Permalänk
Medlem

väldigt intressant!!
längtar efter bilder!!

Permalänk
Medlem

Ang hårddiskarna så gör HD racket lite för stort i bredd så att du kan få plats med några gummibitar eller rent utav gummiupphängningar.
Svårt att dämpa vibrationrena om man gör HD racket i "rätt storlek".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
väldigt intressant!!
längtar efter bilder!!

Kommer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ang hårddiskarna så gör HD racket lite för stort i bredd så att du kan få plats med några gummibitar eller rent utav gummiupphängningar.
Svårt att dämpa vibrationrena om man gör HD racket i "rätt storlek".

Vibrationer är det minsta problemet.. det har jag redan tänkt på men är mer orolig över hårdiskarnas ljudnivå men det löser sig säkert

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

äsch... köp massvis med Compact flash kort och CF -> IDE konverterare...
sen kör du raid mellan alla korten...

köp en 10st 2GB kort så har du 20gig iaf
tystare än så får du iaf inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
äsch... köp massvis med Compact flash kort och CF -> IDE konverterare...
sen kör du raid mellan alla korten...

köp en 10st 2GB kort så har du 20gig iaf
tystare än så får du iaf inte

Det blir lite slöa överförningshastigheter, men ingen accesstid.

Permalänk

Alla idéer är bra, utom dom dåliga
Ska bli kul att följa detta bygge

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

m00pid00
haha ok det stämmer väl iofs...

Permalänk
Avstängd

Kanske e dags för mig och börja med mitt lilla projekt med?Puuh måste bocka plåt(jobbigt)Såg nice ut annars..Vad använder du för program till ritningarna??

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

men snälla? läs hela tråden så kanske du ser vad som står... :mad:;)

Permalänk

Blev det inget mer av det här bygget eller? jag som var intresserad av att se hur det gick med det "felvända" hd racket!

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
Blev det inget mer av det här bygget eller? jag som var intresserad av att se hur det gick med det "felvända" hd racket!

Jårå projektet går frammpåt men fått endel saker imellan bara. Vart tvungen att plocka ner hela min motor till bilen och renovera alltsammans. Det är nästan klart så jag tror att det chassi projektet kommer kunna fortsätta till helgen

Uppdateringar kommer

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

Låter ju toppen

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk

Varför heter det Snowstorm?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Varför heter det Snowstorm?

Kall + den blåser?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Kall + den blåser?

den förklaringen accepteras inte!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
Låter ju toppen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Varför heter det Snowstorm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Kall + den blåser?

nja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.

den förklaringen accepteras inte!

Mässt för att den låter som en snöstorm. Vaknade en natt i vintras och trode det va snöstorm ute (såver alltid med fönstret öppet) det visade sig va 3grader varmt ute. Det var datorm som tjöt och ven.. Där av namnet

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Vilket förstärkningsstag är det du ska ta bort? Menar du det mellan 5,25"-buren och "bakplåten"?
Isf tycker jag nog du ska låta bli, det lär inte förstöra cirkulationen det minsta osså sitter det där av en anlening!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snus
Vilket förstärkningsstag är det du ska ta bort? Menar du det mellan 5,25"-buren och "bakplåten"?
Isf tycker jag nog du ska låta bli, det lär inte förstöra cirkulationen det minsta osså sitter det där av en anlening!

Det finns massa trådar om detta i forummet redan.. det gör ingen märkbar skillnad.. och jag är SÄLLAN på lan.. händer max en gång om året så dator ska bara stå och se fin ut på sin platts på skrivvbordet.. då kan det där staget försvinna.. och Jo det förstör cirkulationen enormt med min design..

EDIT 040501: Pågrund av den extraviktn på handen jag fick i fredags har tyvärr inget arbete kunnat utföras :(. Uppdatering kommer.

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ska jag blåsa Chippen?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
Det finns massa trådar om detta i forummet redan.. det gör ingen märkbar skillnad.. och jag är SÄLLAN på lan.. händer max en gång om året så dator ska bara stå och se fin ut på sin platts på skrivvbordet.. då kan det där staget försvinna.. och Jo det förstör cirkulationen enormt med min design..

EDIT 040501: Pågrund av den extraviktn på handen jag fick i fredags har tyvärr inget arbete kunnat utföras :(. Uppdatering kommer.

[url]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Trasighand.JP...[url]

Jag tror nån var full i fredags...

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk

full?
najdå, tillfällig retroaktiv dissorientation, heter det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt

Jag tror nån var full i fredags...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killernils
full?
najdå, tillfällig retroaktiv dissorientation, heter det

Igentligen var det nog mer att jag var klantig än full

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

meeer!:))::):)

Permalänk
Medlem

sluta väck gammla trådar, när han är klar uppdaterar han förmodligen

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem

Projeket är halft igång och bilder kommer när det finns något vättigt att fotta :). Pga att handen hamna ur led (klumpighet) och att bilen kommit emellan så har projeket blivit fördröjt. I dag rasade vattenpumpen på bilen så den ska bytas i mårrgon. Men till helgen kommer det troligtvis finnas mer att fotta :).

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Avstängd

Hur ä det med handen?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

mycket snack lite bilder >:-/

Visa signatur

128 Ghz Pentium 7, 16 mb sdram, 13 Tb hårdisk 2,5-tum

Permalänk
Medlem

det gula är det skenor eller?? annars vär det snyggt men ska du inte ha en fläkt i rear´n ????

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
Hur ä det med handen?

Jorå den är bättre nu.. hade fått den ur led helt så man fick gå till en doktor så slet och drog hon i handen en stund och det gjorde ont så in i H*ELLVETTE men nu sitter den nig där den ska :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Faust
mycket snack lite bilder >:-/

Jo det är sannt.. men ska värkligen försöka komma igång.. har blivit så mycket med bilarna på sisstone.. pjojektbilen vill man ha ut till sommaren och den andra (bruksbilen) skar vattenpumpenj ihopp helt på. I veckan ska det på nytt avgassystem och grejer på projektbilen för hoppningsvis om det inte blir öndåmer försenat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
det gula är det skenor eller?? annars vär det snyggt men ska du inte ha en fläkt i rear´n ????

Vet inte vad du pratar om för gult. det ända gula är något som ska likna moderkortet var mässt för att testa om det fick platts. Att få i och ur moderkortet efter man e klar kan bli ett visst problem.. tur man inte sliter loss moderkortet varjedan :). Måste ta och åka iväg o handla lite sen ska det komma uppdateringar. OM inte någe mer på bilen rasar.

Visa signatur

Dator = Ja