Permalänk
Medlem

Får felet

Descracker v1.6 starting up
get_key_sscanf: Invalid argument
failed to get a key: -5

Brandväggen som stoppar eller? och isåfall vad är det för port m.m. m.m.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddg33k
Jag behöver fortfarande veta DOS-Kommandona... Då kan jag offra mig för er skull..

Enda jag kan är "cd..", Men jag vet inte hur jag tar mig till filen...

Lägg in programmet i C:.
Sen i CMD skricer du :
C:/descrack-generic.exe Moddg33k

exempel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KOne
Får felet

Descracker v1.6 starting up
get_key_sscanf: Invalid argument
failed to get a key: -5

Brandväggen som stoppar eller? och isåfall vad är det för port m.m. m.m.?

Det kan möjligtvis vara att du kör med en http-proxy i brannväggen. Vad kör du på för operativsystem?

Permalänk

Känner mig snäll idag och kör därför programemt ett par timmar idag iaf...

Permalänk
Medlem

det är igång igen

Permalänk
Medlem

Om man ger programmet högsta prioritet i windows XP. Blir den klar snabbare då?

Permalänk

När syns man i Statistics? Är det när hela raden är full med stjärnor?

Permalänk
Medlem

Om man ger programmet högsta prioritet i windows XP. Blir den klar snabbare då?

Ja, det blir man.

När syns man i Statistics? Är det när hela raden är full med stjärnor?

Statistics sidan updateras var 10 minut. Du syns på sidan som utcheckat paket, genast då du börjat räkna på ett paket. Men i "completed blocks" statistiken, med hur många paket du räknat och vad din medeltid per paket varit, kommer du först då du räknat klart ett block(dvs. då raden är full med stjärnor).

Permalänk
Medlem

taufik: En aning snabbare, men du kommer inte kunna göra något med datorn under tiden (typ).
Jag kör på prioritet 'lägre än normal', då kan jag använda datorn som vanligt och programmet tar bara det som finns över.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredu
Om man ger programmet högsta prioritet i windows XP. Blir den klar snabbare då?

Ja, det blir man.

När syns man i Statistics? Är det när hela raden är full med stjärnor?

Statistics sidan updateras var 10 minut. Du syns på sidan som utcheckat paket, genast då du börjat räkna på ett paket. Men i "completed blocks" statistiken, med hur många paket du räknat och vad din medeltid per paket varit, kommer du först då du räknat klart ett block(dvs. då raden är full med stjärnor).

Ok tack. Ska förfan klättra upp i listan!!!

EDIT: Jag satte den på realtid men då hängde datorn sig. Kan bara komma upp i HÖG. Och då blir datorn oanvändbar.

Permalänk
Medlem

Hm..... Jag fick igång grejjen... men fyy fan vad den hugger cpu kraft.. :D:D

Temperaturen steg 5+ på typ 2 minuter... och den stiger fortfarande... ligger redan på 54+ Celsius.... vettefan om det är så smart att köra.. =/

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddg33k
Hm..... Jag fick igång grejjen... men fyy fan vad den hugger cpu kraft.. :D:D

Temperaturen steg 5+ på typ 2 minuter... och den stiger fortfarande... ligger redan på 54+ Celsius.... vettefan om det är så smart att köra.. =/

Kör på bara Min ligger på 47 och har stannat där.. Disktempen varierar mellan 36/38.. Mycket bra prog...

Permalänk
Medlem

Kul grej Kör på..

edit: deadline may 16 2004??! och 90 år kvar nu

Permalänk

fredu: Jag har räknat klart halva raden med ännu inte kommit upp med listan "Checked out blocks", kan det ha något med brandväggen i routern att göra?

EDIT: Mitt ip syns nu, men varför kom inte Deimos med? Jag skrev descrack-genetric.exe Deimos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
fredu: Jag har räknat klart halva raden med ännu inte kommit upp med listan "Checked out blocks", kan det ha något med brandväggen i routern att göra?

EDIT: Jag mitt ip syns nu, men varför kom inte Deimos med? Jag skrev descrack-genetric.exe Deimos

Mitt ip som slutar på 62 var med i tävlingen igår. Fick börja om efter att jag skrev taufik idag.

EDIT:
Verkar gå segare med HÖG prioritet. Någon som vet varför?

Permalänk
Medlem

Det tuggar på:

Windows: Namn CPU Minnesanvändning descrack-generic 98 3560 --- Linux: %CPU %MEM 99.9 0.2 ./descrack-generi 17:14:32 up 11 days, 2:16, 2 users, load average: 1.07, 1.02, 0.98

Dags att sparka igång några till burkar tror jag

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Det tuggar på:

Namn CPU Minnesanvändning descrack-generic 98 3560 --- %CPU %MEM 99.9 0.2 ./descrack-generi 17:14:32 up 11 days, 2:16, 2 users, load average: 1.07, 1.02, 0.98

fan rushdie du drog om mig !! >=D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
EDIT: Mitt ip syns nu, men varför kom inte Deimos med? Jag skrev descrack-genetric.exe Deimos

Om du först skriver bara "descrack-generic.exe" utan något efter så hämtar den ett paket och då kommer IPn upp på listan. Om du sen tar och stänger programmet och startar om det med t.ex."descrack-genetric.exe Deimos" så kommer inget att synas på statistiksidorna förrän den räknat färdigt paketet. Men då den gjort det, och skickat svaret, så kommer ditt namn att synas på listan, kom alltså alltid ihåg att skriva username då du startar om programet också.

Permalänk
Medlem

fredu: Programmet går inte att köra som en deamon eller under screen (?) i Linux? ./descrack-generic [nick] -d vill den inte i vilket fall.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
fredu: Programmet går inte att köra som en deamon eller under screen (?) i Linux? ./descrack-generic [nick] -d vill den inte i vilket fall.

1. Starta screen: "screen"
2. starta descrack helt vanligt
3. tryck på CTRL-A-D (ctrl nere, sedan A nere (nu har du båda samtidigt nere) och tillsist D nere) (dvs. alla nere tillslut)

nu kan du checka t.ex. med "top" att den är och kör i bakgrunden

för att åter logga in i screen "screen -r"

Enklare är såklart att lägga den i bakgrunden normalt genom att starta programet sedan CTRL-Z och så skriva "bg" så blir den i bakgrunden.
Kan åter verifieras genom "top"

Hoppas det hjälpte.

Permalänk
Medlem

Hehe... ni vet väl om att dehär killarna kommer att få gratispoäng till tenten om ni kör programmet och knäcker krypteringen

(Jag går själv kursen men fick inte komma med i deras team)

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JanErik
Hehe... ni vet väl om att dehär killarna kommer att få gratispoäng till tenten om ni kör programmet och knäcker krypteringen

(Jag går själv kursen men fick inte komma med i deras team)

Detta är en kul sak och det är kul att hjälpa till med sånthär =).
Om dom får 100 eller 1000 poäng så är det bara bra.

Permalänk
Medlem

1 ynka stjärna på 10 min :'( detta tar år

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JanErik
Hehe... ni vet väl om att dehär killarna kommer att få gratispoäng till tenten om ni kör programmet och knäcker krypteringen

(Jag går själv kursen men fick inte komma med i deras team)

Gratispoäng? Som man säger på finlandssvenska, så har vi nog jobbat så "perkele" för dehär, så inte är poängen direkt gratis inte (Vi har typ satt ner 15 timmar per person på detta)! (Och fråga än OM vi knäcker den, det är ju kul att hålla på fastän man inte knäcker den <just for fun>

Du hade tydligen talat med Andreas så han får svara istället för mig: "Vi hade ju ren anmält lagen och man fick inte mera lägga till personer per team, och dessutom vore det ju orättvist om inte alla jobbat för projektet från början"

Permalänk
Medlem

Javisst, no offence

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
1 ynka stjärna på 10 min :'( detta tar år

Allting är relativt, du är nog i den snabbare ändan!

Permalänk
Medlem

Jag har kört 2 varv. Har jag bara testat en nyckel? eller? Står så på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Ni får nog allt ragga upp lite mer folk, ~0.01% är inte mycket än

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Fixa klockan vetja.
Statistics updated: 18.04.2004 20:20:17
En timme för fort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
Jag har kört 2 varv. Har jag bara testat en nyckel? eller? Står så på hemsidan.

Har du checkat att det andra paketet inte syns på din IP? kom ihåg alltid o starta programmet med "username", annars glömmer dumma programmet bort det

*Position 22 (x.x.227.62) tycks vara ditt andra paket :)*