När man binder sig för 329:- så är detta utan en router d.v.s. om man vill köpa en egen dito...men:
Saken är den att Herr @LANberg hade delvis rätt. Herr @medbor har även varit inne på routerns vara eller icke vara. 😁
1. Abonnemanget som kostar 329:- är mycket riktigt utan "lån av router" - under de 24 månaderna bindningstid.
2. Abonnemanget som kostar (yes pengar 💵 😂) 349:- är inklusive "Lån av router" (det abonnemanget som jag har).
1a) Abonnemanget som kostar 329:- /månaden blir Dyrare efter bindningstidens slut. (Utan router).
2a) Abonnemanget som kostar 349:- /månaden blir Billigare efter bindningstidens slut. (Med router). Dessutom: man betalar endast för routern under bindningstiden. Visst de höjer abonnemangskostnaden efter bindningstidens slut 🔚 men abonnemanget och dess kostnad som helhet per månad blir billigare efter bindningstidens slut.
3. Abonnemanget som kostar 329:- höjs till 499:- efter bindningstidens slut - utan router.
NB: Enligt Telenor är detta abonnemang dyrare eftersom det har den fördelen att man kan justera om man vill ha Obegränsat med Surf eller om man vill kunna sänka Surfen till 15 GB /månad.
Abonnemanget som kostar 349:- höjs till 399:- efter bindningstidens slut 🔚 - med router.
NB: Enligt Telenor är detta abonnemang billigare efter bindningstidens slut 🔚 eftersom man inte har den "exklusiva" möjligheten att kunna reglera huruvida man vill ha ett gäng GB eller Obegränsat med Surf.
4. Abonnemangets Router Kostnad under bindningstiden á 24 månader är - blott under dessa 24 månader - 480:-
Jag väljer således att jag föredrar att betala 399:- /månad efter bindningstidens slut 🔚. Det tycker jag är bäst.
(Varför ska jag betala för huruvida jag har möjlighet att ändra på abonnemanget på så sätt att jag kan ha Obegränsat med surf eller välja mellan hur mycket GB jag vill ha i abonnemanget? Nej tack! ).