Permalänk
Medlem

Repor på AIO kylarens kopparplata

Hej SweC!
Under min frustration med att installera och reseata min nya cpu som inte villa POSTa så har jag efter alla dessa försök lyckats repa undersidan av kopparplattan på min AIO kylare. Det är en del repor, några går att känna med nageln. Men jag skulle inte säga att dom är särskilt djupa.

Är detta något som kommer att påverka temperaturen på min cpu nämnvärt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe G:

Hej SweC!
Under min frustration med att installera och reseata min nya cpu som inte villa POSTa så har jag efter alla dessa försök lyckats repa undersidan av kopparplattan på min AIO kylare. Det är en del repor, några går att känna med nageln. Men jag skulle inte säga att dom är särskilt djupa.

Är detta något som kommer att påverka temperaturen på min cpu nämnvärt?

Det händer alla, även 1 installation kan ge repor hur försiktiga man än är. Koppar är inte vidare tåligt. Skulle säga att din kylpasta kommer fylla i dessa repor och du kommer inte märka en grads skillnad.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Unnar mig ibland att våtslipa det slätt och fint

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Stort tack för svar och input!!