Vilken serie såg du senast?

Permalänk

En serie som bara måste rekommenderas - Boardwalk Empire. En oerhört påkostad serie om tiden kring spritförbudet i USA.

Permalänk
Medlem

On Call på Prime. Den var väl okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

The man in the high castle.
En historik drama, en alternativ verklighet där Japan och Tyskland vann andra världskriget.
En serie på Amazon som känns förbisedd.
Såg den igen och jag gillar den skarpt även om jag efter första säsongen hade hoppats att serien skulle tagit en annan riktning än vad den gjorde.

La Palma
Rätt trevlig norsk miniserie på Netflix om en katastrof på Kanarieöarna.

Sanningen
Deckarserie på Netflix, helt ok

Dirty John
Drama Thriller på Netflix. Två säsonger där varje säsong handlar om ett känt kriminalfall i USA. Väldigt bra tycker jag.

Genombrottet
Miniserie Drama om Linköpingsmordet på Netflix, bra för att vara svensk.

Vargasommar
Ganska kass, Ola Sarri och fotot var väl typ det enda som var bra med den. TV4 Play.

Man in the high castle säsong 1 är superb sen spårar det alldeles för mycket.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Man in the high castle säsong 1 är superb sen spårar det alldeles för mycket.

Hm. Är det ens så att man måste se säsong 2 och framåt(?). Jag har blivit bättre än tidigare på att strunta i säsonger som flippar ur. North & South tredje säsong, Krigets Vindar uppföljning Krig och Hågkomst skippar jag glatt när jag ska se om serierna. Exempelvis (och gamla serier). Kan tänka mig att ge mig på Man in the high castle kanske.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Onedinlinjen 91 avsnitt 8 säsonger (1971-1983)

Permalänk
Medlem

Say Nothing på Disney+ va inte så dum
3,5/5

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem

3 Body Problem, riktigt mysig

Permalänk
Medlem

Stargate SG-1, underhållning var tok bra på 90-talet och 00-talet!

Har precis börjat kolla igen på Stargate Atlantis nu.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Silo, säsong 2 på Apple TV+. Kan vara det bästa jag sett sedan Game Of Thrones.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, Focal Chorus CC 700, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Graven från 2004 med Kjell Bergqvist i SVTs öppna arkiv.
Åtta avsnitt a 55 minuter.
https://www.svtplay.se/graven

Visa signatur

Z690,14700K,4080

Permalänk
Medlem

Just nu tittar jag på Friends igen.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | AMD Ryzen™ 7 5800X | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-9
Phanteks Enthoo Pro II Server Edition | Phanteks Glacier One 420D30
LG 32" UltraGear 180Hz 32GS85Q | BenQ 32" 60Hz PD3200Q
Montech Mkey Fullsize | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Just nu: Paradise - Sterling K Brown bra skådis.

The day of the Jackal - bra skit
Landman - bra skit

Ted Lasso - Alla bör se detta mästerverk!

Permalänk
Medlem

Konspirationen på SVTplay - Helt ok.
Greven av Monte Cristo på SVTplay - Helt ok.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

The night agent

Såg säsong 1 igår och va väll helt okej..

Blev sedan precis klar med silo vilket är en av tre riktigt grymma serier från Apple TV!
Längtar som fasen tills nästa omgång av Foundation och Invasion.

Annars så är det dags att börja peppa inför the last of us med att kolla på första säsongen inför nästa

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

The Rig på Amazon Prime.

Välgjord med bra skådespelare och stundtals riktigt spännande.
Den hade dock mått bra av att ha en eller två avsnitt ytterligare, eftersom slutet lämnade några frågor.

Permalänk
Medlem

Tittar om Star Trek, lite olika, Strange New Worlds senast.
Tittar på Iron Resurrection.

Försökte titta på Paradise, men nej.
Varför finns det inte en datorbyggarserie...?

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Severance S2 just nu. Bästa serien på väldigt länge.

Permalänk

Secret Level på prime 😍 sjukt bra, korta men bra avsnitt som är grundade på olika spel!

Visa signatur

CPU: AMD RYZEN 7 9800X3D Grafikkort: 4070 SUPER RAM:32GB HYPERX MB: Gigabyte B650 AORUS ELITE AX V2 SSD: 1x2TB Kingston KC3000 1x1tb Kingston NV2 CPU-Cooler: Thermalright Peerless 120 mini Case: NZXT H6 FLOW PSU: ASUS TUF 1000W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Hm. Är det ens så att man måste se säsong 2 och framåt(?). Jag har blivit bättre än tidigare på att strunta i säsonger som flippar ur. North & South tredje säsong, Krigets Vindar uppföljning Krig och Hågkomst skippar jag glatt när jag ska se om serierna. Exempelvis (och gamla serier). Kan tänka mig att ge mig på Man in the high castle kanske.

Går bra att stanna efter säsong 1 men man blir sugen på mer. Jag tycker dock inte att det övriga säsonger är dåliga men ja det spårar lite.
Gillar man serier som t ex From och Lost (inte fullt så spårat) så kommer man nog gilla övriga säsonger också.

På tal om serier man sett senast så betade jag också av From

From
En amerikansk familj ska på husvagnssemester och fastnar i en småstad, där de snabbt inser att de som hamnar där inte kan ta sig därifrån.
Mystik, drama, skräck, thriller.
Lite en blandning mellan Lost och The Walking dead.
Säsong 1 finns på Netflix, hela S1-4 finns på TV4 Play.
Jag och tjejen tyckte den var bra, lite väl skruvad från och till men ändå bra skådespel, atmosfär och stämning.
Känns som att den kommer spåra rejält.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

The Last of Us, Pedro Pascal är magisk som Joel.

Permalänk
Medlem

Frieren: Beyond Journey's End, grymt bra anime

Visa signatur

Ryzen 5 7600, GTX 1060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Var några år sen, men det introduceras massa magi och skit så blev tramsigt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon ännu har rekommenderat Schakalen, eller The Day of the Jackal som den heter original. Med inspiration från en gammal film från 70-talet, men modern.

Fantastiskt bra, enligt mig! Jag har sällan tyckt att serier eller filmer varit så spännande att man nästan mår dåligt, verkligen sådär att jag typ inte kan sitta still i soffan. Jag såg klart den i januari men jag är typ säker på att detta är mitt års favoritserie/film.

Eddie Redmayne är så otroligt j'vla bra i "huvudrollen".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Graven från 2004 med Kjell Bergqvist i SVTs öppna arkiv.
Åtta avsnitt a 55 minuter.
https://www.svtplay.se/graven

Tack för tipset. Är inne i en deckar-period där Shetland och Whitechapel är de senaste titlarna.

Går det att göra nåt åt den usla kvalitén på SVTPlay? Har kollat så inte begränsad bandbredd är ikryssat.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I'm autistic. Deal with it.

Permalänk

Ser ni bara en serie i taget? Jag har alltid 25 serier i gång, när några tar slut så lägger jag bara till fler från min att se lista, blir rätt många avsnitt totalt på år men orkar aldrig med mer än ett avsnitt per serie och dag.

Allt som nämns här inne har jag antingen sett eller ser eller ska se. Ibland måste mans e sämre serier också (och filmer för den delen) annars vet man ju inte att de bra är just bra. Hoppar aldrig av en serie jag påbörjat och ser alltid hela avsnitten, möjligen hoppar jag sammanfattningen men inledningen ska ses och eftertexterna, så länge det är bra musik i alla fall. När det blir tyst och det rullar dubbningar så brukar jag snabbspola. Hatar vissa streamingtjänster som nästan gör det omöjligt att se färdigt ett avsnitt till slutet.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Dator: Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K), Oculus Rift CV1 och Racing ratt/pedaler/stol
Hemmabio: Panasonic DP-UB9000, Apple TV 4K, Epson EH-LS11000W, Yamaha CX-A5100, Yamaha MX-A5000.
DIY Spandex (lycra) bioduk på 135" i 16:9 format. Allt kablage från svenska SUPRA. Alla högtalare har jag byggt själv (tre frontar LCR, fyra surround, fyra Atmos i taket,Basar: 2st Dayton Audio UM10-22 (drivs av två XTZ SA-1) och 3st Beyma SM212 (drivs av ett Reckhorn A-410).

Permalänk
Medlem

Black Bird.
Miniserie baserad på den verklige seriemördaren Larry Hall.
Den får en knapp sjua av tio av mig.

Permalänk

Serier jag kollar på just nu:
Chapel Waite.
Severance
Sweetpea.

Honorable Mentions:
The Boys
Secret Level
FROM
Foundation.
Invasion.
Fallout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasiqfuXX:

Ser ni bara en serie i taget? Jag har alltid 25 serier i gång, när några tar slut så lägger jag bara till fler från min att se lista, blir rätt många avsnitt totalt på år men orkar aldrig med mer än ett avsnitt per serie och dag.

Allt som nämns här inne har jag antingen sett eller ser eller ska se. Ibland måste mans e sämre serier också (och filmer för den delen) annars vet man ju inte att de bra är just bra. Hoppar aldrig av en serie jag påbörjat och ser alltid hela avsnitten, möjligen hoppar jag sammanfattningen men inledningen ska ses och eftertexterna, så länge det är bra musik i alla fall. När det blir tyst och det rullar dubbningar så brukar jag snabbspola. Hatar vissa streamingtjänster som nästan gör det omöjligt att se färdigt ett avsnitt till slutet.

Väntar alltid tills hela säsonger är ute, och kollar ett två avsnitt per dag då. Vi haaaatar att kolla ett avsnitt i veckan av nåt bra, man tappar liksom tråden lite då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Stargate SG-1, underhållning var tok bra på 90-talet och 00-talet!
Har precis börjat kolla igen på Stargate Atlantis nu.

Underbara serier båda, hör till mina absoluta favoritserier genom alla tider. Det är ju obegripligt att Amazon MGM som numera äger rättigheterna inte kan få ur sig en uppföljning. Vilket varumärke! Brad Wright, en av skaparna bakom serien har ju haft manus på G länge. När Amazon köpte rättigheterna hoppades alla att det skulle ge pengar och boost till projektet. Men, icke.

Istället får man se hundra andra reboots som bara är skit.

Permalänk
Medlem

The Walking Dead har man ju följt länge nu. Och även spinoffen Fear the walking dead. Båda har haft sina upp och ner där det ibland mjölkats på utan någon vettig riktning, men allt som oftast tar serierna ny fart med nya förutsättningar. Båda är dock avslutade nu och då har det ju dykt upp nya spinoffs som ses på Disney +:

The walking Dead: Daryl Dixon. Riktigt bra! Utspelar sig i frankrike dit Dixon hamnar.
The Walking Dead: Dead city. Negan och Maggie på Manhattan och försöker hitta Maggies son. Också bra, men inte lika bra som Dixon.
The Walking Dead: The ones who live. Rick är tillbaka(!) och Michonne på sök efter honom. Inte sett ännu...