Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil - Satan vad snabb

Permalänk
Medlem

Var det många här som lyckades beställa ett kort? Sitter här och surar att man hamnade på kö trots att man la order 15:03.... Undrar om det var betal medel som gjorde att jag inte var snabb nog.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på riktigt att nån som hade tur och köpte Prime 9070 XT för MSRP kommer andra sig och jag kan få tag på min ASUS...

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem

Vilken sorligt dag! 😔

Ingen tilldelning på PURE av Inet idag. Priset var ändå över MSRP och låsning av pengarna utan produkten i handen blev det direkt en makulering av ordern!
Nåväl, det är väl kanske ödet. Få testa igen på nytt nån vacker dag, den som väntar på gott väntar aldrig förgäves.. *positive vibes* 😁

Stort GRATTIS till alla er därute som lyckades kamma hem 9070 XT för MSRP pris, riktigt värt det! 😉👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Jag satt och pumpade F5 tills knappen blev grön, sen vare att hetsa igenom kassan! 😅
Så jäkla glad jag fick ett för MSRP. Men det är stressigt att shoppa på release dagen idag, haha!

Hahaha, det är så det ska vara. Adrenalinet, bästa känsla!
Grattis vännen, du kommer bli super nöjd! 😁👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsKaffe:

Vilken sorligt dag! 😔

Ingen tilldelning på PURE av Inet idag. Priset var ändå över MSRP och låsning av pengarna utan produkten i handen blev det direkt en makulering av ordern!
Nåväl, det är väl kanske ödet. Få testa igen på nytt nån vacker dag, den som väntar på gott väntar aldrig förgäves.. *positive vibes* 😁

Stort GRATTIS till alla er därute som lyckades kamma hem 9070 XT för MSRP pris, riktigt värt det! 😉👍

Kanske blev att jag lyckades få ett ASrock 9070 XT Steel Legend
https://www.webhallen.com/se/product/381503-ASRock-Radeon-RX-...

Fortfarande rätt sur.... Vilket ordernr hade du på inet?

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Var det många här som lyckades beställa ett kort? Sitter här och surar att man hamnade på kö trots att man la order 15:03.... Undrar om det var betal medel som gjorde att jag inte var snabb nog.

Jag körde Paypal, hade förberett mig genom att logga in i webbläsaren redan... men det funkade inte riktigt så, jag var ändå tvungen att logga in igen vid betalning och verifiera med MFA innan jag kunde gå vidare slutföra beställning. Men jag hann ändå beställa ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Någon kommentar tidigare om någon som hamnade i kö efter att ha betalat 15:01.

Dock, allt beror ju på vilket kort man beställde, vissa tog inte slut lika fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Kanske blev att jag lyckades få ett ASrock 9070 XT Steel Legend
https://www.webhallen.com/se/product/381503-ASRock-Radeon-RX-...

Fortfarande rätt sur.... Vilket ordernr hade du på inet?

Jag hade det 9698, jag låg med andra ord dåligt till i kön.
Jag får skylla mig själv för jag gick hem från jobbet vid 14:00, orkade inte åka till Inet butiken och tänkte satsa på webb lagern istället. När produkten väl släpptes velade jag samt tryckte fram och tillbaka på sidan.. 😂

Jaja, inte hela världen liksom. Kan vänta lite till, ingen fara.

Varför är du sur och vilket ordernr hade du själv?

Permalänk
Medlem

Känns ju tyvärr som att det inte är värt att uppgradera från 6800 XT, trots att mitt Red Dragon har redigt med coil while 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsKaffe:

Jag hade det 9698, jag låg med andra ord dåligt till i kön.
Jag får skylla mig själv för jag gick hem från jobbet vid 14:00, orkade inte åka till Inet butiken och tänkte satsa på webb lagern istället. När produkten väl släpptes velade jag samt tryckte fram och tillbaka på sidan.. 😂

Jaja, inte hela världen liksom. Kan vänta lite till, ingen fara.

Varför är du sur och vilket ordernr hade du själv?

Är också restad order med leverans i 26 april. hade 8944 vilket betyder att 750 personer var i mellan oss… rätt sjuk…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Köpte 9070 XT Reaper för 7990. Betalade med Qliro på inet. Var inne prick 15.00.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Är också restad order med leverans i 26 april. hade 8944 vilket betyder att 750 personer var i mellan oss… rätt sjuk…

Skynda dig vännen, ta och köp nu 9070 Prime OC som finns på Komplett!
Det är inte så stora skillnader och du sparar en hel del slant som kan användas till annat kul, gogo!!

ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 OC

OC också, det kanske kommer upp till eller nära XT om man överklocka.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Köpte 9070 XT Reaper för 7990. Betalade med Qliro på inet. Var inne prick 15.00.

Får man fråga vilket nr du lande på så kan man börja räkna fram hur många som var snabbare än en själv.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av IsKaffe:

Det är inte så stora skillnader och du sparar en hel del slant som kan användas till annat kul, gogo!!

Enligt techpowerup så klockar asus tuf 11-13% vilket gör att den är precis under 9070xt. De kör dock enbart ett test

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsKaffe:

Tack jag tror jag lyckades få ett ASrock 9070 XT från webhallen och det är vitt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsKaffe:

Endast 1 kvar nu. Tog en timme så var 49 kort sålda. Det trodde jag inte 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Får man fråga vilket nr du lande på så kan man börja räkna fram hur många som var snabbare än en själv.

Jag hade 9336 och fick bekräftelsemail 15:02. Så jag tryckte nog igenom mitt köp innan klockan slagit 15:01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glutt0:

Endast 1 kvar nu. Tog en timme så var 49 kort sålda. Det trodde jag inte 😅

Haha, 1h är mycket bättre än en halv minut hos Inet.. 😂

Fy, lite surrealistiskt känns det för mig. Äntligen ett grafikkort efter tre j*vla månaders torka och väntan! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Enligt techpowerup så klockar asus tuf 11-13% vilket gör att den är precis under 9070xt. De kör dock enbart ett test

Oh, det låter bra! Ha dock aldrig sysslat med OC etc förut, men nån gång måste vara första gången.. 😉
Tack för informationen!

Permalänk
Skrivet av IsKaffe:

Oh, det låter bra! Ha dock aldrig sysslat med OC etc förut, men nån gång måste vara första gången.. 😉
Tack för informationen!

Det kan vara lite pyssel att få 100 % OC med max prestanda då vissa OC håller i 3h sen blinkar en fluga i bakgrunden och allt crashar.

Rimligtvis är OC runt 5-10% för en normal Svensson som klickar runt lite 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av nortish:

Jag hade 9336 och fick bekräftelsemail 15:02. Så jag tryckte nog igenom mitt köp innan klockan slagit 15:01.

Huh?? Måste vi kanske jämföra 5 siffror för det ser ut som jag var före om inte det är någon annan orsak att jag blev flyttad längre bak. Vi tok ju inte ens samma kort. Och jag tror ditt kort rök först. Jag fick upp köp knappen först 15:01 sen var det inte mycket besluts tid från att titta igenom betal alternativen och sen verifiera med BankID.. fick dock bekräftelse mailet 15:07 och sen att jag inte fått en sen 16:07 ytterligare en bekräftelse att betalningen blivit godkänd sen 16:43 att jag inte kommer få något kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Beroende på spel håller jag med. Men i dem flesta sänker jag kvalitén tills jag når 144FPS stadigt, går det inte så går det inte.
Jag har provat köra Freesync, Gsync med mitt 3070. Men helt ärligt, 60 FPS är 60 FPS och oavsett sync-teknologi så känns det som 60 FPS.
Får jag dålig frame-time i 144 kan jag sänka till 120, men jag går aldrig under 100 i de flesta spel. Vissa spel går fint i 30FPS dock, men där är det inte mycket rörelse, typ Balatro.
Det är dock en massiv skillnad mellan 60 och 90 FPS, även 75 utgör en markant skillnad mot 60.

Man kan ju tycka att VRR/Freesync/Gsync bör göra sig bäst när frames är ostabil, men helt ärligt så märker jag ingen skillnad vad gäller stutter. Tearing, givet. Men jag bryr mig inte om tearing, om det inte är helt åt h-vete då, då är det väldigt störande.

Jag har en 144Hz skärm och siktar alltid på det, men jag har bara ett 3080 och i vissa spel så går det inte att köra low för det är helt fruktansvärt. Då kan jag nöja mig med 90Hz.

Siktar på 11070 XT, om det kommer något. Då kommer jag nog få 70%+ bättre prestanda mot vad jag har idag. För kanske ett vettigt pris.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Ingen aning om vilket nummer i ordningen jag fick men jag klickade på lägg i kundvagn samma sekund som det dök upp, spammade F5. Beställningen var väl klar på under minuten.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Något ser ut att hända just nu dock. Kronan stärks i raketfart. Visserligen från låga nivåer, men ändå

Det är inte kronan som stärks. Det är Dollarn som rasar.

Skrivet av Sifear:

Tack jag tror jag lyckades få ett ASrock 9070 XT från webhallen och det är vitt.

Noice! Nä men vänta nu, vad ska du göra med det? Du sitter ju redan på ett XTX?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Ingen aning om vilket nummer i ordningen jag fick men jag klickade på lägg i kundvagn samma sekund som det dök upp, spammade F5. Beställningen var väl klar på under minuten.

Refererar till order nr vilket man kan tycka är turordningen på när man beställer. Är så de flesta ordersystem fungera. En order skapas ge den sista skapade löpnr+1 dvs order nr blir en hint om vem som beställde först. Sen kan det självklart vara så att det var andra beställningar som kom in där emellan och alla beställer inte samma vara. Men mellan mig och iskaffe var det 750 ordrar vilket visar på ett enormt tryck.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Noice! Nä men vänta nu, vad ska du göra med det? Du sitter ju redan på ett XTX?

Tittat på massor av recensioner och bättre RT samt det jämnare frame pacing gör att det känns som en upgrade sen ser det ju ut som jag borde inte ha allt för svårt att sälja mitt XTX.

Visa signatur

Permalänk

Hm... Var skulle ett RTX 2070 hamna på prestandaindexet?
#AskingForAFriend

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa ett 9070 (inte XT) prime från Komplett för 7390. Hade helst köpt ett XT, men fördelen är att jag inte kommer behöva oroa mig för att mitt gamla CX650M nätagg ska ge upp på mig nu.

Jag vet typ inte varflr så många klagade på värdet för pengarna med icke XT. Den är typ 2% sämre värde för pengarna och sjukt mycket mer energieffektiv. Dessutom ska den gå att överklocka nästan upp till XT-nivå ganska enkelt på grund av hur konservativa AMD var med klockhastigheterna för att kunna få ner TBP till 220W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silent Warrior:

Hm... Var skulle ett RTX 2070 hamna på prestandaindexet?
#AskingForAFriend

Jag skulle gissa runt 40, men är inte helt säker. Slår du upp RTX 2070 i techpowerup kommer du kunna se hur många % bättre 9070XT är. Skille gissa att den är runt 250-280% av prestandan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Det kan vara lite pyssel att få 100 % OC med max prestanda då vissa OC håller i 3h sen blinkar en fluga i bakgrunden och allt crashar.

Rimligtvis är OC runt 5-10% för en normal Svensson som klickar runt lite 😁

Det hade varit riktigt nice om man kunde klocka asus 9070 prime precis under 9070xt. Man får testa lite i gpu tweak sen, eller använder amd något annat program? 😁