Permalänk
Avstängd

Bästa brandväggen?

Vilken är den bästa mjukvarobrandväggen?

Permalänk
Medlem

Återigen Norton

Permalänk

jag gillar sygate

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

www.radron.se korade Agnitums Outpost som den bästa

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Skulle säga en dator körande någon distribution av linux med iptables

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Finns det något iptables-liknande för Windows? Stör mig på alla dessa gui-program som kräver att man confar för varje program. Jag vill blocka några inkommande portar och IPn, ska det vara så svårt? *suck*

Visa signatur

!ERAU QSSI DLRO WEHT

Permalänk
Medlem

Kerio Personal Firewall, funkar ypperligt

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban
Finns det något iptables-liknande för Windows? Stör mig på alla dessa gui-program som kräver att man confar för varje program. Jag vill blocka några inkommande portar och IPn, ska det vara så svårt? *suck*

Nope, inte så svårt... finns ett par gratisvarianter.

Wingate, som klarar så mycket mer är gratis för enanvändare.

http://www.idrci.net/ CHX-I kan jag verkligen rekommendera. Klockrent och lightweight. Både packetfilter/brandvägg och routerfunktion.

Permalänk

Panda Antivirus Platinum har en brandvägg som jag tycker fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Enligt tester så är det väl Norton som leder fortfarande va??
använder själv NIS ( Norton Internet Security )...
tror det är en lättare version eller heter det så bara för att det är
paket med Norton Antivirus?? vet inte riktigt...

men det använder jag och det är ett skönt program...
dock tar det en del prestanda de senare versionerna...
men what the heck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban
Finns det något iptables-liknande för Windows? Stör mig på alla dessa gui-program som kräver att man confar för varje program. Jag vill blocka några inkommande portar och IPn, ska det vara så svårt? *suck*

Är det enkelt att sätta upp detta?

Permalänk
Medlem

Windows inbyggnda räcker gott och väl... Har allt man behöver. Går snabbt att dra ingång/stänga av. Lätt att konfigurera. Gratis. Ser faktiskt inga nackdelar... Fast detta gäller ju bara för klientdatorer då..

Permalänk
Medlem

ser inga nackdelar??
det är MS som gjort det och alla älskar ju att hacka MS
lär inte vara speciellt svårt för dem som kan lite hacking att ta sig igenom...

Permalänk
Medlem

NAckdelen med MS inbyggda, är att den inte har någon koll på utgående trafik.
Jag har testat en del olika, tycker att Sygate gör den smidigaste och enklaste att sköta.
Finns i en gratisvariant som duger gott åt de flesta, kan tankas på www.download.com

Visa signatur

Mvh / Fred

Permalänk
Medlem

Kerio 2.1.5 är kanonbra i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Sygate personal firewall
Gratis och inget irriterande lull-lull som i zonealarm.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

zone alarm kan vara bra... bara det att det är omöjligt
att stänga av och/eller avinstallera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred
NAckdelen med MS inbyggda, är att den inte har någon koll på utgående trafik.
Jag har testat en del olika, tycker att Sygate gör den smidigaste och enklaste att sköta.
Finns i en gratisvariant som duger gott åt de flesta, kan tankas på www.download.com

Mja.. Om man är nybörjare på datorer och så kanske MS inbyggda inte är den bästa. Har man koll på vad som sker på sin egen burk så har man kommit väldigt långt i förebyggande syfte. Sen så om man är privatperson så blir du i stort sett bortprioriterad direkt av hackarna bara du har nån sorts brandvägg. Så lungt att MS brandvägg räcker.
Jag har haft dator med fast uppkoppling i mer än 4 år och aldrig blivit hackad heller.
Man får tänka på att många intrång kommer via trojaner och virus, så det kan löna sig att vara säker på det planet i första taget..

Permalänk
Medlem

Jag använde outpost, och skulle fortsatt med det om det inte segade ner datorn så förbaskat, som Norton gör. I övrigt är Outpost överlägset det mesta i min mening. Jag backade dock ner till Kerio personal firewall vilket är helt ok det med, bortsett från att det är lite krångligare att konfa.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Black Ice Defender.

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Medlem

Jag har kört BlackIce också ett tag nu. Saken är den att det stängs ner lite titt som tätt - kan vara ett virus som ligger och sabbar.... Tillsammans med det så kör jag Fsecure AV som jag t r o r funkar okej (dock inte oim det ligger ett virus kvar :S).

Har någon märkt av detta problem med BlackIce?! Om man för musen över systemtray-ikonen så står det även att "application protection stopped" - typ.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk

Kerio 2.1.5

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk

Zone alarm pro 4.2 kör jag och det funkar bra

Visa signatur

Jo nog är vi loosers allt jämfört med den 15-åriga eliten på detta forum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
Enligt tester så är det väl Norton som leder fortfarande va??
använder själv NIS ( Norton Internet Security )...
tror det är en lättare version eller heter det så bara för att det är
paket med Norton Antivirus?? vet inte riktigt...

nepp tvärt om, NIS är den tyngsta versionen sen kommer NPF (Norton Personal Firewall) sen kommer NCF (Norton Client Firewall)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jaha, jag som trodde alla alltid tyckte Norton var sämst, men det kanske är antivirus bara?

Ingen som har nåt att säga om F-Secure's brandvägg (i kombination med antiviruset)?
Hoppas den inte är sämst iallafall

Permalänk
Medlem

Som så många gånger förr; sygate. Underbar lite brandvägg som även är gratis.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Outpost är bäst

Nuff Said

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

jag änvänder Sygate Personal Firewall.. ... mycke bra faktiskt

Visa signatur

Hej ! :P

Permalänk
Medlem

Hmm, la just märke till en otrevlig egenskap hos mitt F-Secure, nämligen att det inte verkar funka att aktivera det efter att man inaktiverat det, vilket kan behövas tex när man spelar spel eller installerar vissa program.

Har ju kvar Norton Corporate Antivirus v9, men det har ju ingen brandvägg.

Ska ta och kika på det där Sygate som folk säger ska va både bra och gratis....en ovanlig kombination inom denna kategori men jag hoppas det stämmer för såhär vill jag ju inte ha det.

ZoneAlarm är ju också gratis men Diskeeper funkar mindre bra med det (boottimedefrag) och jag har testat två olika Diskeeper och testat ZoneAlarm inaktiverat men inget hjälpte så det är inget alternativ för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IG
Har ju kvar Norton Corporate Antivirus v9, men det har ju ingen brandvägg.

Symantec har ett paket som heter Client Security, nyaste versionen är 2.0 men finns även 1.1 och 1.0, i det paketet ingår Symantec Antivirus Corp 9 och Symantec Client Firewall 6 (tror den hade kommit upp til version 6).
En bra kombination.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.