Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem

Verkar som att Webhallen erbjuder prismatchning nu enligt deras Discord https://www.webhallen.com/se/info/49-Prismatch

Permalänk
Medlem
Skrivet av bearwolf:

Verkar som att Webhallen erbjuder prismatchning nu enligt deras Discord https://www.webhallen.com/se/info/49-Prismatch

Fan va gött!

Har hänt ett antal gånger att jag köpt via Inet eller Komplett istället för WH då de var 200-400 kr dyrare på samma vara till ordinarie pris.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Kolla modellnummer osv att de är exakt.. För sånna här "prismatchningar" brukar vara rejält jävla fula, de köper oftast upp en hel serie/modell så du INTE kan prismatcha.

Skrivet av bearwolf:

Skrivet av Mithras:

Fan va gött!

Har hänt ett antal gånger att jag köpt via Inet eller Komplett istället för WH då de var 200-400 kr dyrare på samma vara till ordinarie pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Kolla modellnummer osv att de är exakt.. För sånna här "prismatchningar" brukar vara rejält jävla fula, de köper oftast upp en hel serie/modell så du INTE kan prismatcha.

Ja, tex en tvättmaskin som har modell "WAU28PI0SN," men så har webhallen den som heter "WAU28PI0SM" och det är HEEEEEELT olika modeller.

Tex en annan nyans på grå på tätningslisten.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Nu så ska man ju prata med kundtjänst före köpet, så ingen risk att bli lurad i alla fall, som på tex Bauhaus där man istället måste köpa först för att sen hoppas de prismatchar

Permalänk
Medlem

Knighthood

Någon som har snappat upp vad årets grej är för att bocka av Knighthood? Står bara att man ska bevaka Discord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Någon som har snappat upp vad årets grej är för att bocka av Knighthood? Står bara att man ska bevaka Discord.

Ja, ett av stegen mot knighthood är en community quest på webhallens discord. Frågor och svar är/har varit uppsatta i butikerna. Svaren lämnas på webhallens stream den 18:e. Så antingen får ALLA detta steg avkryssat eller INGEN. Discord:en har hittat allt så förhoppningsvis är det även rätt svar nu, men det vet vi först den 18:e.

TL;DR inget du behöver göra nu, bara luta dig tillbaka (om det är enda steget du saknar i år) och hoppas att community:n gjort ett bra jobb.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

TL;DR inget du behöver göra nu, bara luta dig tillbaka (om det är enda steget du saknar i år) och hoppas att community:n gjort ett bra jobb.

Ok, tack för info 👍 Vore skumt om dem pausar Knighthood i ett år för att communityt misslyckats med frågorna 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Ok, tack för info 👍 Vore skumt om dem pausar Knighthood i ett år för att communityt misslyckats med frågorna 😆

Nej, det vore förvånande om det gör det om en frågas svar blir fel den 18:e. Communityn har kämpat och hittat alla frågor och tre svarsalternativ till varje fråga i alla fall. Så hatten av till alla de som orkat springa runt i butikerna och leta!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Jag har klarat av alla kriterierna för Knighthood utmärkelsen för flera dagar sedan. Har fortfarande inte fått någon symbol.

på hemsidan står det att det kan dröja upp till 12 timmar. Någon som vet mer?

Visa signatur

(PC) main Vengeance 32GB rgb PRO rog 3070ti ROG strix ZS90-f kylare Rog ryujin 2
pc 2 still goinng strong
4770k 1070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av snazer:

Jag har klarat av alla kriterierna för Knighthood utmärkelsen för flera dagar sedan. Har fortfarande inte fått någon symbol.

Tror det läggs in manuellt och det är helg så vänta tills tisdag kväll och se vad som händer.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av snazer:

Knighthood-symbol? Lär dröja. Som sagt är det nog en manuell påläggning.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Knighthood-symbol? Lär dröja. Som sagt är det nog en manuell påläggning.

Tack för ditt svar. Du hade rätt. 🙂 Webhallen har uppdaterat med följande information

Knighthood 2024 kommer att sammanställas och delas ut inom de första månaderna av 2025. De köp och aktiviteter du gör 2025 kommer att räknas in i din progress för Knighthood 2025."

Visa signatur

(PC) main Vengeance 32GB rgb PRO rog 3070ti ROG strix ZS90-f kylare Rog ryujin 2
pc 2 still goinng strong
4770k 1070 ti

Permalänk

Någon som kan se filmen på profilsidan "Mina medlemsförmåner", har försökt med win11 chrome/firefox/edge, android chrome samt Debian chrome/chromium/firefox men den bara står och laddar (och hånar mig)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Gullefjun:

Någon som kan se filmen på profilsidan "Mina medlemsförmåner", har försökt med win11 chrome/firefox/edge, android chrome samt Debian chrome/chromium/firefox men den bara står och laddar (och hånar mig)

Den verkar paj så det är nog inte bara för dig.
Har sett den snurra igång förr även om jag inte alls var intresserad av att se på den.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad har jag gjort? Har jag köpt ett graviditetstest på Webhallen? Vad är det som händer?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xollerx:

Vad har jag gjort? Har jag köpt ett graviditetstest på Webhallen? Vad är det som händer?!

<Uppladdad bildlänk>

Om du köpt ett graviditetstest vet du nog bäst själv. Men en snabb googling visar att ovanstående var temat för Musikhjälpen 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xollerx:

<Uppladdad bildlänk>

Du har förmodligen donerat till Streamhjälpen (Webhallens bössa i Musikhjälpen)

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xollerx:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Markusas:

Jag skulle tippa på att räcker med att ha bara tittat på Streamhjälpen. Det har det varit de föregående åren. Jag har dock inte fått 2024.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Senaste åren har jag börjat få spontana achievements som jag inte alls klarat egentligen, så kan säkert vara samma här.

Har sen ganska längre insett att jag faktiskt inte får någon reell fördel av att levla upp heller, så hela grejen känns rätt meningslöst

Permalänk
Medlem

Fick också ovan Cheevo (kollat på stream hjälpen) samt en för köpta Deltaco produkter.

Kikade i Webhallens Discord och det verkar vara många gamla Cheevos som trillar in för flertalet personer, så de kanske jobbar ikapp sin backlog helt enkelt.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Just precis så

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Om man har flera "Double Tap" sparade, kommer då alla användas vid nästa köp eller används bara en?

Permalänk
Medlem

Hur många av er möttes av en vägg i senaste beställningen att varan inte kan levereras från butik längre utan endast webblager? Aningen störigt då produkten finns 10-15st i lager hos diverse butiker, men noll i webblager och efter de ändrat sin policy i februari slutat skicka ut från butiker..

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS RX 7900 XTX TUF||
Sekundär system: Asus ROG STRIX B760-I, Intel i5 12600k, 32GB DDR5 5600MHz, Asrock Intel B580||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem
Skrivet av xbrg:

Om man har flera "Double Tap" sparade, kommer då alla användas vid nästa köp eller används bara en?

Bara en.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vivace:

Hur många av er möttes av en vägg i senaste beställningen att varan inte kan levereras från butik längre utan endast webblager? Aningen störigt då produkten finns 10-15st i lager hos diverse butiker, men noll i webblager och efter de ändrat sin policy i februari slutat skicka ut från butiker..

På discorden skrev de att det beror på att de bytt system, personalen lika frustrerad dom, men tydligen arbetas det på att åtgärdas i någon odefinierad framtid.

Visa signatur

Amd o Apple