SweClockers-hjälte räddar annan medlems dator

Permalänk
Melding Plague

SweClockers-hjälte räddar annan medlems dator

När en medlems moderkort gav upp klev SweClockers community in.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Inte alla hjältar bär cape.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Inte alla hjältar bär cape.

Men varje välutrustad hjälte bör ha CH341-programmerare?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat! Riktigt imponerande

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Grymt med hjältar! Min erfarenhet, folk säger visst jag kan hjälpa dig. Tar endast 1600kr/h exkl moms och kostnaden börjar från jag lämnar dörren tills jag kommer hem. Det blir ett slit och släng samhälle så fort man ej kan fixa något själv.
Så grymt med folk som ställer upp och ändrar på detta. Kanske mer likt förr då man lämnade in tv, sterio och annat på lagning när den slutade att fungera.

Permalänk
Medlem

Åh wow, han verkligen räddade det lilla modermodemet, själva hjärtat i hårddisken!

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Snyggt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Grymt med hjältar! Min erfarenhet, folk säger visst jag kan hjälpa dig. Tar endast 1600kr/h exkl moms och kostnaden börjar från jag lämnar dörren tills jag kommer hem. Det blir ett slit och släng samhälle så fort man ej kan fixa något själv.
Så grymt med folk som ställer upp och ändrar på detta. Kanske mer likt förr då man lämnade in tv, sterio och annat på lagning när den slutade att fungera.

Ja tyvärr. Men så blir det när lönerna här nu är höga och ny elektronik (även annat också) är billigt, simpel logik, så blir det.

Men bättre och även kul ifall man själv försöker lära sig fixa, krävs inte alltid mycket avancerade verktyg och alla kan lära sig via internet gratis och enkelt nuförtiden, inte minst via youtube.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Riktigt kul att läsa! @OskarB98 du är ju en sann hjälte!

Permalänk
Musikälskare

Man blir lite tårögd <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Mycket fint gjort! Kudos!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem

Skicka grabben merch/utrustning. Klicken på nyheten bör pröjsa det.

Permalänk
Medlem

Jag ska säga att jag hade gett upp hoppet efter sökt internet på möjliga lösningar men tänkte att jag måste ju höra här på SweC om nån visste vad man kunde göra.

Det var många som engagerade sig i tråden men förslag på lösningar men tyvärr inget som fick bukt på min situation förrän Oskar dök upp och erbjöd att tricksa med BIOS-chippet.

SweClockers är ett helt fantastiskt community och sida i stort, man blir rörd av att se alla händer som sträcks ut när nån behöver hjälp här.

Permalänk

Härligt med sådana guldpersoner som @OskarB98 🏆

Visa signatur

Mvh,
En tatuerad apa

Permalänk
Medlem

Hjälte

Permalänk
Medlem

Grym snubbe xD

Permalänk
Medlem

Skitbra. En riktig mjälte. 👍

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Väldigt fint gjort och kul att det uppmärksammas.

Permalänk
Medlem

En riktig hjälte ! Tycker han förtjänar en bättre status än medlem! Kanske:

-Sweclockers-hjälte
-Doktor moderkort
-ModerbordsNinjan

Och såklart några värdekoder till marknaden ❤️🙏❤️

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Detta är ett jättefint forum. Väldigt kollegial anda.

Många är klarsynta och vettiga när de (ber om?) kommer med motargument för att lösa situationen eller frågeställningen.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Reklamationer, butiker, utanförskap med mera. 😏 Shannon–Hartley Law! 🥷

Permalänk
Medlem

Tack för alla fina ord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

Tack för alla fina ord!

Oscar (guds spjut för alla som tror på gud) Sweclockers CH341-programmerare Savior är ett bättre namn på denne eminente herre.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Reklamationer, butiker, utanförskap med mera. 😏 Shannon–Hartley Law! 🥷

Permalänk
Medlem

Titel: unbricker

Visa signatur

PC Specifikationer:
5900X (U14S) | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
RMx 650W | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Men varje välutrustad hjälte bör ha CH341-programmerare?

Titel: välutrustad hjälte

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r

Permalänk
Medlem

Underbar historia att läsa, snyggt jobbat @OskarB98! 😃

Permalänk

Sweclockers har en fin community, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Superhjälte! Moderkortsmannen!