Första-april-bus - Ge inspiration till varandra

Permalänk
Medlem

Första-april-bus - Ge inspiration till varandra

Idag är det som de flesta vet första april vilket innefattar en del skojande. Oftast på ens arbetsplatser.
Därför tänkte jag att vi kan tipsa varandra om (mer eller mindre) harmlösa skämt som man kan skoja med era kollegor om.

Jag till exempel slängde ihop en fejkad bild jag tejpat upp på kaffeautomatens display som förhoppningsvis någon går på:

Kom gärna med egna förslag på saker som ni själva har gjort eller råkat ut för.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Om nån lyckas lura mig brukar jag säga "Alltså, första april är inte förrän imorgon." Det lurar ingen men man får åtminstone hämnd i 1,5 sekund medan de tänker efter.

Permalänk

Fejkade en bild att vår AWS faktura för mars hamnade på +300.000$ istället för vanliga 5000$ efter att en auto-scale group i vår testmiljö hade ballat ur Chefen gick inte på det tyvärr :/

Permalänk

Det finns något som heter årets julklapp och det är en sak som passar tiden.

Motsvarande Aprilskämt borde vara att man ska lägga ner något och köra med AI istället, oj så förbannade folk hade blivit om de inte insåg det var första april.
T.ex att Sweclockers nu bara skulle ha AI som gjorde alla artiklar eller recensioner. Eller på jobb att projektledare chefer etc ersätts av en LLM.

Permalänk
Medlem

Vi skickat ett e-post och lagt upp i årskurs 9:ans Google Classroom portal om att pga all tidigare strul med digitala nationella prov, ska morgondagens engelska nationella prov vara handskrivet, papper och penna och elevens handstilen ska särkil beaktas.😂😂😂😂

Du kunde ana elevernas reaktioner!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag såg att Aimo Park dragit 200kr för en parkering där jag har månadsabonnemang, sedan insåg jag att det inte var ett aprilskämt och att de verkar försöka få dubbelt betalt för i alla fall en dag 🤣

Sedan har deras support öppet fram till 12 och 15 beroende på ärende, så när vanligt folk jobbar är då det har öppet.

Permalänk
Inaktiv

Lekte lite med skrivarna på jobbet och satte en timer som skrev ut arga meddelande om hur skrivarna var trötta på att bara skriva ut andras ord och ville tala för sig själv idag. Många mycket förvirrande kollegor som förstod skämtet men ingen aning om vem som gjorde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Idag är det som de flesta vet första april vilket innefattar en del skojande. Oftast på ens arbetsplatser.
Därför tänkte jag att vi kan tipsa varandra om (mer eller mindre) harmlösa skämt som man kan skoja med era kollegor om.

Jag till exempel slängde ihop en fejkad bild jag tejpat upp på kaffeautomatens display som förhoppningsvis någon går på:
<Uppladdad bildlänk>

Kom gärna med egna förslag på saker som ni själva har gjort eller råkat ut för.

Om inte den qr koden går till en rickroll så hade jag blivit djupt besviken.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haparanda stad på FB
"Ransonering av preventivmedel.
Från och med idag, den 1 april, införs en ransonering av preventivmedel i gränsstaden.
– Vi inom politiken har beslutat om detta som en del i ett led i att öka barnafödandet i staden. Vi klubbade detta beslut tidigt i morse, säger kommunalrådet herr Lind.
– Vi kommer även att införa en 'heta linjen'-telefontjänst, dit man kan vända sig för att få tips och råd, till förmån för extra krydda i sänghalmen, säger herr Rolfs, vice kommunalråd.
Ransoneringen gäller för personer mellan 25 och 40 år.
Ett preventivmedel som dock inte ingår i ransoneringen och därmed tillåts att användas årets alla dagar från och med den 1 april är det så kallade ”Det finska rycket”.
– Den blir så klurig att reglera, säger Lind och Rolfs."

Många förbannade och förnärmade personer på köpet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Syrran ställde sig och kokade coca cola för att servera som "kaffe" till personalen, det blev uppskattat!

Permalänk
Medlem

Tycker ju SVT och TV4 gjorde en snygg med att byta morgonprogram med varandra. Det är klass! Krävs ju att båda parter har humor för att få till det.

Permalänk
Medlem

Jag ställde en kakburk i fikarummet med lappen ”varsågoda att ta en brownie”

I burken låg såklart utklippa ”E” i brunt papper. Och texten ”Brown E - april april”

Uppskattades av många, chefen skulle unna sig en kaka efter lunch, skrockade att jag var ett busfrö och sänkte min lön. 8/10 bra tisdag 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vethut:

Om inte den qr koden går till en rickroll så hade jag blivit djupt besviken.

Det var exakt vad den gjorde.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Avstängd

Chefen skrev att vi skulle ha stor inventering av lagret kl 16:30 - 19:00, slutar annars vid 17:00.

Mycket spring i koridoren till chefen under 5 minuter á "min fru behöver hämtas" "jag har tandläkare" "jag har padel match!"

Visa signatur

▰ RX 9070 XT Sapphire Pulse ▰ Ryzen 7 9800X3D
▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2
▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Skrivet av darrenj:

Vi skickat ett e-post och lagt upp i årskurs 9:ans Google Classroom portal om att pga all tidigare strul med digitala nationella prov, ska morgondagens engelska nationella prov vara handskrivet, papper och penna och elevens handstilen ska särkil beaktas.😂😂😂😂

Du kunde ana elevernas reaktioner!!

Jag förstår inte, är skämtet dagens skola som i så hög grad misslyckas med sitt uppdrag att blotta tanken att 15 åringar skulle klara att skriva ett prov "för hand" istället för att swipa på sin padda ses som ett uppenbart skämt?

Permalänk

Klarnas introduktion i USA tillsammans med door-dash har uppenbarligen tagits som ett aprilskämt, med många amerikaner som frågar om det verkligen är så illa att man nu måste köpa kebaben på kredit.

Permalänk
Medlem

Fick denna ifrån en bekant.

Helt klart att den har en poäng

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunnysoda:

<Uppladdad bildlänk>

Den

Kommer att gå flera varv på facebook och X

Namnet på den som sköter uthyrningen är "perfekt"!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk

Lag om förenkling av bröd i Tyskland:

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk

lyckades lura 2 som jag coachar på gymmet att gymmet skulle stängas ned.
det gick så långt så att de började diskutera om vilket gym de då skulle byta till, diskutera om priser på gymmen etc.
de såg så besvikna och förkrossade ut så jag var bara tvungen att påminna dem om vilket datum det var , hade lätt kunnat dra det ännu längre, men jag hade fan inte hjärta nog för att kunna göra det

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Passar på SweC temat i år.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Fick denna ifrån en bekant.
https://youtu.be/o5YhUNX-F-M?si=mUQfY5Kpxwg9Yp-3

Helt klart att den har en poäng

Skrivet av Marticus:

Jag antar att ni redan vet, men detta är alltså en ganska speciellt ombyggd tesla med en LS V8 i:

Så den behöver alltså oljebyten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det var exakt vad den gjorde.

Stiligt. 😁👌

Permalänk
Skrivet av Sarato:

"Vi talar svenska" Hahaha! Kreativitet deluxe

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

"Vi talar svenska" Hahaha! Kreativitet deluxe

Uppföljning: Endast två personer på arbetsplatsen gick på det men de båda blev otroligt upprörda över hur poänglöst det var med röststyrning på en kaffemaskin.
När jag frågade om de mindes vilken dag det var så insåg de att de blivit lurade.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Från Svedala Kommun.

Permalänk
Medlem