Half-Life 2 RTX-demo ute nu

Permalänk
Medlem

Nvidia har släppt drivrutin 572.83. Men den blev det mycket bättre prestanda.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Måsta man äga spelet för att testa demon?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Nvidia har släppt drivrutin 572.83. Men den blev det mycket bättre prestanda.

Fick en lite boost yes.
1080p, DLSS 4 Transformer (Quality), Ultra Preset : 50-80fps, med 572.83 -> 60-90fps

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Det är bitvis ganska snyggt och så men jag får ingen direkt "wow"-känsla

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Det är bitvis ganska snyggt och så men jag får ingen direkt "wow"-känsla

Håller tyvärr med, hade hoppats på mer grafiskt även om det är ett häftigt techdemo för remix vad som går att göra.

Permalänk

Jag har blandade känslor: Å ena sidan är modellerna och texturerna mycket smakfulla. Å andra sidan är ljussättningen alldeles för intensiv tycker jag. Om det går att tona ned intensiteten (dimmerinställningar) så går det säkert att återfå den där mer mysigt dystra Half-Life 2-känslan!

I nuvarande teknikdemo kändes det som om de hade lyst upp en teaterscen utomhus mitt på kvällen vilket förstörde en hel del av Ravenholm-känslan. Strålkastarljusen påminner om strålkastarna som finns utställda vid utomhusishockeyplaner. Det känns som om RT "krämats" på - bara för att - istället för att återge källmaterialet på ett respektfullt vis.

Som sagt var har jag inget emot de uppgraderade modellerna och texturerna. Däremot ljussättningen behöver en rejäl fundering så att inte allt blir "sönderbelyst" bara för att vara Jensen till lags. Alternativt ge spelarna möjligheten att enkelt kunna konfigurera fram en lägre ljusintensitet så har jag inga övriga anmärkningar på det hela!

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Lite sen på bollen, men har ej testat demot ännu. Hur känns det nu några dagar efter släpp hos de som spelat det?

Permalänk
Medlem

Kul men avbröt efter halva. Är ju ändå bara ett demo och blev lätt åksjuk av rörelserna då jag inte är van. Var några år sen man spelade originalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Kul men avbröt efter halva. Är ju ändå bara ett demo och blev lätt åksjuk av rörelserna då jag inte är van. Var några år sen man spelade originalet

Hehe.
Då ska du nog inte testa HL2 i VR med Smooth Locomotion! Gjorde det på en gång när jag fick mitt headset. Höll på att lägga en pizza efter 10min

Man vänjer sig dock så nu är det inga problem som tur är!