Aldrig mer Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har aldrig fått något presentkort från varken Inet eller Webhallen vid födelsedag. Hur har du fått det?

På Inet måste man vara med i kundklubben för att få en värdecheck. När du är inloggad så går du till kunduppgifter, där kan du kryssa i att du vill vara med i kundklubben.

Inets hemsida kan man läsa:

Värdecheck - Födelsedag
En gång om året får du som medlem i kundklubben en liten födelsedagspresent. Detta är en extra bonus där vi vill visa vår uppskattning till dig som återkommande kund. Du får ett grattismejl skickat till din epost och en värdecheck på din kundprofil och som lätt aktiveras i kassan vid ditt nästa köp. En födelsedagspresent kan maximalt skickas ut en gång per kalenderår per konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EWS:

På Inet måste man vara med i kundklubben för att få en värdecheck. När du är inloggad så går du till kunduppgifter, där kan du kryssa i att du vill vara med i kundklubben.

På deras Inets hemsida kan man läsa:

Värdecheck - Födelsedag
En gång om året får du som medlem i kundklubben en liten födelsedagspresent. Detta är en extra bonus där vi vill visa vår uppskattning till dig som återkommande kund. Du får ett grattismejl skickat till din epost och en värdecheck på din kundprofil och som lätt aktiveras i kassan vid ditt nästa köp. En födelsedagspresent kan maximalt skickas ut en gång per kalenderår per konto.

Den är ikryssad hos mig. Kommer dock inte ihåg om jag slog på den under 2024 eller om det var något annat.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kanske går snabbare/smidigare att be Inet ta hem samma vara?

Såg en vara i deras butikslager (3st kvar), gick sedan förbi Inet på Sveavägen på väg hem från jobbet. Nu har de två kvar!

Webhallen verkar ha tappat helt kontrollen över sitt lagersaldo.

Fyller för övrigt år snart, så ska bli intressant att se om Webhallen hittar på något i år. Har fått presentkort från Inet (100:-) i ett antal år nu och från Ica har jag både fått tårta och bonuscheck (50:-).

Väntar med spänning på hur Webhallen ska locka mig tillbaka som kund.

Det värsta är när webhallen skickar mail om att vara finns, sen så är den ute i butik, vilket gör att den kan "försvinna". Dvs du får ett mail om att varan finns, men sen så har de inte fysiskt plockat bort varan från hyllan.

Hänt mig flera gånger.

BÖrjar bli dags att överge Webhallen, trots att jag har många förmåner med min höga level på medlemskap.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Inget specifikt tips men 10% på "nästan allt"* hos Webhallen i helgen när man köper för mer än 1000kr:
https://www.webhallen.com/se/campaign/11259-Weekend-Royale-Ab...

KOD: ABSOLUTE10

*Gäller ej:
• Spelkonsoler
• Apple-produkter
• Processorer
• Grafikkort
• Presentkort
• Webhallen Config
• Produkter med kampanjpris

Sista sucken från Webhallen? eller....?

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Den är ikryssad hos mig. Kommer dock inte ihåg om jag slog på den under 2024 eller om det var något annat.

Ikryssad för mig med och har aldrig fått något. Har dock inte heller gett Inet mitt personnummer vilket kan förklara saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Sista sucken från Webhallen? eller....?

Nja, 10% ger nära nog ingenting med tanke på deras groteska priser. Brukar även vara mängder med undantag som läggs till efter hand (GPU:er någon?).

Nej, jag är inte bitter pga att @Webhallen missade mitt livs största födelsedag Varför samla vår födelsedata om inget händer?

50:- från ICA + tårta (värde 279:-), 75:- från Kjell&Co, 100:- från Inet!

Permalänk
Medlem

Webhallen är ofta 10% dyrare än konkurrenter, vet inte varför man ska behöva en rabattkod för att ha samma priser som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Webhallen är ofta 10% dyrare än konkurrenter, vet inte varför man ska behöva en rabattkod för att ha samma priser som alla andra.

Ja, dessutom med angivna undantagna varor, är mycket redan nedsatt, vilket gör att dagens annonsering om 10% rabatt faller bort.
Mer eller mindre ointressant alltså.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Webhallen har tagit bort möjligheten att avbryta sin beställning på mina sidor, samtidigt erbjuder dom inte heller fraktsedlar vilket betyder att man får köpa dyr företagspaket från PostNord själv för retur.
Läg därtill att dom knappt har några riktiga butiker kvar.

Klassisk att dom vill att man inte ska orka returnera...

Varning på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Webhallen har tagit bort möjligheten att avbryta sin beställning på mina sidor, samtidigt erbjuder dom inte heller fraktsedlar vilket betyder att man får köpa dyr företagspaket från PostNord själv för retur.
Läg därtill att dom knappt har några riktiga butiker kvar.

Klassisk att dom vill att man inte ska orka returnera...

Varning på detta

Som att deras stackars support inte hade tillräckligt att göra redan... Ger det 1.5 år sedan är de borta eller gått igenom någon rolig omorganisation.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar dra ner kundtjänst personalen. Avbryta funktionen är borta på mina sidor och bara för att kunna avbeställa det fick man vänta hela 3 timmar och 20 minuter på chatten. Aldrig mer webhallen.

Permalänk
Medlem

Webhallen flyttar ifrån Mall of Scandinavia. Nu är det bara Sveavägen kvar som gammalt stammisställe.

Blir ny butik i Solna Centrum istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Webhallen flyttar ifrån Mall of Scandinavia. Nu är det bara Sveavägen kvar som gammalt stammisställe.

Är inte Fridhemsplan också rätt så gammal nu?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Är inte Fridhemsplan också rätt så gammal nu?

Jo, likt men Fruängen, Sickla och Bredden så är det ställen jag sällan/aldrig besöker.

Tror att just Mall of Scandinavia butiken hade kunnat locka många förstagångskunder om de bara haft en roligare utbud/upplägg.

Det var länge sedan jag besökte Webhallen och gjorde impulsköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Jo, likt men Fruängen, Sickla och Bredden så är det ställen jag sällan/aldrig besöker.

Tror att just Mall of Scandinavia butiken hade kunnat locka många förstagångskunder om de bara haft en roligare utbud/upplägg.

Det var länge sedan jag besökte Webhallen och gjorde impulsköp.

Ah, du tänker så. Tänkte mer på hur länge Webhallen har funnits på ett ställe. MoS har jag typ bara besökt 1 gång eller möjligtvis 2 gånger

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Whaaaaaaat? Nej fyfan va tråkigt Solna C är ren trash.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Whaaaaaaat? Nej fyfan va tråkigt Solna C är ren trash.

Håller inte med alls. Ligger kanske lite sämre till och har inte samma generella dragningskraft som MoS, men att vara trash skriver jag inte under på. Tycker det är relativt fräscht, har det mesta i basutbudet och bra variation på matställen. Ett klassiskt lokalt centrum, dessutom i ett välmående område vilket märks på klientelet.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Håller inte med alls. Ligger kanske lite sämre till och har inte samma generella dragningskraft som MoS, men att vara trash skriver jag inte under på. Tycker det är relativt fräscht, har det mesta i basutbudet och bra variation på matställen. Ett klassiskt lokalt centrum, dessutom i ett välmående område vilket märks på klientelet.

Området i sig (Solna) är det väl inget fel på utöver Hagalund, men centrumet är bland de dystraste jag sett. Till och med Sollentuna C är mysigare.

En av de bra sakerna med MoS har just varit att de haft alla butiker där. Nu verkar sakta men säkert alla relevanta affärer lämna skitet förutom IKEA som valt att flytta in.

Kanske är lika bra, då tiden för stora supermalls är över, de kommer alla dö ut över tiden.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Skickat in en produkt på RMA för ~2 månader sedan, en powerbank som inte tar laddning.

Ser inget ärende på min Webbhallenprofil, bestämmer mig att ringa in för att fråga om status och efter drygt en timme i telefonkö får jag uppdateringen att funktionen för att följa sina RMA-ärenden inte fungerar, och att serviceavdelningen "kollar på den".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Skickat in en produkt på RMA för ~2 månader sedan, en powerbank som inte tar laddning.

Ser inget ärende på min Webbhallenprofil, bestämmer mig att ringa in för att fråga om status och efter drygt en timme i telefonkö får jag uppdateringen att funktionen för att följa sina RMA-ärenden inte fungerar, och att serviceavdelningen "kollar på den".

Förstår inte varför de tar bort funktioner som dränker telefonkön ännu mer hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tack för info ℹ grabbar. Aldrig mer Webbhallen helt enkelt.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Reklamationer, butiker, utanförskap med mera. 😏 Shannon–Hartley Law! 🥷

Permalänk
Medlem

Meanwhile på Power igår :

Jag: Mina hörlurar fungerar inte. En av knapparna har blivit "stum" och fungerar bara ibland.
Power: Ok. Vill du ha pengarna tillbaks eller ett nytt par?

Så löser man ett problem och får kunder att komma tillbaks.

(Får hoppas att det håller i sig och att jag inte hade engångstur...)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Meanwhile på Power igår :

Jag: Mina hörlurar fungerar inte. En av knapparna har blivit "stum" och fungerar bara ibland.
Power: Ok. Vill du ha pengarna tillbaks eller ett nytt par?

Så löser man ett problem och får kunder att komma tillbaks.

(Får hoppas att det håller i sig och att jag inte hade engångstur...)

Det är nog lite olika beroende på tillverkare.
Apple/Samsung har ju service på sina hörlurar medans andra tillverkare bara kör utbyte rakt av(beroende på butiks personalens bedömning om skicks osv)

Har själv fått ett par Jabra utbytta direkt i butik hos Phone house, men jag vet själv att hade det varit Samsung så hade de skickast in för service istället.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

I höstas fick jag något mail från Webhallen om att just lägga till min födelsedag i deras system. Så där vet jag ännu inte vad som händer. Är lvl 20 där, så kanske dags att belöna sina (tidigare) trogna kunder?

Du behöver nog inte slänga dig på att ordna detta. Varit kund hos Webhallen i många år..Void-lvl.. år 2016 fick jag ett julkort och en kortlek av webhallen Känns seriöst när man handlat för sjusiffrigt belopp..kändes som en piss i ansiktet..

Tråkiga är att det varit bra men nu är det bara skit. Handlar bara där OM jag måste få tag på något..men det var länge sen jag behövde det..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det är nog lite olika beroende på tillverkare.
Apple/Samsung har ju service på sina hörlurar medans andra tillverkare bara kör utbyte rakt av(beroende på butiks personalens bedömning om skicks osv)

Har själv fått ett par Jabra utbytta direkt i butik hos Phone house, men jag vet själv att hade det varit Samsung så hade de skickast in för service istället.

Så kan det absolut vara. Det här var 400kr-lurar, dyra lurar kanske är värda service.

Jämför bara med Webhallen som inte vill återbetala mig 150kr när de misslyckades leverera en vara jag köpt, då de inte kan betala tillbaka till presentkort som råkar gå ut under tiden de slöar med leveransen (>30 dagar för vara de hade "i lager").

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Jag kan tyvärr bara ställa mig i samma hörn som många andra den senaste tiden kopplat till Webhallens kundtjänst som blivit katastrofal.

Jag har försökt avboka mitt rx 9700 där första mailet gick iväg 13e mars, 25e mars svarade jag i original mailet och frågade om statusuppdatering. Då fick jag svar direkt att ordern gått iväg för packning hos Budbee så min följdfråga var när jag kan förvänta mig att ordern makuleras och jag återbetalas.

Igår frågade jag om en ny statusuppdatering kring mina nya frågeställningar men inte fått något svar. Skickade även in ett reklamationsärende kring en annan order så vi får väl se när man får svar på det...

Jag har länge rekommenderat Webhallen och tyckt det fungerat bra men nu blir det att se sig om till andra aktörer.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med om att kundtjänsten är katastrofal.

Nu är jag ingen storkund hos @Webhallen utan tidigare försökt handla lokalt. Men just denna gång så var jag intresserad av hårddiskar från Toshiba deras Enterprise-serie MG08. Dessa finns inte överallt och väljer då Webhallen för det är en svenskbutik och kanske lättare att behöva reklamera än att välja Proshop (som jag inte tidigare handlat av heller så mycket).

Beställer och frakten går snabbt, inga konstigheter utom att det låter som grejerna ligger löst i kartongen. Visar sig att man har lagt hårddiskarna löst i kartongen med ytterst lite packpapper ovanpå så allt skramlar runt i kartongen.

Testar hårddiskarna varav ena klickar bara och startar inte alls. Gör en claim direkt och packar den ordentligt samt skickar den direkt tillbaka.

3dagar efter den har mottagits så har jag fortfarande inte hört något. Typ "Vi har fått den" eller vad som helst. Mailar då in till kundtjänst, efter 26-28h så har jag inte fått något svar än (visserligen står det 48h). Jag får ett mail dock om att bedömma hur jag upplever deras kundtjänst och hur de har skött ärendet(!).

Men då jag är angelägen om att få någon info som helst så testar jag chatten. Efter 1h i kö på chatten så testar jag att ringa medans jag väntar. Då har de stängt kundtjänst via telefon 15:30 fast det står att den ska vara öppen till 16:00.
Efter ca 2.5h 16:30 så får jag svar på kundtjänst att de har fått hårddisken och eftersom det var inom öppetköp så ska de kreditera disken. Men det ska ta 3-5veckor innan någon kollar på den.

Spola fram 2veckor och jag har beställt en ny disk från Proshop som var mycket bättre packad. Kopplat in allt i servern och hunnit haft den igång ca 1vecka så får jag massa fel i TrueNAS på den andra disken jag köpte från Webhallen.

Så nu behöver jag reklamera den andra disken också, vilket jag inte ser fram emot.
Vet ju inte om jag får någon vara eller pengarna tillbaka, då jag fortfarande varken har sett en respons eller någon kreditering på den första disken jag skickade in...

Blir nog inga nya köp från Webhallen, inga dyrare i alla fall.

Stavning och kortade ner inlägget lite
Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070, CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 32GB SD, RPi-OS.