin dator! Känns lite skevt att klaga på att det minsann finns bättre specs i detta sammanhang. Men jag kan väl hålla med om att just ordet ”värsting” är lite överdrivet, men bara lite. Lagom utmanande tävling också enligt mitt tycke (även om jag som sagt inte lyckades posta mitt bidrag i tid…).

Nä, tack till SweClockers och Komplett och grattis igen till vinnaren!

Skrivfel (hatar dem). Stod ”order” istället för ”ordet”.
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många det var som deltog i tävlingen? Finns det någon från redaktionen som lurkar här och kan svara på det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag undrar hur många det var som deltog i tävlingen? Finns det någon från redaktionen som lurkar här och kan svara på det?

Brukar dom svara på sånt?

Permalänk
Medlem

Härligt! Stort grattis till en toppendator.