Permalänk
Medlem

Nä, tycker jag inte. Spela inte dyngnet runt utan hitta på nö annat så håller de längre

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk

Håller inte med er alls, om det tar 3 dagar att klara ett spel så spelar det ingen roll om du spelar en dag varje vecka så du har spelet i 3 veckor. Speltiden är fortfarande 3 dagar. Ett spel skall vara svårt och så skall man inte kunna spara i tid och otid. På så sätt får man spela om spelet på samma ställe flera gånger och då blir speltiden längre.

Permalänk

Jag tycker inte att spelen är så korta. Jag segar ofta när jag spelar. Alltså jag kollar verkligen överallt och spelar försiktigt på något sätt:) På så sätt så blir det mer spelglädje i det hela. Ska det vara kul att bara springa igenom spel eller? Unreal 2 som många klagade på var för kort tyckte jag va rätt långt:p Iof så spelade jag ut hela spelet för första gången för 2 månader sedan i ca 7 timmar under en natt för extra kännsla:) Det känndes långt iaf, men 7 timmar är väl lite lite annars.
Som någon sa så tycker jag också att wolfenstein: RT är rätt långt också. Det är ett av dom skönaste spelen jag kört.
Ett spel som jag tröttnade på var medal of honor: AA. Hehe, jag tröttnade på det när jag kom till en snö bana med en massa snipers. Gick vilse i skogen:p Men det var ett bra spel annars.'
Vice City är väl det SP spelet som har hållt längst enligt mig. Ju längre man klarat sig genom spelet destu mer känns det som att det är kvar att göra:p

Edit: Jag tycker att ni ska vara försiktiga med vad ni vill ha:) Det är nog rätt svårt att göra ett spel väldigt långt som inte tillslut tråkar ut personen som spelar. Jag menar, man kan ju inte dra ut på det hela hur mycket som helst. Jag tycker att ett spel ska ha mer frihet istället så man kan göra vad man vill mellan uppdragen och kanske göra uppdrag för någon annan emellan åt. Vice City har det bra uppdelat. Man kan välja själv vilka man vill göra uppdrag för (med gränser). Mellan dom så kan man driva runt och göra vad man vill. Plus att det finns små bonus saker att göra emellanåt som tex dessa Kill Frenzy grejorna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Om jag jämför mina speltimmar på gamecuben med pc så är det stor skillnad. I metroid hade jag 15 timmar och det var för jag försökte hitta alla prylar. Gjorde inte det dock så jag skall köra det igen. I RE så fick jag dryg 8 timmar aktiv speltid. Man får dock tänka på att jag dog en massa gånger så det lär vara en hel del extra tid med där. (Kan ju vara jag som är sämst på konsol spel ocksp )
Tycker nästan alla spel är för lätta men inte alla är för korta. Vice city är ett utmärkt exempel på ett spel som verkligen inte var för kort. Tog mig typ 2 veckor att klara (sista mission) och då hade jag ändå bara klarat 60% av alla extra grejer i spelet. Max Payne 2 dock vara för kort men det höll hög kvalite.

Permalänk
Medlem

Trodde spel även var för långa eller är det bara korta som får spela?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är quicksave funktionerna i dagens spel som gör att dom blir mycket lättare. Ta Super Mario Bros t.ex. Det är ju sjukt svårt men om det hade funnits quicksave hade ju speltiden sjunkigt enormt.. och spelglädjen. För vem har inte sprungit in i absolut sista hindret på banan som man sträckspelat 1 h för att klara och sedan dö. Då blir man verkligen frustrerad. Ungefär som Mafias racing-del

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Spela Baldur's Gate 2 och gör alla quests!