Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil - Satan vad snabb

Permalänk
Medlem

11 000kr för det recenserade kortet, kostar alltså mer än 5070 Ti.

Permalänk
Medlem

Slut på 1min😓
Skulle betala men då var dem slut när jag valde betalningsalternativ.

Permalänk
Medlem

Intressant att Webhallen hade pulse för 9300kr och den blev ändå slutsåld. Andra butiker sålde för MSRP 8000kr. Folk är verkligen desperata.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Elgiganten har kvar MSRP modeller, köpte ASUS Prime OC 15:08

Permalänk

Phew lyckats hinna ta ett Asus prime XT

Visa signatur

CPU: AMD RYZEN 7 9800X3D Grafikkort: 4070 SUPER RAM:32GB HYPERX MB: Gigabyte B650 AORUS ELITE AX V2 SSD: 1x2TB Kingston KC3000 1x1tb Kingston NV2 CPU-Cooler: Thermalright Peerless 120 mini Case: NZXT H6 FLOW PSU: ASUS TUF 1000W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Helvete vad fort det gick på inet.se ... de "billiga XT korten" är borta

Tyckte det var gott om tid.
Avstod dock. 8000 spänn är fortfarande överpris.
Fortsätter ni handla fortsätter ni föda de här skitmarknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsKaffe:

Vad fan, är alla robotar eller?
Bokstavligt en HALV minut gick och alla MSPR modellen tog slut..! 😂

Det är ju ändå rätt länge, brukar ju vara slut på 1 sekund 😂😂

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Beroende på modell. Där finns fortfarande flera stycken för 28k. Om de nu kommer in i lager någon gång..

Oftast så höjs priserna när det väl är i lager igen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Blev ett Gigabyte AMD Radeon Aorus RX 9070 XT Elite på Komplett för 9990kr

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem

Det här gör mig lite orolig:

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Ni som fick in en Reaper 9070XT-beställning på Inet, hur ser det ut på er ordersida? På min står det "I lager 2025-05-13" haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Elgiganten har kvar MSRP modeller, köpte ASUS Prime OC 15:08

Går fortfarande beställa https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Oftast så höjs priserna när det väl är i lager igen.

Har inte sett det hända en enda gång på proshop, och har ändå aktivt hållt koll där. Vi får väl se om det håller i sig.

Permalänk
Medlem

kommer inte in på ett par veckor dock

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Jag tänke köpa ett billigare kort men de gick som smör i solsken och jag hann inte med. Jag var tvungen att köpa ett Red Devil RX 9070 XT Limited Edition. Då kan man fråga vad Limited Edition betyder. Specifikationerna är desamma för icke-Limited edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

<Uppladdad bildlänk>

Ja, du vill nog ha såhär..
https://gyazo.com/229e5d7d383eea713de96fea163a6ad4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffepaus:

Ni som fick in en Reaper 9070XT-beställning på Inet, hur ser det ut på er ordersida? På min står det "I lager 2025-05-13" haha

Samma för mig. Tyckte ändå jag var snabb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffepaus:

Samma haha, stod den skulle komma imorgon.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

<Uppladdad bildlänk>

Så stod det på min Pulse tills de manuellt bekräftade den. De gjorde likadant vid 5080-launchen om jag inte minns fel. De tar en drös beställningar sen går de manuellt igenom för att se vilken "plats i kön" man har och om det finns kort att tilldela eller ej.

Permalänk
Medlem

Den modellen går inte att lägga i vagnen dock. Så försvinner nog snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

11 000kr för det recenserade kortet, kostar alltså mer än 5070 Ti.

10.790kr för den mer bekostade modellen, Red Devil. Kostar alltså 211kr mer än den billigaste MSRP-modellen av 5070 Ti, MSI Ventus 3X OC. Och det MSRP priset lär inte vara kvar när nästa batch kommer in i lager.

Du har inte fel i sak, men jag tycker det är värt att poängtera att jämförelsen inte är äpple mot äpple. Jämför man Red Devil mot en mer påkostad variant av 5070 Ti så har vi helt andra resultat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Sifear:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Dingan:

Så stod det på min Pulse tills de manuellt bekräftade den. De gjorde likadant vid 5080-launchen om jag inte minns fel. De tar en drös beställningar sen går de manuellt igenom för att se vilken "plats i kön" man har och om det finns kort att tilldela eller ej.

Oroar er inte! Säg exempel ni har tagit med INSTA box som frakt metod och det står leverans för imorgon, det är det som gäller. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jag tänke köpa ett billigare kort men de gick som smör i solsken och jag hann inte med. Jag var tvungen att köpa ett Red Devil RX 9070 XT Limited Edition. Då kan man fråga vad Limited Edition betyder. Specifikationerna är desamma för icke-Limited edition.

Tvungen?

Permalänk
Medlem

Nu vart jag deppig, hade sett fram emot den här releasen men kommer nog få vänta ett halvår för att få ett ok pris igen.
10K är för mycket och jag kommer spela på 4K tv så sämre kort duger nog inte. Men nu blir det väl inga vettiga priser på väldigt länge. 1min lager känns också som en papparslansering om man ska få gnälla lite... Synd att inte RTX 5070 fick 16GB heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dingan:

Hur lång tid tog det innan den manuellt bekräftades? Man vill ju veta om man ska fira innan man åker och köper öl inför kvällen...

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av nortish:

Hur lång tid tog det innan den manuellt bekräftades? Man vill ju veta om man ska fira innan man åker och köper öl inför kvällen...

Vid 16 tiden ska du få veta det slutgiltiga om du har fått eller ej hade jag för mig det stod på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cizz137:

Tänkte skriv detsamma men du hann före mig 😊

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem

Red Devil har väl bara tvåslotsfläkt? Tänker rätt mycket högre ljudnivå då när den varit igång ett halvår.

Permalänk
Medlem

Ja jävlar vad de flög av hyllorna, var också tvungen att ta en Red Devil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

10.790kr för den mer bekostade modellen, Red Devil. Kostar alltså 211kr mer än den billigaste MSRP-modellen av 5070 Ti, MSI Ventus 3X OC. Och det MSRP priset lär inte vara kvar när nästa batch kommer in i lager.

Du har inte fel i sak, men jag tycker det är värt att poängtera att jämförelsen inte är äpple mot äpple. Jämför man Red Devil mot en mer påkostad variant av 5070 Ti så har vi helt andra resultat.

Poängen är att du behöver den mer påkostade varianten av 9070 XT för att ens få marginellt bättre prestanda än 5070 Ti som annars är bättre på nästan precis allt.