Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil - Satan vad snabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vad får du den information 9070XT verkar det finnas gott om i laget överallt?

Nvidia har själv sagt att det inte finns något MSPR pris på 5070Ti varför försvara Nvidia beteende dom bryr sig uppenbarligen inte om vanliga konsumenter längre?

Enligt Nvidia gäller MSPR bara founder edition och det finns och kommer inte komma något founder edition kort för 5070Ti vilket innebär att det finns något riktigt MSPR som man kan se på priserna dom ändra 5070Ti som finns i lager just kostar 13tkr+

Och amd har 50$ release discount på msrp modellerna? Ingenstans har vi i Sverige fått veta att det finns got om msrp modeller. Vi har via Inet fått ett hum att det finns gott om kort, vilket är en annan sak

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Och amd har 50$ release discount på msrp modellerna? Ingenstans har vi i Sverige fått veta att det finns got om msrp modeller. Vi har via Inet fått ett hum att det finns gott om kort, vilket är en annan sak

Vilket dock bara finns en källa på vad jag vet (HUB) eller menar du att AMDs priser från presentationen var med $50 rabatt?

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Vilket dock bara finns en källa på vad jag vet (HUB) eller menar du att AMDs priser från presentationen var med $50 rabatt?

Verkar bara vara något han har hittat på AMD har sagt at MSPR är på 599$ så det är vad som gäller Nvidia sa att MSPR var 749$ på 5070Ti dock så gäller detta bara på Founder editions ett kort som inte finns så egentligen finns det inget MSPR pris för 5070Ti vilket vi kan se på vad dom 5070Ti korten som faktiskt går att köpa kostar just nu det är långt ifrån 749$

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Verkar bara vara något han har hittat på AMD har sagt at MSPR är på 599$ så det är vad som gäller Nvidia sa att MSPR var 749$ på 5070Ti dock så gäller detta bara på Founder editions ett kort som inte finns så egentligen finns det inget MSPR pris för 5070Ti vilket vi kan se på vad dom 5070Ti korten som faktiskt går att köpa kostar just nu det är långt ifrån 749$

Jag köpte mitt 5070 Ti för MSRP förra veckan. I USA verkar det vara omöjligt, speciellt nu när dem har tullar. AMD har också dragit rövare med MSRP förr så att man ska nog inte utgå från att MSRP kommer finnas i stor mängd och under all framtid för 9070-serien.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 9070 XT

Permalänk
Kontot avslutas

AMD släpper ingen referensmodell av vare sig 9070 eller 9070 XT så någon av partnertillverkare måste leverera kort för $549 respektive $599 eftersom AMD har satt det från-priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jag köpte mitt 5070 Ti för MSRP förra veckan. I USA verkar det vara omöjligt, speciellt nu när dem har tullar. AMD har också dragit rövare med MSRP förr så att man ska nog inte utgå från att MSRP kommer finnas i stor mängd och under all framtid för 9070-serien.

AMD påstår iallafall inte att MSPR är för ett referens kort som inte ens finns som Nvidia gjorde med 5070Ti

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Lär ju vara kört att hitta ett kort för riktpriset 8 049 kronor.

Har AMD gått ut med svenska siffror eller är det fritt konverterat av Sweclockers?

Permalänk
Medlem

Tillgången på kort i Storbritannien ser ganska ok ut iaf.

https://videocardz.com/newz/uk-retailer-confirms-stock-of-100...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

AMD påstår iallafall inte att MSPR är för ett referens kort som inte ens finns som Nvidia gjorde med 5070Ti

Det gör dem ju inte? Jag tycker det har varit tydligt att 5070 Ti inte får en Founders Edition.

Om något bör man vara lika orolig över 9070-serien som för 5070 Ti då båda saknar modeller från AMD/Nvidia, alltså större chans att MSRP inte uppfylls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det en chans att rabatten inte har delats ut till svenska ÅF? Vi fick ju inte ens några 5070 kort... verkar som att ingen bryr sig om oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Det gör dem ju inte? Jag tycker det har varit tydligt att 5070 Ti inte får en Founders Edition.

Om något bör man vara lika orolig över 9070-serien som för 5070 Ti då båda saknar modeller från AMD/Nvidia, alltså större chans att MSRP inte uppfylls.

Problemet är dock att dom säger att MSPR gäller för founder edition ett kort som inte finns.

Har är en bild från Brittisk återförsäljare av en av MSPR korten så verkar finns gott om MSPR kort i lager.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Saddl3r:

Lär ju vara kört att hitta ett kort för riktpriset 8 049 kronor.

Har AMD gått ut med svenska siffror eller är det fritt konverterat av Sweclockers?

Halloj! Uppgifterna om 7 990 respektive 7 350 kronor kom till oss direkt från AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Halloj! De siffrorna kom till oss direkt från AMD.

Stort tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av neetodesu:

Finns det en chans att rabatten inte har delats ut till svenska ÅF? Vi fick ju inte ens några 5070 kort... verkar som att ingen bryr sig om oss.

5070 kort finns det gott om, dock ingen referensmodell.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Halloj! Uppgifterna om 7 990 respektive 7 350 kronor kom till oss direkt från AMD.

Najs! Skulle vara väldigt trevligt om de lyckas få ut kort till det priset.

Håller tummarna!

Permalänk
Medlem

Kommer det 9070XT för runt 8500 kr nu 15:00 så kniper jag nog ett men det är min personliga smärtgräns i alla fall. Jag ser ingen anledning att betala mer, då kan man lika bra sikta in sig på ett 7900XTX alternativt ett 5070ti om man nu kör med dlss i många spel.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Yatagarasu:

Är det någon som har koll på om det kommer släppas en modell med endast två 8-pin-kontakter för 9070 XT? Tror inte det finns kablar för mer än så i det tilltänkta mITX-systemet...

Jag svarar mig själv:
Sapphire Pulse och PowerColor Reaper verkar komma med två 8-pin-anslutningar i alla fall.

Asrock RX 9070 XT Steel Legend
Powercolor RX 9070 XT Hellhound
Powercolor RX 9070 XT Reaper
Sapphire RX 9070 XT Pure
Sapphire RX 9070 XT Pulse

Är de jag minns på rak arm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Problemet är dock att dom säger att MSPR gäller för founder edition ett kort som inte finns.

https://www.youtube.com/watch?v=u64HYDB-LG0

Har är en bild från Brittisk återförsäljare av en av MSPR korten så verkar finns gott om MSPR kort i lager.

<Uppladdad bildlänk>

Ja ok, i det exemplet har ju en flane hos Nvidias support sagt fel.

Och ja, MSRP kommer uppfyllas på launch och det sker nästan alltid. Jag menar mer att situationen kan ändras efter första vågen när potentiella subventioner försvinner eller åtminstone minskar. Därför ska man inte vara helt säker på att AMD är good guys för än vi vet hur det blir efter första batchen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@IsKaffe

Ett Sapphire PURE RX 9070 XT och sen har jag inte bestämt mig än hehe

Vad har du siktet inställt på?

Oh, då siktar vi båda på samma kort. Tänkte först Reaper p g a upphämtning i butiken, men vill helst ha PURE p g a färgen som man matchar min setup samt den har 2 st HDMI ingångar.
Klias det för mycket tar jag en Reaper idag i butiken, om jag inte får tag i en PURE.

Skrivet av Ruzikx:

För att informationen om MSRP från AMD säger det??

Det finns väl ingen lag/regler att ÅF måste följa det, eller?

Permalänk

PowerColor Radeon RX 9070 XT Reaper och Asus Radeon RX 9070 XT PRIME - OC Editio kostar 721€ = 7900 kr.

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/208568/prime-rx9070xt-o1...

Resten av XT korten är ca +1000 kr eller mera

https://www.jimms.fi/fi/Product/List/000-29L/komponentit--nay...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsKaffe:

Det finns väl ingen lag/regler att ÅF måste följa det, eller?

Om AMD och Komplett har kommit överens om ett ungefärligt pris ("Manufactures suggested retail price") och sen det inte upprätthålls så har ju någonting gått fel längs vägen. Då får man isfl strunta i att förmedla ett pris och säga att det råder fri prisättning på korten, men det har ju inte AMD gjort.

Det som retar mig är därför att diskussionen mellan tillverkar och kund inte är ärlig. Vilket gör korten svåra att recensera och dela ut köprekommendationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiker1977:

PowerColor Radeon RX 9070 XT Reaper och Asus Radeon RX 9070 XT PRIME - OC Editio kostar 721€ = 7900 kr.

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/208568/prime-rx9070xt-o1...

Resten av XT korten är ca 1000 kr eller mera

https://www.jimms.fi/fi/Product/List/000-29L/komponentit--nay...

Så det verkar som Pulse, Reaper och Prime är MSRP-kort. Det är ju bra då alla dessa tre verkar ha kompententa kylare.

Visa signatur

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Rosenvik:

Bra, då lever hoppet fortfarande om att jag kan få tag på ett Powercolor 9070 XT Reaper i dag under 9000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mawk:

Tillgången på kort i Storbritannien ser ganska ok ut iaf.

https://videocardz.com/newz/uk-retailer-confirms-stock-of-100...

I Storbritannien såg även priserna rätt låga ut, visst dom har lite lägre skatt men om komplett stämmer känns det väldigt fel priser i sverige.

Visa signatur

|| AMD 5700X3D || ASUS ROG Formula VIII || RX 9070 XT || 32GB G-Skill || Skärm : LG42" C4 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

I Storbritannien såg även priserna rätt låga ut, visst dom har lite lägre skatt men om komplett stämmer känns det väldigt fel priser i sverige.

Beror nog på när dom köper in dom . faktiskt har dom köpt i Julas blir korten automatiskt dyrare .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Skrivet av Felixark:

Är väl Gamers nexus som gick ut med det? Och det var inte jag som skrev om det utan någon som gillar amd, har jag för mig som länkade källan. Finns i denna eller den andra 9070 tråden.

Edit
Verkar vara HUB som nämnde det

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av +_+:

Den butiken (Overclockers UK) har på deras forum sagt att man (butiken) får £50 rabatt på korten men att det bara gäller några hundra exemplar, och att priserna sedan går upp. Men det är England det. Sweclockers har ju bekräftat att man fått priserna 7350 kr respektive 7990 kr direkt från AMD. Kommer AMD hålla sitt ord, det vet vi först kl 15:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutt84:

5090 kostar snarare som 4 st 9070 XT. men är det 4ggr bättre? NEJ!

Oh, vilken butik säljer 9070xt för 7k?

Permalänk
Medlem

En vän har förbokat åt mig i UK för 569£ vilket blir runt 7700kr.

https://www.overclockers.co.uk/powercolor-radeon-rx-9070-xt-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osmanix:

Det här är ju relevant info om ngt!
Spreadsheet med specs på alla modeller!

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1jVOO1-g6WUmUXX1WY18qR...

Med affiliate links? Fy fan vad smart sätt att tjäna pengar.