Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Det är en gammal bit av eula. Den är till för att de skall kunna vägra att skicka jobb från sina servrar till skrivare med icke-kompatibel firmware. Helt normalt dvs.
Lan mode hade fortfarande fungerat och även sd-kort då båda inte kräver att bambulabs servrar inkluderas.

Likväl står det där, och BL hävdar att det är "entirely false" (vilket det inte är)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Likväl står det där, och BL hävdar att det är "entirely false" (vilket det inte är)

Nu tror jag du har problem med läsförståelsen. Det som står är:

Bambu Lab will remotely disable your printer ("brick" it).

Det har inget med den text jag skrev, utan ovan är konspirationsteorier som uppstod när folk ful/feltolkade paragrafen. Bambulab förtydligade då att det var helt fel, och hur det var helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Nu tror jag du har problem med läsförståelsen. Det som står är:

Bambu Lab will remotely disable your printer ("brick" it).

Det har inget med den text jag skrev, utan ovan är konspirationsteorier som uppstod när folk ful/feltolkade paragrafen. Bambulab förtydligade då att det var helt fel, och hur det var helt fel.

Inte alls, där står även:

"Firmware updates will block your printer’s ability to print."

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Kanske skall bryta ut bambulab updaten till en egen tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Inte alls, där står även:

"Firmware updates will block your printer’s ability to print."

Då kanske du som sagt skall läsa den förklarande texten de skrev åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Då kanske du som sagt skall läsa den förklarande texten de skrev åt dig.

Jag har läst deras "förklarande text", och förstår fortfarande inte hur du kan tycka att de har rätt i att säga det är "entirely false" att uppdateringar skulle hindra dig från att printa när de fortfarande har ett stycke i sin eula som säger att "printern kan vid tillgängliga uppdateringar kräva att den installeras innan du kan skriva ut från den".

Att det är frivilligt för denna beta gör inte det "entirely false" om det kan komma en main-uppdatering som är tvingande, oavsett vad uppdateringen gäller.

Tldr: så länge jag inte kan klicka på "inte nu" eller liknande till uppdateringar på printern, och fortfarande skriva ut så stämmer inte deras påståenden att det är "entirely false"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Kanske skall bryta ut bambulab updaten till en egen tråd?

Håller med

OT, är det någon som vill hjälpa mig med vilken nozzle som ska användas till AC Kobra 3, tror jag luskat mig till att det ska vara V6, men verkar vara väl dold information

Visa signatur