Copilot hjälper dig fulaktivera Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Gäller dock enbart standardutgåvorna av Windows.

Vill man ha något så som LTSC eller IoT LTSC, så är det både krångligare och dyrare att få tag på giltiga licenser.

Aha! Ja det stämmer nog bra

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Den här artikeln och bildvalet känns lite som hyckleri från Sweclockers håll.

Sweclockers har, mig veterligen, aldrig hävdat att samma regler gäller för ägare, anställda, skribenter, och användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Alltså det finns ju utländska nycklar från Microsoft-partners för typ 60 spänn, känns inte som man behöver pirata windows. Man får nog kanske klara sig med engelska dock, personligen föredrar jag det ändå.

Som linuxanvändare som inte använder Windows, varken 10 eller 11, så skulle jag nog argumetera att användningen av scriptet är att föredra än att skicka pengar till någon som tjänar pengar på vad högst troligen är en grålicens. Inte göda vad som mycket möjligt kan vara kriminella. (Samma sak gäller ju tex att betala för pirat IP-TV).

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Field-Mouse88:

Alltså det finns ju utländska nycklar från Microsoft-partners för typ 60 spänn, känns inte som man behöver pirata windows. Man får nog kanske klara sig med engelska dock, personligen föredrar jag det ändå.

Skrivet av walkir:

Nycklarna är inte längre språkspecifika. Tror den begränsningen försvann med Windows XP?

7an iaf:)

Dessa 60-kronorsnycklar får inte säljas vidare egentligen och kan komma inaktiveras/svartlistas

Permalänk
Medlem

Är helt övertygad om att MS skulle kunna göra Windows gratis för privatpersoner utan att det skulle påverka deras resultat negativt. Så helt övertygat att dom inte bryr sig om hur man får tillgång till Windows licensen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Freezer64Pro:

Hmm, gör detta skript verkligen att man slipper ange en aktiveringskod. Vet att man kan använda MAK, men även då måste en nyckel anges. Eller är det så att systemet verkligen går in i aktiverat läge och visar i system/activation att windows är aktiverat.
Frågan är till vilka system det fungerar på. Enbart 10/11 eller rent av på server också?
Om det verkligen går att aktivera utan nyckel så har Microsoft verkligen gjort bort sig. Speciellt om det fungerar på server.
Hur de sedan ska kunna motverka detta lär bli mycket huvudvärk för någon. Alternativt så bryr de sig inte om detta hack. Vi får se vad som sker.

Edit: Testade detta på en virtuell testserver jag har som är oaktiverad och det fungerade icke. Så troligen bara windows 10/11.

Den funkar. Kör på Win 11 och uppdateringar funkar som dom ska och överallt står det att Windows är aktiverat

Visa signatur

Ryzen 5 5500 - TUF Gaming B550 - Fury Beast - Asus RTX 4060 Dual OC Evo - i3 Neo White

Permalänk

Säkerhetsrisk att köra okänd kod. Jag tänker tillbaka till 90tal, mycket skit fanns men det värsta som kunde hända var typ förlorad data som på den tiden för privatpersoner inte var så mycket. Låten ta mig tillbaka, då det var roligare förr med datorer på alla sätt, inte minst att folk körde saker lokalt istället som idag webbtjänster : https://youtu.be/_p1D63vj0ss?si=_5Xj_BazL5apX6o4

Sedan pratade folk om att Google länkade till dumheter förr, jag ser att AI gör samma sak lite som en förlängning till detta. Folk argumenterade emot internet innan det slog att ungdomar skulle hitta en massa dumheter på internet och det gjorde dem bland det som också var bra, och få vill idag lägga ner det där internet för detta Jag ser samma sak med AI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Är helt övertygad om att MS skulle kunna göra Windows gratis för privatpersoner utan att det skulle påverka deras resultat negativt. Så helt övertygat att dom inte bryr sig om hur man får tillgång till Windows licensen

Windows har i stort sett varit gratis för privatpersoner rätt länge nu, i form av att man kan använda det utan att aktivera utan tidsgräns. Om man inte aktiverar Windows så kan man inte ändra t.ex. bakgrundsbild och man får en vattenstämpel i hörnet om att aktivera Windows, men i övrigt är det fullt funktionsdugligt.

Permalänk
Skrivet av TurboDanne:

Den funkar. Kör på Win 11 och uppdateringar funkar som dom ska och överallt står det att Windows är aktiverat

Du har rätt, det fungerar med windows 11. Testade precis med en oaktiverad testversion av windows 11 och den står nu som aktiverad utan att ange en nyckel.
Vet att det finns generiska nycklar ute på nätet och har testat att använda en sådan för att just aktivera en testversion, men det fungerade inte då. Med denna lösning så aktiveras systemet med en sådan licens.
Dessa generiska nycklar som finns är dock inget fusk, fick en sådan när jag uppgraderade en dator från 7 till 10. För att undvika frågor. Under installation av windows 10 så använde jag en windows 7 nyckel som jag ägde och när jag sedan kollade vilken nyckel som systemet hade registrerat så var det en av dessa generiska nycklar. Så ingen fulnyckel har använts.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 11 Pro 24H2.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 24H2. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

7an iaf:)

Dessa 60-kronorsnycklar får inte säljas vidare egentligen och kan komma inaktiveras/svartlistas

Dom säljs ju av återförsäljare som Microsoft själva länkar till och kallar partners. Känner att man som kund gjort vad man kunnat då.

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM

Permalänk
Medlem

Om bara Windows hjälpte en att avaktivera Copilot...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gurgamel:

Om bara Windows hjälpte en att avaktivera Copilot...

Du har en inställning för detm dock kanske inte för typ Edge som i länken men wellwell...
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/how-do-...