Priset på Apple Watch 2 ultra

Permalänk
Medlem

Priset på Apple Watch 2 ultra

Jag har funderat och kommer inte riktigt fram tlll vad som är fel.

Jag har funderat på att köpa mig en Apple Watch 2 ultra begagnad.
Dock är samtliga blocket annonser dyrare än de företag som typ refurbed mfl som säljer dem begagnade.

Tänkte bara hur kommer detta sig då det inte riktigt går ihop sig för mig.
Är det de extremt slitna på refurbed trots att de är
Listade som nyskick?

Permalänk
Medlem

”Felet” är att folk inte har någon aning om vad produkter faktiskt är värda.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Det bäst stället att hitta rimligt prisade telefonsaker är på swedroid. Som nu1mlock säger så är blocket helt galna när det kommer till priser. Jag köpte tex en galaxy watch 7 på swedroid för 1200 kronor nyss, vilket känns rimligt. På blocket har du tur om du kommer under 2000, och då kostar de 2.5 på refurb och det är värre ju dyrare sakerna är. Har också kollat mycket på galaxy watch ultra och där är minst 4 lax standard på blocket vilket är galet när de konstant är på rea för just över 4 hos riktiga affärer.

Permalänk
Medlem

Tycker priserna är ganska snarlika, ex på refurbed så listas alltid den billigaste varianten först med gummi(oceanband) som är den minst populära och mest slitna Ultra 2 som de har i lager. Börjar man välja andra band så klättrar priset uppåt. Jag har själv Ultra 1 och det viktigaste för mig förutom skicket på klockan är batterihälsan. Så en Ultra 2 från 2023 och en från 2024 så är det oftast batterihälsan som skiljer.
Köper man från blocket så får man oftast med flertal armband.

Permalänk
Medlem

Tänk på att det är väldigt många falska AWU 2 som säljs på Marketplace/Blocket med så var extra petig när du kollar på bilder etc, många ggr kan det vara svårt att se skillnad.
Har sett en del som försöker sälja AWU 1 med i 2'ans kartong.

Permalänk
Medlem

För mig spelar just armband inte så stor roll, detta då jag planerar att köpa ett i stål direkt vilket sällan medföljer.
Däremot så vill ja ha en i fint fysiskt skick med helt okey batterihälsa.
Just skicket står ju på tex refurbed som nyskick o då måste den ju vara tämligen repfri.
Batterihälsa ja det vet man inte.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Apple Watch Ultra 2 hos refurbed .se. ville ha en i fint skick och beskrivningen de hade om nyskick stämde. Inte en repa någonstans vad jag kan se, den hade till och med 100% batterihälsa. Skickades från Belgien ganska snabbt (4 dagar)

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag köpte min Apple Watch Ultra 2 hos refurbed .se. ville ha en i fint skick och beskrivningen de hade om nyskick stämde. Inte en repa någonstans vad jag kan se, den hade till och med 100% batterihälsa. Skickades från Belgien ganska snabbt (4 dagar)

Tack funderar på att slå till