Vinnare av S24 Ultra (värde ca 19 490 SEK) i Samsungs tävling - blir istället erbjuden en 20% rabattkod pga slut i lager

Permalänk
Medlem

Låter helt vansinnigt. Dessutom finns den väl i lager på Samsung.se och borde då gå att köpa för 10kr, eller vad nu vinnar-vouchern skulle ge för rabatt. Spännande tråd, det måste vara någon någonstans som fattat ett vansinnigt beslut och ingen har mandat att ändra på det (tycks det).

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av agalora:

Alla får göra som de vill så klart, men sättet jag har blvit bemött på - efter att dessutom har vunnit en tävling, är så absurt att ord fattas för att förklara situationen på ett bättre sätt.

Verkar som att Samsung tagit sitt förnuft till fånga. De ska kontakta dig illa kvickt. Hör av dig om de inte gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Alla får göra som de vill så klart, men sättet jag har blvit bemött på - efter att dessutom har vunnit en tävling, är så absurt att ord fattas för att förklara situationen på ett bättre sätt.

Tycker du ska begära minst en Samsung S25 ULTRA 1TB, inget sämre är acceptabelt i den här situationen.

Om jag vore Samsung så skulle jag erbjuda TS någon form av bundle, där han får en lur och TV eller dammsugare i ett paket, som dom ibland har som kampanj!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Är TS ensam undrar man ju också, hur går det för de andra vinnarna?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Pirum:

Jag tänkte på exakt samma sak. Hur går det för resten av vinnarna.
Har du blivit kontaktad än? @agalora

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Då det är en Svensk nyhet kanske det inte är relevant, men detta låter ju som något steve på gamers nexus skulle gilla att ta upp 🙂

Hoppas det löser sig för TS

Permalänk
Medlem

När man läser sånt här blir man mörkrädd hur snålt ett multinationellt företag som tjänar miljarder kan bete sig. Detta har ärligt påverkat min syn på varumärket. Jag är inne på min andra Samsung. Har både haft S21 och nu S22, men tvekar starkt på att köpa en tredje Samsung efter denna historia.

Hoppas att det löser sig TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

När man läser sånt här blir man mörkrädd hur snålt ett multinationellt företag som tjänar miljarder kan bete sig. Detta har ärligt påverkat min syn på varumärket. Jag är inne på min andra Samsung. Har både haft S21 och nu S22, men tvekar starkt på att köpa en tredje Samsung efter denna historia.

Känns som det är samma visa med ASUS cashback. Dom verkar räkna med att folk glömmer så dom slipper betala ut.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Myllerman:

Känns som det är samma visa med ASUS cashback. Dom verkar räkna med att folk glömmer så dom slipper betala ut.

Jo, cashback/mail-in-rebates är ju en kalkylerad kampanj. Att skicka "Grattis" till en av fem vinnare och sedan säga "tyvärr, vi tänker inte skicka dig något, och inte heller följa villkoren i tävlingen" är ju rätt mycket fulare.

Undra vad det är för stolpe på Samsung som tagit detta korkade beslut att neka vinnaren sitt pris.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jo, cashback/mail-in-rebates är ju en kalkylerad kampanj. Att skicka "Grattis" till en av fem vinnare och sedan säga "tyvärr, vi tänker inte skicka dig något, och inte heller följa villkoren i tävlingen" är ju rätt mycket fulare.

Undra vad det är för stolpe på Samsung som tagit detta korkade beslut att neka vinnaren sitt pris.

Ja helt klart mycket värre, är väl bedrägeri.

Permalänk
Medlem

Detta är så sjukt, förstår inte hur ett företag av denna digniteten kan bete sig så här. Ge dig inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Fast det är väl vanligt för Samsung att använda tredjepartsföretag för att hålla i tävlingar och promotions? Så det gör detta till en soppa där många på Samsung inte vet nått...

Inte acceptabelt detta så hoppas det löser sig Tycker det är konstigt du blev bannad på just X eftersom den plattformen säger sig stå för yttrandefrihet.

Tror Samsung själva höll i tävlingen den här gången.
Jag har inte fått svar från Twitter X än, men det ska bli intressant om de berättar varför jag blev bannad.

Skrivet av Pirum:

Låter helt vansinnigt. Dessutom finns den väl i lager på Samsung.se och borde då gå att köpa för 10kr, eller vad nu vinnar-vouchern skulle ge för rabatt. Spännande tråd, det måste vara någon någonstans som fattat ett vansinnigt beslut och ingen har mandat att ändra på det (tycks det).

Telefonen fanns inte i lager just då...så tydligen var det bättre att neka priset helt och hållet.

Skrivet av Enviro:

Verkar som att Samsung tagit sitt förnuft till fånga. De ska kontakta dig illa kvickt. Hör av dig om de inte gör det.

Jag har nu fått ett svar från dem, men ska med tanke på ärendets omfattning ge mig själv lite betänketid. Jag skriver en uppdatering i tråden igen inom kort.

Skrivet av muSashi:

Tycker du ska begära minst en Samsung S25 ULTRA 1TB, inget sämre är acceptabelt i den här situationen.

Om jag vore Samsung så skulle jag erbjuda TS någon form av bundle, där han får en lur och TV eller dammsugare i ett paket, som dom ibland har som kampanj!

Jag tror ansvaret att ta sådana beslut ligger för långt bort för gemene medarbetare på Samsung. Företaget är för stort helt enkelt.

Skrivet av Pirum:

Jag har inte blivit kontaktad av någon annan så jag kan bara anta att det har gått bra för dem.

Skrivet av DavidtheDoom:

Jag tänkte på exakt samma sak. Hur går det för resten av vinnarna.
Har du blivit kontaktad än? @agalora

Jag har inte blivit kontaktad av någon annan.

Skrivet av pege75:

Jag är glad att min olycka (kan man ens kalla det för olycka när man har "vunnit"?) har medfört en ökad medvetenhet.

Skrivet av DavidtheDoom:

Det känns inte som att det är något ett gigantiskt företag skulle göra. Snarare en random influencer som ångrar att den drog igång en tävling.

Skrivet av Myllerman:

Ja helt klart mycket värre, är väl bedrägeri.

Jag känner mig bedragen, dock vet jag inte om lagboken håller med om just det.

Skrivet av gulejan:

Detta är så sjukt, förstår inte hur ett företag av denna digniteten kan bete sig så här. Ge dig inte!

Jag fattar inte heller.

Permalänk
Medlem

Jag är övertygad om att ni kommer antingen få en voucher för vad en 24 ultra var värd vid tillfället eller en 25 ultra. Som någon skrev är det kaffepengar för ett så gigantiskt företag som Samsung och det kostar dem så ofantligt mycket mer i anseende att fortsätta hålla på såhär.

Trots att jag så klart lider med er och den tid ni behöver lägga på detta så är det ett stort underhållningsvärde för oss andra. Jag följer med både spänning och popcorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag är övertygad om att ni kommer antingen få en voucher för vad en 24 ultra var värd vid tillfället eller en 25 ultra. Som någon skrev är det kaffepengar för ett så gigantiskt företag som Samsung och det kostar dem så ofantligt mycket mer i anseende att fortsätta hålla på såhär.

Trots att jag så klart lider med er och den tid ni behöver lägga på detta så är det ett stort underhållningsvärde för oss andra. Jag följer med både spänning och popcorn

De verkar dock inte bry sig om sitt anseende dock. Inte ens de högre cheferna verkar ta detta på allvar.

Skrivet av Enviro:

En uppdatering kommer här:

Efter nästan två veckor av samma besked att priset inte kommer kunna delas ut då det är slut i lager, skriver jag ett mail till Samsungs CEO där jag påminner dem om tävlingsvillkoren - och att jag, med tanke på att S24 är slut i lager, ska erbjudas S25 istället. Som kompensation för den urusla hanteringen av ärendet tyckte jag mig finna det rimligt att även erbjudas Galaxy Buds3 pro (som för övrigt ingår vid köp av S25 för tillfället).

Helt plötsligt efter mina krav hittar detta multi-nationella företaget alltså en av sina telefoner. Jag får då svar från "voice of customers" med en enda mening att jag nu kan beställa S24. Ingen ursäkt eller annan monetär kompensation som gör att jag kan vända blad och gå vidare i livet med värdigheten i behåll.

Jag har efter en lång fundering nu kommit till insikt att den initiala glädjen över att ha vunnit, nu har surnat. Kvar i vågskålen tynger känslan av rättvisa mer än den alltmer abstrakta telefonen. Därför har jag stått på mig och nu även inkluderat en konsumentjuridisk rådgivare i mailkorrespondensen med Samsung. Jag hoppas fortfarande att detta ska lösa sig på ett smidigt sätt, men utfallet måste bli rättvist med beaktande av omständigheterna.

Pacta sunt servanda - det ska gälla även för er, Samsung.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av agalora:

Efter nästan två veckor av samma besked att priset inte kommer kunna delas ut då det är slut i lager, skriver jag ett mail till Samsungs CEO där jag påminner dem om tävlingsvillkoren - och att jag, med tanke på att S24 är slut i lager, ska erbjudas S25 istället. Som kompensation för den urusla hanteringen av ärendet tyckte jag mig finna det rimligt att även erbjudas Galaxy Buds3 pro (som för övrigt ingår vid köp av S25 för tillfället).

Helt plötsligt efter mina krav hittar detta multi-nationella företaget alltså en av sina telefoner. Jag får då svar från "voice of customers" med en enda mening att jag nu kan beställa S24. Ingen ursäkt eller annan monetär kompensation som gör att jag kan vända blad och gå vidare i livet med värdigheten i behåll.

Jag har efter en lång fundering nu kommit till insikt att den initiala glädjen över att ha vunnit, nu har surnat. Kvar i vågskålen tynger känslan av rättvisa mer än den alltmer abstrakta telefonen. Därför har jag stått på mig och nu även inkluderat en konsumentjuridisk rådgivare i mailkorrespondensen med Samsung. Jag hoppas fortfarande att detta ska lösa sig på ett smidigt sätt, men utfallet måste bli rättvist med beaktande av omständigheterna.

Jättebra att du står på dig. Dock vill jag bara säga att om man blandar in jurister i det hela så kan det bli långdraget och sjukt energikrävande.

Nu när du faktiskt har fått det som du vunnit i början så skulle jag personligen acceptera och släppa det för att kunna fortsätta leva utan onödiga konflikter. Talar av egen erfarenhet dock så du gör såklart som du själv känner är rätt. Men en aspekt värd att ta upp kände jag.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Otroligt småsint av samsung.
Men inte första gången de pissar på kunderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

De verkar dock inte bry sig om sitt anseende dock. Inte ens de högre cheferna verkar ta detta på allvar.

Helt bisarrt behandlat av Samsung, men jag tror du får enormt svårt att faktiskt "få ut något mer" av detta "bara" för att du lagt massor av tid på det, nu när du fått ditt pris.
Hur orättvist det än låter, så finns det ingen instans som kommer ta i det här. Och "nyhetsvärdet" har försvunnit när du väl fått det du vunnit.

Jag fattar helt att du inte är nöjd med det hela, det hade inte jag heller varit!
Men det värsta du kan göra i sammanhanget är lämna reviews, skriva på forum osv. Men tror inte du har något direkt utrymme för att driva det vidare.
Om det är ditt mål, så kommer du nog bli besviken och bara ödsla ännu mer tid på det hela.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Helt bisarrt behandlat av Samsung, men jag tror du får enormt svårt att faktiskt "få ut något mer" av detta "bara" för att du lagt massor av tid på det, nu när du fått ditt pris.
Hur orättvist det än låter, så finns det ingen instans som kommer ta i det här. Och "nyhetsvärdet" har försvunnit när du väl fått det du vunnit.

Jag fattar helt att du inte är nöjd med det hela, det hade inte jag heller varit!
Men det värsta du kan göra i sammanhanget är lämna reviews, skriva på forum osv. Men tror inte du har något direkt utrymme för att driva det vidare.
Om det är ditt mål, så kommer du nog bli besviken och bara ödsla ännu mer tid på det hela.

Om TS inte stått på sig så hade han suttit där med sin värdelösa voucher på 20%.
Jag hoppas verkligen att han kräver ansvar av Samsung i hantering av det här ärendet!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Om TS inte stått på sig så hade han suttit där med sin värdelösa voucher på 20%.
Jag hoppas verkligen att han kräver ansvar av Samsung i hantering av det här ärendet!

Fast det har jag inte ifrågasatt!
Det jag säger är att oavsett hur kasst han blivit behandlad hittills, så har han nu fått sitt pris.
Jag håller med till 100% att Samsung borde behandlat det här på sjukt mycket bättre sätt, och det är sjukt kasst att ett så stort företag försökt slippa undan på det här sättet.
Men så fort han fått sitt pris, så finns det inte så mycket mer han kan göra, det finns inget att driva vidare mer än att lämna dåliga reviews och "sprida ordet" om det hela.
Men att driva det vidare rättsligt, eller till stora nyhetssidor efter att dom faktiskt givit honom det pris han blivit lovad kommer bara ta ännu mer tid som han inte kommer få något för.
Samsung har nu när dom betalt ut priset inte brutit mot några "lagar" eller tävlingsregler så vitt jag kan läsa och då finns det inget "juridiskt" att hämta.
Hade dom inte tillslut givit sitt pris, så hade det varit en helt annan grej.
Han kan tycka att han "förtjänar värsting modellen av S25 ultra och ett par hörlurar" för hur kasst dom behandlat detta, men han kan inte kräva det för tiden han lagt, och utan Samsungs goodwill så finns det inget att hämta.
Och med tanke på att det verkar blivit ganska hostil ton i korrespondensen från båda håll, så tror jag att vid det här laget att goodwill inte är lätt att få öht.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Det är personligt för dig, de har jurister och bryr sig inte. Tror tyvärr nog inte det är en strid som är värd att ta eftersom det du "har rätt till" är vad de erbjudit dig, så blir nog att stånga huvudet emot en vägg utan någon nytta.

Permalänk
Skrivet av agalora:

Hur har det gått? Har du valt att gå vidare eller ta det de erbjöd?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Har trådskaparen hört av sig? Annars borde väl en nyhetsrubrik, eller att redaktionen hör av sig till Samsung med hot om att skriva en artikel kanske sätta fart på dem?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av orginallinus:

Har trådskaparen hört av sig? Annars borde väl en nyhetsrubrik, eller att redaktionen hör av sig till Samsung med hot om att skriva en artikel kanske sätta fart på dem?

Det är väl just det man har gjort innan man skrev den kommentaren, vilket vi även såg i TS svar om att han faktiskt ska få sitt pris tillslut

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Skrivet av orginallinus:

Läs några inlägg upp?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Här kommer en uppdatering: trots eskalering rubbade Samsung inte på sig. Jag kommer dock inte behålla telefonen, utan säljer den vidare till någon annan stackare som får utstå deras support. Kommer skriva en mer utförlig uppdatering och svara folk i tråden inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Här kommer en uppdatering: trots eskalering rubbade Samsung inte på sig. Jag kommer dock inte behålla telefonen, utan säljer den vidare till någon annan stackare som får utstå deras support. Kommer skriva en mer utförlig uppdatering och svara folk i tråden inom kort.

Helt ofattbart av Samsung.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av agalora:

Skrivet av Tinkerbeard:

Helt ofattbart av Samsung.

Det TS menar är med all säkerhet den ersättning TS efterfrågat på grund av den dåliga hanteringen av ärendet. Den utlovade tävlingsvinsten i form av telefon skickar de ut, men inget extra som plåster på såren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett företag värt biljoner och dom ska krångla med en vinst som TS har faktiskt vunnit, det är makalöst dåligt skött...