Permalänk

Bästa moderkortet för AMD?

Det blir snart dax att uppgradera min gamla 1800+ och då skulle jag vilja ha era goda råd vilket moderkort som är bäst/stabilast för en Barton prolle.

Jag har några grundkrav för moderkortet:
Det ska klara 400mhz ddr minnen, minst 1 gig
det ska har IDE raid
kanske inbyggt ljudkort.
kanske byggt med överklocking i tankarna.

Någon som har förslag?

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Avstängd

http://www.jmedata.se/start.asp?store=internet

Sök efter DFI Lanparty Nforce2 Ultra,

Detta kort ligger nog närmast.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera A7N8X Deluxe, eller nuförtiden A7N8X-E (gigabit LAN).

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Finns bara ett märke...Asus. De har de i särklass bästa korten om man ser till alla egenskaper som rimligtvis borde vara av intresse d vs...kvalitet, stabilitet, prestanda och funktionalitet. Och det gäller alla deras kort, från budget till ûber. Och ett kanon kort är A7n8x Deluxe ( A7n8x-E ) som Tomjut rekommenderade.

När det avser överklockning så finns det "bättre" kort än Asus korten, men observera: de har INTE alla de egenskaperna som Asus korten har, och vem f..n vill ha ett kort som kan överklockas som tusan för att sedan visa sig ostabilt, rasa och sedan paja ?!?

Mvh

Larsioni

Permalänk
Avstängd

tomjut, Larsioni,
Ja,
Men nu söker han efter IDE-raid, så då försvinner Asus som allternativ.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Missade visst det...hmmmm...fan

Permalänk
Medlem

Asus K8V Deluxe
SATA och IDE raid, enda rätta i dagens läge

Dega 5000:- för K8V, XP64 3000+, 512mb ram och 400w nätagg.

EDIT: oj, missade att det skulle vara en bartonprolle

Permalänk

Tack för alla förslag gubbs!!!

Just nu så har jag ett Asus A7V och det har aldrig varit några problem det.´

Spegel, jag ska titta lite närmare på kortet du tipsade mig om!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Asus om du inte ska super clocka och ha de stabilt, AN7, NF7-S eller DFI LP om du ska clocka mkt men kan ta att kortet har nån liten grej som strular nån gång kanske, har haft både NF7-S och AN7 båda har clockat bra och varit mkt stabila.