Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

De har ett otroligt hyllat Zelda-spel släppt ganska nära inpå en ny konsol som skulle må bra av lite mer prestanda. Skulle vara en missad chans att inte patcha upp det för att dra nytta av den nya hårdvaran, så jag räknar iskallt med att Nintendo inte gör det. 😄

Skrivet av Squallie:

Patchen heter Remaster och kostar $60-70.

Två luttrade Nintendo-spelare, hör jag

Permalänk

Nintendo har precis gått ut och bekräftat datum och tid för nästa Nintendo Direct som uteslutande kommer att handla om Switch 2, vilket är onsdag 2 april kl 15:00, svensk tid.

Edit: Ska bli intressant att se om Nintendo avslöjar allt då eller om det blir ytterliggare ett "Direct" längre fram efter alla "Switch 2 Experience"-event som kommer pågå fram till åtminstone juni. Lanseringen kommer nog därför inte att bli av förrän sensommaren eller hösten, som tidigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

De har ett otroligt hyllat Zelda-spel släppt ganska nära inpå en ny konsol som skulle må bra av lite mer prestanda. Skulle vara en missad chans att inte patcha upp det för att dra nytta av den nya hårdvaran, så jag räknar iskallt med att Nintendo inte gör det. 😄

Vilket Zelda är det du syftar på, Echoes of Wisdom? Det tyckte jag flöt på hur bra som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buck Naked:

Nintendo har precis gått ut och bekräftat datum och tid för nästa Nintendo Direct som uteslutande kommer att handla om Switch 2, vilket är onsdag 2 april kl 15:00, svensk tid.

https://i.imgur.com/QTr0593.png

Edit: Ska bli intressant att se om Nintendo avslöjar allt då eller om det blir ytterliggare ett "Direct" längre fram efter alla "Switch 2 Experience"-event som kommer pågå fram till åtminstone juni. Lanseringen kommer nog därför inte att bli av förrän sensommaren eller hösten, som tidigast.

Jag har inte koll själv på hur det var men jag har läst andra skriva att lanseringen av Switch skedde i slutet av eventsen då 2017 när det begav sig förra gången så isåfall känns det ju rimligt att det skulle bli samma sak nu igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag har inte koll själv på hur det var men jag har läst andra skriva att lanseringen av Switch skedde i slutet av eventsen då 2017 när det begav sig förra gången så isåfall känns det ju rimligt att det skulle bli samma sak nu igen.

Nja stämmer väl inte. Vi fick en ordentlig genomgång av switch oktober 2016 och sedan release mars 2017.

Eller menar kanske touren de hade under januari till mars?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Eller menar kanske touren de hade under januari till mars?

Ja precis, det jag menade.

Isåfall blir det release kanske i juni nu?

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Ja precis, det jag menade.

Isåfall blir det release kanske i juni nu?

Oktober 2016 till mars 2017 är fem månader, så om Nintendo tänker hålla samma tidsplan blir lanseringen någon gång i september.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur switch 2 står sig mot min överclockade switch OLED. Mariko chippen är så pass underklockade att man enkelt kan flerdubbla prestandan utan en enorm ökning i energiförbrukning, speciellt i handheld mode. Har nog aldrig varit med om en enhet med så mket överklockningspotential.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Skrivet av Taggen86:

Ska bli kul att se hur switch 2 står sig mot min överclockade switch OLED. Mariko chippen är så pass underklockade att man enkelt kan flerdubbla prestandan utan en enorm ökning i energiförbrukning.

Överklockning gör knappt någon för prestandan då t.ex. Zelda fortfarande dippar ner mot 19-22 fps på sina ställen. Ska man gå efter rykten så kommer Switch 2 att bli markant mycket kraftfullare.

Switch: 0.15 TFLOPS handhållen och 0.39 TFLOPS dockad.

Switch 2: 1.72 TFLOPS handhållen och 3.1 TFLOPS dockad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buck Naked:

Oktober 2016 till mars 2017 är fem månader, så om Nintendo tänker hålla samma tidsplan blir lanseringen någon gång i september.

Hur ser din kalender ut om 5 månader från Januari är September?

Håller de samma schema som Switch så är det 134 dagar (20e Oktober till 3 Mars) vilket blir 30e Maj som är en fredag.
Kollar vi från första Direct (13 Januari) så var det 49 dagar innan, och skulle bli 21a Maj vilket är en onsdag.

23e eller 30e Maj känns mest troligt i detta fall då dessa är fredagar.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Hur ser din kalender ut om 5 månader från Januari är September?

Håller de samma schema som Switch så är det 134 dagar (20e Oktober till 3 Mars) vilket blir 30e Maj som är en fredag.
Kollar vi från första Direct (13 Januari) så var det 49 dagar innan, och skulle bli 21a Maj vilket är en onsdag.

23e eller 30e Maj känns mest troligt i detta fall då dessa är fredagar.

Jag syftar på 5 mån från 2 april när deras riktiga "Direct" går av stapeln. Sedan håller deras "Switch 2 Experience"-event på fram tills åtminstone juni, så att släppa konsolen i maj när förhandsvisningsevent fortfarande pågår går inte ihop.

Citat:

Switch 2 Experience.

New York, April 4-6, 2025
Los Angeles, April 11-13, 2025
Dallas, April 25-27, 2025
Toronto, April 25-27, 2025

Paris, April 4-6, 2025
London, April 11-13, 2025
Milan, April 25-27, 2025
Berlin, April 25-27, 2025
Madrid, May 9-11, 2025
Amsterdam, May 9-11, 2025

Melbourne, May 10-11, 2025

Tokyo (Makuhari), April 26-27, 2025
Seoul, May 31-June 1, 2025
Hong Kong, To be announced
Taipei, To be announced

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buck Naked:

Sedan håller deras "Switch 2 Experience"-event på fram tills åtminstone juni, så att släppa konsolen i maj när förhandsvisningsevent fortfarande pågår går inte ihop.

Men vi har ju precis pratat om att det var väl just det som hände förra gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buck Naked:

Jag syftar på 5 mån från 2 april när deras riktiga "Direct" går av stapeln. Sedan håller deras "Switch 2 Experience"-event på fram tills åtminstone juni, så att släppa konsolen i maj när förhandsvisningsevent fortfarande pågår går inte ihop.

Du kan ju inte blanda datum godtyckligt mellan olika saker.
Switch 1 Reveal Trailer - 20 Oktober 2016. Fokuserad Direct - 13 Januari 2017.
Switch 2 Reveal Trailer - 16 Januari 2025. Fokuserad Direct - 2 April 2025.

Touren för Switch pågick efter att Switch hade haft sitt släpp vid 3e Mars, så det går jätte bra ihop.

Citat:

Nintendo Switch 2017 Pre-Release Tour
New York – January 13th–15th
Toronto – January 27th–29th
Washington, DC – February 10th–12th
Chicago – February 17th–19th
San Francisco – February 24th–26th
Los Angeles – March 3rd–5th

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buck Naked:

När de släppte den första Switch:en så höll de i alla fall liknande event i USA från januari till den 5:e mars, två dagar efter att den började säljas. Så det finns inget som säger att de måste vänta tills eventen är över.

Notera också att det är ett stort hopp mellan 11:e maj till 31:maj. De sista datumen på touren är bl.a. i Sydkorea och Taiwan där Switch:en släpptes först i december 2017, så det är möjligt att Switch 2 släpps senare där nu också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Vilket Zelda är det du syftar på, Echoes of Wisdom? Det tyckte jag flöt på hur bra som helst

Nej, Echoes of Wisdom tyckte jag funkade bra även om det väl hade en del framedrops? Men jag är inte så överdrivet kräsen.

Det var TotK jag tänkte på, och i förlängningen BotW också då. Fantastiska spel med expansiva världar som hade blivit ännu bättre om det fått köra på lite bättre hårdvara.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Konsolgrävare

En vecka kvar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

En vecka kvar!

När de gick ut med 2a April kändes det som en evighet. Nu är vi snart där! Kommer ha en fylld helg så tiden lär bara flyga förbi. Gissar att de kommer släppa priset då så man kan förboka på någon vettig butik också

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av wargreymon:

När de gick ut med 2a April kändes det som en evighet. Nu är vi snart där! Kommer ha en fylld helg så tiden lär bara flyga förbi.

Håller helt med! Galet taggad är man! Nyfiken på vad dom kommer visa upp! 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |