Söker äldre delar till billigt datorbygge.

Permalänk
Medlem

Söker äldre delar till billigt datorbygge.

Tjena,

Bygger en budgetdator åt en polares barn och är i behov av ett set mobo+ram+cpu samt ett grafikkort. Ska endast spelas LoL och möjligtvis Fortnite så söker efter äldre delar då ingen hög prestanda krävs.

Hade väl tänkt lägga ner runt 1000-1500 för mobo+ram+cpu+gpu.
(typ Gtx 1060 och äldre i5)

Skicka ett PM eller skriv i tråden vad ni har eller om ni har något att tipsa om!

//Marcus

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ett R9 290 TRI-X där kylaren trilskas och är totalt kass. Kortet funkar fint. Tänkte 300 isåfall så får jag tillbaka pengarna för grisen jag köpte i säcken.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en i7-6700K samt 16GB 2400MHz DDR4 RAM jag kan släppa för några hundralappar.

Permalänk

Har en äldre dator med en deliddad cpu, minns inte om det är en i5 eller i7 men tror att det är en i7 3770k, sitter en dark rock pro (2an om jag minns rätt) kylare.

R9 290X kortet har ej originalkylare utan kyls av en exhaustmonterad corsair h55 kylare via en nzxt g12 kraken mounter.

Allt byggt i ett phantek p400 eclipse chassi med ett synligt ärr i topprnet på akrylen. EVGA GQ 650 nätagg, datorn har mer eller mindre stått oanvänd sen 2019, är helt funktionell och var tänkt som ett överklockningsprojekt men orkade inte fixa g12 kraken kylarsystemet att funka ljudmässigt då en 80mm fan monterad för att lokalt kyla GPUn låter mer än vad jag velat.

Windows 10 installerat på en Seagate SSHD

Jag kan ta reda på mer info vid intresse.

Datorn finns i Uppsala!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 5600X @4.3 Motherboard: B550-P PLUS GPU: EVGA 3080
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirren1:

Tjena,

Bygger en budgetdator åt en polares barn och är i behov av ett set mobo+ram+cpu samt ett grafikkort. Ska endast spelas LoL och möjligtvis Fortnite så söker efter äldre delar då ingen hög prestanda krävs.

Hade väl tänkt lägga ner runt 1000-1500 för mobo+ram+cpu+gpu.
(typ Gtx 1060 och äldre i5)

Skicka ett PM eller skriv i tråden vad ni har eller om ni har något att tipsa om!

//Marcus

Läs hela annonsen här

Är fortnite på tapeten så hade jag utan tvekan försökt öka busget/krav.

Gtx 1060 och äldre i7 säg 3770k är exakt vad äldsta sitter på (eller ja rx 580) och fortnite är inte en trevlig upplevelse med otroligt ostabil fps även med allt på absolut lägsta (förutom rendera lägre än 1080p då spelet ser ut som potatis från 90 talet då)

Visa signatur

here we go!