Nu har jag haft många problem med detta kort, men ett efter ett har jag lyckats avhjälpa dem.
Det första problemet jag hade var att installationen av drivrutinerna gjorde så att datorn hängde sig vid omstart. Detta avhjälptes då jag inte tillät installationsprogrammet installera drivrutinerna, utan lät det bara packa upp dem. Sedan skötte jag installationen själv.
Andra problemet var att jag hade massivt med artifakter som kan ses @ http://w1.183.comhem.se/~u18328071/Radeon9600problem/ .
Detta avhjälptes då jag ställde ner hårvaruaccelerationen på musen och bitmappar.
Det tredje problemet, som ännu kvarstår, är att jag har massivt med artifakter i spel. I Half Life så syns det inte så mycket, bara lite grann på himlen och vid vissa lådor. Däremot så syns det väldigt bra i Wolfenstein - Enemy Territory där det flimrar en massa artifakter i olika färger -- mest i rutnät bestående av punkter. När man zoomar med vissa vapen så är det nästan en psykadelisk upplevelse...
Vad kan dessa artifakter bero på och vad kan jag göra åt det?
Jag har varken klockat kortet eller moddat det. Jag har prövat med att ställa ner prestandan på det, bytt drivrutiner fram och tillbaka (Omega och standard), installerat om windows och testat kortet i en annan dator.