Här är priserna på Geforce RTX 5070 Ti-korten

Permalänk

Ingen som lyckats få hem dubbelt av MSRP korten och vill sälja av ett?

Permalänk
Medlem

NVIDIA Is Reportedly Suppressing Inventory Levels For High-End RTX 50 Series GPUs, As a Move To “Market” Its SKUs

Permalänk
Medlem

Dock, vem är källan? Även om det är korrekt så är ju detta väldigt vanligt, tyvärr

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av jaqob:

Kul! När fick du din bekräftelse?
Jag mejlade lite med kundtjänst tidigare idag, men det var tyvärr lite goddag yxskaft-svar som jag tror kokade ner till att de sålt många fler än de hade i lager.

Jag ringde dem. Fick lite samma svar "har blivit överbokat, mer info kommer". Kan tycka att de borde ha gått ut med det vid det här laget i såna fall.

Permalänk
Medlem

Mitt kort blev avbokat av NoN:

Hej!

Vi har upptäckt att lagersaldot inte stämmer för produkten GeForce RTX 5070 Ti 16GB PRIME OC art.nr. 1039957. Därför har vi inte kunnat plocka din artikel för din order.

Din order har därför avbokats. Eventuellt inbetalt belopp kommer att återbetalas till dig inom 3–10 bankdagar.

Du är alltid välkommen att titta efter något motsvarande i vårt sortiment!

Har du frågor om din order? Hör av dig till oss på mail, chatt eller telefon:

https://www.netonnet.se/content/customerservice/kontakta-oss/

Tänk på att ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar oss.

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar
Kundservice

NetOnNet AB
Företagsgatan 69
SE-504 64 Borås
SWEDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Hej!

Vi har upptäckt att lagersaldot inte stämmer för produkten GeForce RTX 5070 Ti 16GB PRIME OC art.nr. 1039957. Därför har vi inte kunnat plocka din artikel för din order.

Din order har därför avbokats. Eventuellt inbetalt belopp kommer att återbetalas till dig inom 3–10 bankdagar.

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar
Kundservice

NetOnNet AB
Företagsgatan 69
SE-504 64 Borås
SWEDEN

Jag fick exakt samma mail av dem nu.. suck
Varför kan de inte bara behålla ordern tills de får in fler i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Hej!

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar
Kundservice

NetOnNet AB
Företagsgatan 69
SE-504 64 Borås
SWEDEN

Samma här, men frågan är om man behöver acceptera det rakt av? När jag försöker läsa på så får jag intrycket av att de har visst ansvar efter att ha skickat ut en orderbekräftelse.

Skrivet av Xoolo:

För att de inte lär få in fler kort till MSRP..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Samma här, men frågan är om man behöver acceptera det rakt av? När jag försöker läsa på så får jag intrycket av att de har visst ansvar efter att ha skickat ut en orderbekräftelse.

Är det mitt problem att lösa att de säljer och skickar ut orderbekräftelse med leveransdatum och sedan måste köpa in fler kort till dyrare inköpspris då de lovat stort och inte kan leverera?
Har de ens rätt att dra pengar från mig om de inte kan garantera att de kan leverera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoolo:

Är det mitt problem att lösa att de säljer och skickar ut orderbekräftelse med leveransdatum och sedan måste köpa in fler kort till dyrare inköpspris då de lovat stort och inte kan leverera?
Har de ens rätt att dra pengar från mig om de inte kan garantera att de kan leverera?

Jag håller med dig! Jag menade inte att det var en bra anledning, bara att jag misstänker att det är deras anledning.
Och frågan är om det är så att GeForce RTX 5070 Ti 16GB PRIME OC inte alls kommer fyllas på, att det verkligen bara var ett kort för att få bra recensioner men inte behöva sälja i några volymer alls.

Permalänk
Medlem

Netonnet vill nog inte ha massa orders liggande i systemet som det blev när 3080 släpptes.
Då beställde jag ett Asus 3080 den 1 oktober 2020. Detta levererades av Netonnet 5 maj 2022.
Alltså 1 år och 7 månader efter beställningsdatum.

Visst kan man kräva kompensation. Mer info på konsumentverkets hemsida:
https://www.konsumentverket.se/fragor-och-svar/2813966/ar-en-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Netonnet vill nog inte ha massa orders liggande i systemet som det blev när 3080 släpptes.
Då beställde jag ett Asus 3080 den 1 oktober 2020. Detta levererades av Netonnet 5 maj 2022.
Alltså 1 år och 7 månader efter beställningsdatum.

Visst kan man kräva kompensation. Mer info på konsumentverkets hemsida:
https://www.konsumentverket.se/fragor-och-svar/2813966/ar-en-...

Vore intressant att veta vad teckningsköp innebär. Kan man köpa ett dyrare kort, som faktiskt går att få tag i?
Får nog bli ett samtal till kommunens konsumentvägledare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

10577:- tycker jag va bra pris, men ska nog sälja o köra på 5080 som jag egentligen ville ha!

Var det ASUS PRIME isf?

Jag fick precis meddelande från NoN att min order från lanseringsdag blev inställd :/

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Vore intressant att veta vad teckningsköp innebär. Kan man köpa ett dyrare kort, som faktiskt går att få tag i?
Får nog bli ett samtal till kommunens konsumentvägledare.

De har dock i sina villkor:

"Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel, om vi anser dig vara en konkurrent till NetOnNet och om en genomförd beställning skulle innebära att vi begår avtalsbrott gentemot någon av våra samarbetspartners."

Frågan är om det även gäller en orderbekräftelse med pris och leveransdatum som borde vara bindande att genomföra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoolo:

Är väll ganska simpelt dom vet att folk ör villiga att betala mer för korten så varför inte avboka korten folk försökte beställa för lanseringspris för sedan kunna sälja dom för 2-3tkr mer utan några problem.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

finns inget riktigt mspr på 5070Ti. Nvidia säger själva att mspr bara gäller founders edition kortet som inte existera och aldrig kommer göra heller.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Var det ASUS PRIME isf?

Jag fick precis meddelande från NoN att min order från lanseringsdag blev inställd :/

Nej jag fick tag på ett MSI Ventus 3X, men jag köpte ett 5080 från Webbhallen istället som var ett Prime OC.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Dvs lanseringspris på t.ex. Asus PRIME OC var 100% virtuell

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem

Då är tydligen även Netonnet tillsammans med Felgiganten två butiker som bör undvikas och bojkottas framöver

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

En orderbekräftelse är ju ett bindande avtal. Sen så försöker ju företag med diverse friskrivningar i sina villkor som man hänvisar till och hoppas på att konsumenten godtar det per automatik. Har dom översålt 500 exemplar och endast 10 konsumenter hör av sig och vägrar godta deras avbokning, så är det ju en ekonomisk succé för bolaget att "bara" behöva handskas med 10 personer.

Så ni som fått er order avbokad, besvara Netonnets mejl med att ni har ett bindande avtal som gäller. Inte ert problem att Netonnet sålt mer än vad dom kan leverera. Att ni givetvis förväntar er att NoN ska fullfölja sitt åtagande i det bindande avtalet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoolo:

De har dock i sina villkor:

"Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel, om vi anser dig vara en konkurrent till NetOnNet och om en genomförd beställning skulle innebära att vi begår avtalsbrott gentemot någon av våra samarbetspartners."

Frågan är om det även gäller en orderbekräftelse med pris och leveransdatum som borde vara bindande att genomföra?

Vilkor trumfar aldrig kkl i detta fallet.
Butiker försöker få det att verka så, troligen för att färre ska orka/försöka dra i det.
Enda gången de kan komma undan (vad jag vet) är om de uttryckligen skriver i bekräftelsen att "detta är inte en orderbekräftelse"

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/378339-ASUS-PRIME-GeForc...

Edit: Slut i samma veva som jag postade länken.... Sry :S

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 5070 Ti 16GB PRIME

MSRP 10.579kr

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

EDIT: Slut

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Entusiast

Noterar att elgiganten helt tagit bort AUSS 5070 TI prime som kommande där det förut stod i lager 11 mars. Kanske ytterligare ett tecken på att MSRP modellerna var fejk/tillfällig promotion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Noterar att elgiganten helt tagit bort AUSS 5070 TI prime som kommande där det förut stod i lager 11 mars. Kanske ytterligare ett tecken på att MSRP modellerna var fejk/tillfällig promotion.

Har ju släppts msrp både idag och igår hos webhallen/proshop?
om än mindre batches

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Nu i början kommer det nog bli så. Som talaren ovanför sa så kommer de dock in då och då verkar det som.

När behovet minskar i marknaden är det naturligt att fler billiga modeller återkommer. Jag skulle inte bli förvånad om vi får se en liten våg av MSRP kort när 9070 XT släpps.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungeluffe:

Ingen som lyckats få hem dubbelt av MSRP korten och vill sälja av ett?

https://www.proshop.se/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-5070-Ti-...

5st i lager. "Försäljning öppnas dagligen kl. 14.00 för kort i lager."

Edit: proshop har även lagt ut priset för 3 olika 5070, ifall någon är nyfiken. https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-5070-Prime...

Permalänk
Medlem
Skrivet av janko96:

https://www.proshop.se/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-5070-Ti-...

5st i lager. "Försäljning öppnas dagligen kl. 14.00 för kort i lager."

Edit: proshop har även lagt ut priset för 3 olika 5070, ifall någon är nyfiken. https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-5070-Prime...

De fem korten tog slut innan jag lyckades få fram köpknappen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

De fem korten tog slut innan jag lyckades få fram köpknappen...

Jag lyckades trycka på köp 2 gånger men fick bara att "Din korg väntar på att fyllas." båda gångerna.....

Permalänk
Medlem

Känner att jag snart tröttnar. Kämpa för möjligheten att köpa ett överprisat kort som dessutom verkar ha en del barnsjukdomar känns inte fullt rimligt. Får hoppas på att AMD 9070 XT finns i större volymer, och är bra nog.

Permalänk
Entusiast

MSI unlaunches its “MSRP” cards, RTX 50 series get a price hike in official store

Som väntat, kommer bli svårt att hitta ett kort under 11k.

Edit: Netonnet prishöjer Asus ”MSRP” prime OC till 12k+. https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...