Bredband2 höjer priset med 135kr nästan precis efter att jag täknat bredband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Beror nog lite på med. Vi betalar 75kr för 1000/1000 i Brf'en. Men då delar huset på en 10/10Gbit lina så det finns ett tydligt maxtak närmare 150/150 om alla brassar på samtidigt.
Så det är inte dyrt för alla.

De bor fortfarande en mil från stan (i ändå ett nu tyvärr rätt så tätbefolkat så kallat) på landet.

Skälv bor jag i en lite ort med några tusen invånare också någon mil från stan och jag har det mist lika dyrt...

Hur sjutton kan du betala 75kr för 1000/1000? Gissar du bor i någon form av bostadsrätt förening eller liknande där allt ingår i hyran eller ni kan dela på allt som du nämnde. Tyvärr så är andra inte så lyckligt lottade
Min lägenhet (hyresrätt hos kommunens bostadsbolag) till ock med räknas som villa hos många av bredbandsleverantörena vilket ibland faktiskt påverkar priset till det högre.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

De är riktigt fula, höjer priser för trogna kunder. Sist löste jag det genom att teckna nytt avtal. Får nu dubbel hastighet (500/500) till lägre pris än om jag skulle behållt gamla avtalet (250/250). Det berättar de naturligtvis inte om man ringer och ber om att få ta del av kampanjpris (som de kör för att lura in nya kunder). Hoppas på i vår att våran fiberförening (bor på landet) fixar nytt avtal, då kommer jag gå med där istället. Anledningen förut var att jag inte ville ha Telia. Men känns som att alla operatörer är lika ruttna idag?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

De bor fortfarande en mil från stan (i ändå ett nu tyvärr rätt så tätbefolkat så kallat) på landet.

Skälv bor jag i en lite ort med några tusen invånare också någon mil från stan och jag har det mist lika dyrt...

Hur sjutton kan du betala 75kr för 1000/1000? Gissar du bor i någon form av bostadsrätt förening eller liknande där allt ingår i hyran eller ni kan dela på allt som du nämnde. Tyvärr så är andra inte så lyckligt lottade
Min lägenhet (hyresrätt hos kommunens bostadsbolag) till ock med räknas som villa hos många av bredbandsleverantörena vilket ibland faktiskt påverkar priset till det högre.

Japp, fördelen med kollektiv förhandling i det här fallet. Vi kommer faktiskt få 10% sänkt avgift till nästa 5-årsperiod, hoppas bara kvalitén håller i sig...
Saknar verkligen inte när vi var tvungna att skriva våra egna kontrakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

De är riktigt fula, höjer priser för trogna kunder. Sist löste jag det genom att teckna nytt avtal. Får nu dubbel hastighet (500/500) till lägre pris än om jag skulle behållt gamla avtalet (250/250). Det berättar de naturligtvis inte om man ringer och ber om att få ta del av kampanjpris (som de kör för att lura in nya kunder). Hoppas på i vår att våran fiberförening (bor på landet) fixar nytt avtal, då kommer jag gå med där istället. Anledningen förut var att jag inte ville ha Telia. Men känns som att alla operatörer är lika ruttna idag?

Jag byter leverantör varje år för att få rimligt pris. I mitten på april kopplar jag bort Halebop 250/250 för ca 400:-/mån och tecknar på Bahnhof 1000/1000 för 359:-/mån. Räknar med att få säga upp det inför nästa år igen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Skrivet av Kwirek:

Japp, fördelen med kollektiv förhandling i det här fallet. Vi kommer faktiskt få 10% sänkt avgift till nästa 5-årsperiod, hoppas bara kvalitén håller i sig...
Saknar verkligen inte när vi var tvungna att skriva våra egna kontrakt!

Förutom kraften i att förhandla tillsammans så måste man komma ihåg att majoriteten av kostnaden för bredband är avgiften fiberägaren tar ut. Denna är naturligtvis mycket högre på landsbygden än inne i en stad. Med det sagt så har dessa fiber-avgifter till villor spårat ur totalt senaste åren, men PTS är som sagt på gång med reglering. Se mitt tidigare inlägg i tråden.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''