Permalänk
Medlem

Sista sucken för mitt nForce2

Idag dog mitt nForce2 kort =/

Jag hade bytt orginal NB-kylaren till en Zalman, idag släppte den från ena fästen (hur i h***ete nu de gick till)

Hörde att de klonka till i datorn, tittade efter och efter ca 30sek såg jag vad som hade hänt.
Då var de försent, man ser brännmärken på den =(

I och för sig så har jag ju inte satt tillbaka kylaren och testat kortet, men jag antar att det inte funkar.
Jag blev så sur så jag gick hem till farsgubben istället

Jaha, antar att de blir att köpa nytt, nån garanti lär ju inte finnas eftersom jag ändrat på kortet.

Vet dock inte vilket kort jag ska köpa, vill ha ett nForce2 400.
Hög fsb ska den klara
Några tips?

OPS: såg att jag posta fel *anmäler*

Visa signatur

Data

Permalänk
Hedersmedlem

[tråd flyttad]

Permalänk
Medlem

Det banka till, du såg vad som hade hänt och slog av burken? Om den fungerade när du fimpade den, så fungerar väl den nu också... Även om termen "fungerar" är ett ganska brett begrepp i det här fallet :).

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Rättelse du vill nog ha ett nForce2 ULTRA 400.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

jo han menar no Ultra 400, ej ultra har ju ingen dual-ddr, det vill man ju ha!
Men du måste ju testa kortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Räätelse du vill nog ha ett nForce2 ULTRA 400.

Japp, menade det

Jag ska väl testa det när jag kommer hem, men eftersom det var brännmärken på den så är väl hoppet inte så stort =/

Visa signatur

Data

Permalänk
Medlem

Lycka till....Vad menar du med ändrat?
Bara och lägga tillbaka flänsen och lämna på garantin.
Jag hadde klistrat en fläns på mitt SB och när jag kortslöt kortet så tog jag bara bort den och lämnade in och fick ett nytt samma dag.
SB var full med gammal klister men han sa att ASUS är inte kinkiga....:)

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Sista sucken för mitt nForce2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jamzo
Då var de försent, man ser brännmärken på den =(

Brännmärken på vad?

Att moderkortet blir av med kylaren till nordbryggan i en liten stund är inget kortet ska dö av. Nordbryggan utvecklar, vad är det, 3-4 Watt eller något sånt. Ifall du inte höjt Vdd kraftigt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Samma sak hände med mitt nf7- s när jag körde 210 fsb, när jag upptäckt vad som hänt kom jag på att -"visst fan, den ramla ju av för 2 dagar sen när jag bytte cpu".

Edit: det överlevde.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sista sucken för mitt nForce2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Brännmärken på vad?

Att moderkortet blir av med kylaren till nordbryggan i en liten stund är inget kortet ska dö av. Nordbryggan utvecklar, vad är det, 3-4 Watt eller något sånt. Ifall du inte höjt Vdd kraftigt.

Nja närmare 20-> watt har jag för mig ivarje fall på nforce2

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Ska du köpa nytt och vill ha ett som klockar bra + massa godis så skulle jag köra på DFI Lanparty nf2 Rev B.

EDIT: http://www.overclockers.se/catalog/product_info.php?products_...

Permalänk

du kan ju köpa dig ett "nytt" kort från komplett.se

de har demokort för 582 kr abitar och 670kr för asus deluxar

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem

min zalman chipsetkylare lossnade på mitt moderkort och hängde bara i ett av de 4 fästena, men det funkade kanon.. i dag sitter det en fet kopparfläns med AS2 och lite superlim

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}