Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Börjat kolla Silo säsong 2 på Apple Tv. Älskade säsong ett. Någon som har tips på andra bra serier som finns på Apple Tv?

Slow Horses
For all mankind
Severance
Presumed innocent
Foundation

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Slow Horses
For all mankind
Severance
Presumed innocent
Foundation

Stort tack! Kikar på dom!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Stort tack! Kikar på dom!

Själv avskydde jag Foundation, men jag gillade den första säsongen av Ted Lasso.

Permalänk
Medlem

Castlevania - Nocturne
Castlevania (nästan kollat klart S3)

Råkade kolla Nocturne först, och den är riktigt bra. Dock tror jag man ska köra i rätt ordning om man ska kolla båda, det blir nog bättre. Dock ev är det lite "samma samma" så nocturne kanske blir sämre då... nocturne är rejält mycket snyggare. Castlevania är också riktigt bra... ännu blodigare än nocturne, inget för barn.

Röstskådisarna är jag inte helt överens med alla, men det funkar.

Permalänk
Medlem

Rogue Heroes, bäst på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Klart gokänd, har sett säsong 1 på Britbox.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Denna ?

https://www.imdb.com/title/tt10405370/

Visa signatur

AMD…the way it was meant to be

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Säsong 1 var aningen bättre än 2a
Men så brukar det vara ibland

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem

Count of Monte Christo på SVT Play. Ganska spännande berättelse, lite rörig i andra halvan.

https://www.svtplay.se/video/KNwvY4m/greven-av-monte-cristo/1...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Whiskey on the rocks (jatack men inte från SVT Play, DD 5.1 ljud).

Hela serien är ett stort skämt. Orkade inte se sista avsnittet igår. "Jag måste gå å skita" är den bästa kommentarern i serien.

0/10.

Jag tyckte den var lite små kul ändå. Inget mästerverk såklart.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Night agent 4 avsnitt in i säsong 2.

Permalänk
Medlem

Lower Deck S06E06, börjar närma sig sitt slut

Permalänk
Medlem

Tittade på de två första avsnitten av Allt för min son tidigare i dag. Tänkte titta på de två sista snart. Rätt bra serie, samtidigt som den är frustrerande. Väldigt otäckt att sånt kan hända i verkligheten också

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

The day of the Jackal

Intressant att man som tittare plötsligt är på lönnmördarens sida. Recommenders varmt!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Grävarna. Från att inte ha orkat med danska serier så har jag på senare börjat älska dessa och måste medge att danskar är bättre än svenskar när det kommer till serier

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The penguin - Pingvinen från batmans originstory, dock ej alls som i serietidningen. Rätt välgjord hur som och Colin Farrel gör ett superjobb i huvudrollen. Han är helt oigenkännelig. Det är inga superhjältar i denna, bara gangsters. Jag tyckte att den började starkt men avtog lite på slutet. 7/10

Den här är bra. Även om jag undviker allt superhjältsfilmer/serier så är det som du säger. De kunde lika gärna göra den som "vanlig" maffiaserie och den hade varit lika bra.

Frågan är hur de nu ska utveckla "Pingvinen" i framtiden till nån klassisk Batman skurk.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk

Seal Team. Skall precis börja på Säsong 3.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

The discovery of witches säsong 1-3 på 3 dagar med frugan.

Permalänk
Medlem

11.22.63, James Franco i mini serie angående tidsresor och stoppa en historisk händelse.
Sevärd. Vissa avsnitt kan vara lite väl utdragna, men andra var sjukt spännande.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Har typ lite gett upp på serier, det är för många och för många säsonger. Mycket skönare med film formatet, där storyn blir kondenserad och utan massa fillers.

Har helt enkelt inte tid att se alla bra tv serier och spela och ta hand om barn osv. Skönare att bara inte ha koll på allt man missar - en sorts anti FOMO medicin

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Reacher Säsong 2, kollar inte jätteofta på serier, blir mest youtube.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

Anime; ajin

Permalänk
Medlem

Såg senast Queen of the south. Den bästa serien jag sätt på länge.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk

Blindspår 2025. Ny svensk morddäckarserie som det görs reklam för överallt som busshållsplatser.
Många gamla svenska skådespelare som man känner igen, man ser fram emot att se en film som kan kännas som en klassiker.
Vad är problemet. Ja flera. Största är att huvudskådespelaren är dryg. Alltså hon var med om något tråkigt innan, jag kan förstå att hon är sur. Men vi som tittar på serien kanske inte vill se en sur person?
Exempel. Hon var polis/kriminalare eller något. Hon är med den döda kroppen in kommer han som fann denna, han berättar att han fann kroppen. Hon sa något till vittnet och vad gör det dig till? Expert?
Det var som man bara ville stänga av skiten med en gång efter detta.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Supernatural

Är inne på säsong 11 nu. Började kika i typ somras.
Älskar den serien. Nummer 2 på min lista där Smallville går före.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

The man in the high castle.
En historik drama, en alternativ verklighet där Japan och Tyskland vann andra världskriget.
En serie på Amazon som känns förbisedd.
Såg den igen och jag gillar den skarpt även om jag efter första säsongen hade hoppats att serien skulle tagit en annan riktning än vad den gjorde.

La Palma
Rätt trevlig norsk miniserie på Netflix om en katastrof på Kanarieöarna.

Sanningen
Brittisk deckarserie på Netflix, helt ok

Dirty John
Drama Thriller på Netflix. Två säsonger där varje säsong handlar om ett känt kriminalfall i USA. Väldigt bra tycker jag.

Genombrottet
Miniserie Drama om Linköpingsmordet på Netflix, bra för att vara svensk.

Vargasommar
Ganska kass, Ola Sarri och fotot var väl typ det enda som var bra med den. TV4 Play.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Grävarna. Från att inte ha orkat med danska serier så har jag på senare börjat älska dessa och måste medge att danskar är bättre än svenskar när det kommer till serier

Tack för påminnelsen. Jag gillar danska serier och har tänkt ta mig i kragen och se den.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bussović:

Supernatural

Är inne på säsong 11 nu. Började kika i typ somras.
Älskar den serien. Nummer 2 på min lista där Smallville går före.

En av dom bästa. Minns jag handlingarna och säsongerna rätt så har du några intensiva säsonger framför dig!

Permalänk

The Penguin - Otroligt bra! 4/5
Barry - Rolig, mörk och väldigt bra! 4/5

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Senaste serien jag tittade på bjöd på ett intensivt drama där fientliga parter, tvingade av ödet, måste samarbeta för att överleva ett gemensamt hot. Kallt krig, strategiska manövrar och höga insatser i kampen om resurser. Strandad med Svärmor heter den visst. Två av fem solar.