Permalänk
Medlem

Hmm ähh orka bry sig.
Om jag har två datorer? Och startar med samma namn. Hjälps dom åt eller hur blir det?

Permalänk
Medlem

ja de gör dom. de höjer på din statistik alltså. desto fler datorer, desto fler paket, desto högre på listan

Permalänk
Medlem

Hade den på under natten. Verkar som att min uppkoppling åkte ner ett tag.

Error sending key info to server: -2
connect: No such file or directory

fick ett 20tal sånna meddelanden.

Permalänk
Medlem

Hmm, det här verkar lite skumt.
Ett paket blir knappt en hel rad i min konsoll. Paketet jag räknar på nu har stått på i ungefär ett dygn, och har nu ritat ut nästan fyra rader. Vad har blivit fel, och hur ska jag lösa det?

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol
Hmm, det här verkar lite skumt.
Ett paket blir knappt en hel rad i min konsoll. Paketet jag räknar på nu har stått på i ungefär ett dygn, och har nu ritat ut nästan fyra rader. Vad har blivit fel, och hur ska jag lösa det?

Är du säker på att det är samma paket ren räknar om och om?
t.ex. för mig själv står det just nu såhär:
---
Descracker v1.6 starting up
Resuming keyblock: 14 10 66

[***************************************************************.]
Result sent to server
Keyblock received: 232 72 204

[************....................................................]
---

dvs. "Keyblock received" betyder att den hämtat ett nytt paket från servern som den nu håller på med. Alltså håller jag på med mitt andra paket just nu. Du har ju ändå skickat in 10 paket redan. Om detta inte hjälpte så säg till!

Permalänk
Medlem

Normalt sett ser det ut såhär
Keyblock received: 204 124 50

[****************************************************************]
Result sent to server

Nu ser det ut såhär:
Keyblock received: 214 36 0

[**************************************************************************************************************************************************************************************
Här avbröt jag, och testade med v1.5 av klienten

Descracker v1.5 starting up
Resuming keyblock: 214 36 4

[************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Då börjar den räkna på ett helt annat block, fortfarande på tok för långt.
Ska jag ta bort descrack.txt och ladda ner ett nytt block istället?

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol
Descracker v1.5 starting up
Resuming keyblock: 214 36 4

[************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Då börjar den räkna på ett helt annat block, fortfarande på tok för långt.
Ska jag ta bort descrack.txt och ladda ner ett nytt block istället? [/B]

Kan du copy-pastea in innehållet i din descrack.txt? Så lägger vi till den åt dig. Efter det kan ta bort den och starta om programmet pånytt

Permalänk

Jag får inte den optimerade versionen för p4 att funka.. på windows, medans den generic funkar finfint.. ( jag har ht)

edit: finns det nån kilent som funkar på openbsd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

3592684768:3592749055:3592683520
82512

Sådär, då startar jag om

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol
3592684768:3592749055:3592683520
82512

Sådär, då startar jag om

Bra! Lite förklaring till vad som skedde: En bug i programmet gjorde att det fortsatte räkna längre än det var meningen, mera exakt började den på 4 paketet ren. Detta är nu fixat på server sidan, så det kommer inte att hända om

Permalänk
Medlem

Fan nu är det nere i 37år!

Fråga; kan man ställa in ett nick till sin Ip i windows verren? (generic, inte service)

EDIT: 34år!!

Permalänk
Medlem

malte: "Descrack-generic [nick]".

"Artur 'cluster'" spinner på rätt bra. Måste vara en maffig sak den där

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Ni skulle satt upp det som en tävling mellan olika forum

Typ, swec vs nh och 64bit skulle ju ha gort så att det var lite mera tävling i det hela

edit: hur går det med openbsd verren? min p4 2.0ghz bara ligger och väntar..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter min P4 på 2.0 stå på och imorgon hämtar jag ut min nya amd får ta o bränna in den ett tag

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Men det här är ju lungt grabbar. Bara 30 år kvar

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem

den står på imorgon över dagen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salvekvic
edit: hur går det med openbsd verren? min p4 2.0ghz bara ligger och väntar..

NU ÄR VERSION 1.71 UTE! Den är till en del snabbare på alla platformer och har nu också en AthlonXP version för windows, så alla ni som kör på en athlon, byt ut er gamla generic version mot den nya! www.crackdes.tk
OpenBSD Versionen finns nu också på hemsidan!

Permalänk
Medlem

Good work!

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem

Sådär, bytt till 1.71. Ska bli kul att se om det går snabbare nu.

Vart skickar jag elräkningen?

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredu
NU ÄR VERSION 1.71 UTE! Den är till en del snabbare på alla platformer och har nu också en AthlonXP version för windows, så alla ni som kör på en athlon, byt ut er gamla generic version mot den nya! www.crackdes.tk
OpenBSD Versionen finns nu också på hemsidan!

jag kan iaf inte ladda hem den till openbsd.. (värst vad jag gnäller )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har laddat hem den jag med nu

EDIT:
Efterlyser en version för Sun Solaris burkar (SPARC hårdvara), då skulle jag kunna slänga upp ett par processer på universitetets cpu servrar på nätterna när de ändå står på 95% idle

Visa signatur

Confused by earlier errors. Bailing out...
pluggakuten.se - Din läxhjälp på internet

Permalänk
Medlem

fan LoL kör proget på realtid på min dator och kan spela sammtidigt
eagd som fan
vart skriver jag inn mitt namn?

var inget fattade nu
nu ska jag bara låta datorn stå på "som vanligt" hela veckan och sopa gatan med alla :P" (kanske)

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem

ArtMan hjälper till nu också :). Kul projekt ni har. Lycka till!

Permalänk

Satte igång en som får gå på nätterna.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salvekvic
jag kan iaf inte ladda hem den till openbsd.. (värst vad jag gnäller )

Ups! Sorry... nu borde det funkka bättre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kydyl
Efterlyser en version för Sun Solaris burkar (SPARC hårdvara), då skulle jag kunna slänga upp ett par processer på universitetets cpu servrar på nätterna när de ändå står på 95% idle

Låter mysigt.
Hur blir det om någon får en bit koder av servern, sen alldrig gör klart dem, vad händer då? Kommer ingen räkna dem då eller?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Jag kan inte skicka in mitt resultat? error sending key..... -4

Edit: Ser nu också att jag skickat in ett resultat i natt nån gång också, men inte under mitt nick då, utan med mitt ip....verkar buggigt det här.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Inaktiv

Nu kanske man ska ge polarna chans att hämta in sig på Setipaketen.. sadlade om 3 burkar för att köra ditt crackprogram. Dock skulle jag vilja att du kompilerar om programmet så man slipper göra en manuell "low" priority grej.. inte service versionen utan.. den vanliga exe.. athlon optimerad

Permalänk
Medlem

Satte nu igång det, även om jag tror folding@home gör större nytta för mänskligheten

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredu
Ups! Sorry... nu borde det funkka bättre

-rwx------ 1 Salvekvic Salvekvic 1318084 Apr 19 21:58 descracker-obsd

./descracker-obsd: cannot execute binary file

har även provat som root men det hjälpte inte..

föresten, jag tänkte på en liten sak.. på min p4 som kör ht har jag 2st igång är det nån mening att köra så? eller räcker det med en? jag har tilldelat så att de kör på varsin "cpu"

Visa signatur