Snabbkoll: Äger du en gamingstol?

Permalänk

Har Secret Lab titan xl, sämsta jävla stolen jag haft! Önskar jag hade lagt ett par tusen till på en riktigt stol istället. Valde den då jag är 197cm/95kg, och tänkte att den skulle passa)
Har inte haft råd att köpa en annan sedan jag köpte den, så jag har lagt en memoryfoam kudde på sitsen, och fixat en mjuk svank kudde, så den blev användbar, annars kan jag inte sitta mer än 1-2 h sedan måste jag lägga ner för dagen typ.

Sjukt jävla obekväm!! (Har avverkat flertalet andra stolar tidigare i mitt liv, och aldrig haft något så jävla obekvämt)
Med mina hemmafix så är den dock användbar, men ska börja kolla lite lätt efter något annat nu när ekonomin tillåter det igen.

Permalänk
Medlem

Vi kör bara Kinnarps 6000/8000 eller Plus 6/8 hemma. Även begagnade från jobbet som är 20 år gamla funkar finfint bara man stramar åt brickorna som låser "gung-funktionen". IKEA-stolarna med mesh-ryggstöd var rena skräpet i jämförelse.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Svarade ja eftersom jag fortfarande har en som jag använder till min gamla dator. Men till min primära (nyaste) dator så är det en riktigt kontorsstol (med hög rygg) som gäller. Så jäkla mycket bättre än min gamla gaming stol, trots att den inte kostade skjortan.

Permalänk
Medlem

Inte längre. Bytte för några år sedan från gamingstol till en Herman Miller Aeron.
Värd varje krona.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Keys:

Har Secret Lab titan xl, sämsta jävla stolen jag haft! Önskar jag hade lagt ett par tusen till på en riktigt stol istället. Valde den då jag är 197cm/95kg, och tänkte att den skulle passa)
Har inte haft råd att köpa en annan sedan jag köpte den, så jag har lagt en memoryfoam kudde på sitsen, och fixat en mjuk svank kudde, så den blev användbar, annars kan jag inte sitta mer än 1-2 h sedan måste jag lägga ner för dagen typ.

Sjukt jävla obekväm!! (Har avverkat flertalet andra stolar tidigare i mitt liv, och aldrig haft något så jävla obekvämt)
Med mina hemmafix så är den dock användbar, men ska börja kolla lite lätt efter något annat nu när ekonomin tillåter det igen.

Väldigt intressant!

Jag är själv 197cm lång, väger dock in på 127kg och jag har en Secretlab Titan Evo XL och jag är sanslöst nöjd, kan sitta i den hur länge som helst..kan somna i den också 😅

Har dock fått ställa in ländryggsstödet osv men sen dess har den varit otroligt skön.

Hur länge har du haft din? Min är från 2023.

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

Äger, ja. Använder, nej.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Ägde en men sålde skräpet

Ägde en men sålde den och köpte en riktig kontorsstol istället så inte kroppen havererade totalt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem

NeueChair™

Permalänk
Skrivet av HiGrip:

Väldigt intressant!

Jag är själv 197cm lång, väger dock in på 127kg och jag har en Secretlab Titan Evo XL och jag är sanslöst nöjd, kan sitta i den hur länge som helst..kan somna i den också 😅

Har dock fått ställa in ländryggsstödet osv men sen dess har den varit otroligt skön.

Hur länge har du haft din? Min är från 2023.

Har haft min sedan augusti 2022.
Jag trodde verkligen inte att en stol kunde vara så obekväm.
Googlade på stolen och uncomfortable en stund efter inköpet, och självklart hittar man sådan info efter att man köpt den, inte innan. Fler än jag som tycker den är sjukt obekväm, så det är väl som med det mesta, passar vissa bra, och andra mindre bra. 🤷

Permalänk
Medlem

Hade en gamingstol ett tag, komforten var hemsk men den såg ganska frän ut.

Köpte för några år sen en herman miller aeron, den är jag väldigt nöjd med. 🙂

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Har en Vernazza SoftFabric™ Plus - by Arozzi som e rätt nice.
Däremot saknar jag min gamla Kinnarps stol. Gamingstolen har inte alls samma dämpning som Kinnarpen hade, så den känns lite hård att sätta sig i då den inte gungar med.
Sen har jag märkt att den sjunker i höjden.

Älskar dock ryggkudden, nästa stol blir nog en Kinnarps (6000/8000) igen men med egen ryggkudde.

Permalänk
Medlem

Jag har en IKEA Verner som jag antagligen haft i 15 år nu. Önskar att den fortfarande fanns att köpa, då skulle jag ha köpt en ny direkt, jag vill inte köpa någon annan.

Fake-lädret har nötts bort från främre halvan av sitsen, men det skiter jag egentligen i.
Plasthjulen hade nötts ut på insidan och ena halvan på hjulen ramlade konstant av pga hårstrån som lindade runt sig runt hjulets axel (eller vad man nu ska kalla det) och puttade isär halvorna. Men jag fick tag i exakt likadana hjul från en annan IKEA-stol.

Det enda riktiga problemet jag har med stolen nu är att efter typ 15 år så har en del gas läckt (tror jag?), så stolen sänker sig själv lite då och då. Ibland sjunker jag plötsligt ner en decimeter eller två medan jag sitter i den. Ibland händer inget alls på en dag eller två, och ibland så har den sakta sänkt sig gradvis tills jag märker att jag sitter mycket lägre.

Permalänk
Medlem

Ägde en gamingstol i några år. Bytte till Malmstolen 4000. Nu har jag mindre ont i ryggen.

Permalänk

ja tyvärr sämsta skitet ja använt DX racer för 4.5 papp helt paj efter 2 år mekaniken OCH "lädret"

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Naturligtvis inte, använder en redig kontrollrums stol från ISRI.
Det finns ingenting förutom fartränder och hål för säkerhetsbälten (lol...) som gör en stol extra "gaming".
En riktig kontorsstol är bättre i 100% av fallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

En sann gamer sitter på vad som finns tillgängligt.
vid retrodatorn på vinden sitter jag på ett gammalt chassi!

Sant, minns när vad man gjorde på datorn var så mycket mer intressant så inget annat spelade roll. Kunde t.o.m stå upp, bara att man blev trött, men en hink räckte för att sitta.

Jag kan inte kalla mig en sann gamer längre.

Permalänk
Medlem

Nej. Kör herman miller embody.

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem

Köpte en rejäl kontorsstol med flertalet inställningar, inte helt koll när det var men typ 15 år sedan. Betydligt robustare än någon gamingstol man känt på och planerar inte byta ut den.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en dx racer från 2015. Köpte malmstolen 4000 förrförra året men får konstigt nog bara ont i ryggen av den. Smärtfri i övrigt, men så fort jag ger den en chans börjar det värka redan efter 5 minuter.

Permalänk
Medlem

Nej, har en Vitra EA217

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | Nikon Z6iii

Permalänk
Medlem

Just nu har jag en Jysk bistrup och skärmen stående på en byrå så får sitta riktigt framåtlutad och bredbent. Skaffar nog ett skrivbord om ett tag. Men det är ett ganska effektivt sätt att minska datorspelandet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

har en äldre kinnarps från jobbet, men tittar efter annat nu

ni som har en Herman Miller Embody (logitech eller inte) hur upplever ni dom ?
såg någon video där den låter och knarrar mycket när man rör på sig, eller åtminståne den gjorde det (microfonen kanske förstärkte det onödigt mycket)

Hur är dynan och tygen på en, om man ex suttit 2-3timmar, är det fortfarande bekvämt eller "måste" man kliva av etc ?

konstigt att logitechs version är lite billigare än en "vanlig" embody... får mig bli försiktig mot den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swetrekki:

en passagerar stol till volvo V70... bekväm som få

Nej vad häftigt! En till som använt bilstolar som kontorsstol!
Tror mina kom från nån Saab på 90talet så de är rätt utslitna och svetsningarna har spruckit nu

Permalänk
Medlem

Secret labs, lika nöjd med den som herman miller som jag hade på kontoret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluxor:

Många blir provocerade av min stol. Men älskar den alla dagr i veckan!
<Uppladdad bildlänk> En sånhär! "Varier Thatsit balans" tidigare stokke.

Visste inte att den fanns med rygg. Jag kör utan.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Embody + Atlas Headrest

Den har gaming i namnet men osäker om den är tillräckligt gamer, hade dock en DXRacer i många år tidigare som faktiskt gjorde sitt jobb fint tills den vart allt för sliten och började orsaka ryggbesvär.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White

ASUS B650E-F | AMD 9800X3D | MSI RTX 5080
Corsair 32GB 6000MT/s

Permalänk
Medlem

Har en Secret Labs titan evo XL och är nöjd. Den står pall för mig två år senare. Är väl nöjd med den, men på jobbet har jag precis köpt in en Be-Ge 300 24h (fast med "vanliga" justerbara armstöd) och hade gärna haft en sån hemma också

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Ikea Järvfjället, har haft den i 5 år eller så. Kan sitta, och har suttit, i hela dagar i sträck utan problem, fungerar utmärkt för mig

Skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att köpa mig en "gaming"-stol.
Forma en kontorsstol efter en rallystol är ju rent vansinne

Permalänk
Medlem

Gamingstol=Billig kontorsstol utformad åt rallyhållet, men det är 99,99% överpriset skräp, släng skiten på tippen och köp en riktig stol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Gamingstol=Billig kontorsstol utformad åt rallyhållet, men det är 99,99% överpriset skräp, släng skiten på tippen och köp en riktig stol.

Lögn.

Skrivet av macmann1:

Har en Secret Labs titan evo XL och är nöjd. Den står pall för mig två år senare. Är väl nöjd med den, men på jobbet har jag precis köpt in en Be-Ge 300 24h (fast med "vanliga" justerbara armstöd) och hade gärna haft en sån hemma också

Ska man gå efter vad folk säger här så är ju även Be-Ge 300 skit, eftersom "The Be-Ge 300 24h surveillance chair originates from our driver’s seats"