Permalänk
Medlem

ojsan , ligger man redan i top 50
Sitter och spelar samtidigt , så min avarage blir rätt hög

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredu
Skicka det som mail till contact@crackdes.tk

om du vill direkt i mailet eller som en fil bifogat, spelar ingen roll.

stängde av för att boota om, men nu syns ju inte all text som den redan räknat på. Är allt förgäves då eller räcker det med det lilla som kommer i txt filen? Är det förgäves så skiter jag i det här nu, för mycket buggar för att jag ska orka

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
stängde av för att boota om, men nu syns ju inte all text som den redan räknat på. Är allt förgäves då eller räcker det med det lilla som kommer i txt filen? Är det förgäves så skiter jag i det här nu, för mycket buggar för att jag ska orka

det som är viktigt att du skickar till mig är den info programmet printar ut när den räknat ett block färdigt och försöker skicka paketet tillbaks, det är ju där det alltid har buggat (antagligen pga proxy servers), men om du får det skickat till mig vore det fint

Permalänk
Medlem

"""Har för övrigt sänkt tiden till 4h 20m @Athlon XP-M 2656MHz """ <-------------- How in The Hell???!!??

ok jag körde min cpu @ 3.5 och det tog inga fyra timmar där inte... fast jag körde den i realtid..
hur lyckas du?

iofs för att min dator är instabil som fan men endå

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TaTTaren
"""Har för övrigt sänkt tiden till 4h 20m @Athlon XP-M 2656MHz """ <-------------- How in The Hell???!!??

ok jag körde min cpu @ 3.5 och det tog inga fyra timmar där inte... fast jag körde den i realtid..
hur lyckas du?

iofs för att min dator är instabil som fan men endå

Är väl inget konstigt, jag fick en tid på 4h & 50min tror jag i 2.5Ghz, en 2500+@2.5Ghz då.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Är väl inget konstigt, jag fick en tid på 4h & 50min tror jag i 2.5Ghz, en 2500+@2.5Ghz då.

Varför hänger sig min dator om jag kör den i realtid?

Permalänk
Medlem

Alla andra processer får för lite CPU-tid, inklusive systemprocesserna.

Kör två omgångar av programmet på min burk, och spelar lite Max Payne 2 samtidigt. The wonders of dual machines.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem

Dumpa GCC och kompilera det med Intelkompilatorn, garanterat mkt snabbare.

Permalänk
Medlem

MJO DET är konstigt att jag inte inte kan få en sån bra tid då

Dumpa GCC och kompilera det med Intelkompilatorn, garanterat mkt snabbare.

? ÖÖ?

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TaTTaren
"""Har för övrigt sänkt tiden till 4h 20m @Athlon XP-M 2656MHz """ <-------------- How in The Hell???!!??

ok jag körde min cpu @ 3.5 och det tog inga fyra timmar där inte... fast jag körde den i realtid..
hur lyckas du?

iofs för att min dator är instabil som fan men endå

Du har P4. Man kan inte gemföra MHz:en mellan Athlon och P4 då de inte arbetar på samma sätt.

En Athlon XP-M som går i 2656MHz och 166FSB motsvarar ungefär Athlon XP 3700+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TaTTaren
MJO DET är konstigt att jag inte inte kan få en sån bra tid då

Dumpa GCC och kompilera det med Intelkompilatorn, garanterat mkt snabbare.

? ÖÖ?

Det var inte direkt riktat till dig, utan fredu.

Permalänk
Medlem

ok Artman så du menar att att min cpu suger fett med hårt då?
bara slänga eller vad?
vill ju ha en snabb prolle!!!

just det kör ju "hypertreding" kan man inte ändra så att datorn använder full cpu kraft på descrack? vill ju att den ska utnyttjas maximalt...?

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TaTTaren
ok Artman så du menar att att min cpu suger fett med hårt då?
bara slänga eller vad?
vill ju ha en snabb prolle!!!

just det kör ju "hypertreding" kan man inte ändra så att datorn använder full cpu kraft på descrack? vill ju att den ska utnyttjas maximalt...?

Stäng av HT och kör med en CPU. Focusera kraften på descrack

Permalänk
Medlem

blir det bättre då eller?
kan ju alltid pröva

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem

Hello hello,

checka nu på statistik sidorna så får ni se nåt kul. Medel krackningshastigheten från förra fredagen (då krackningen började) tills nu, grafiskt!!! snyggt va?-)

Angående intelkompilatorn så kan ja säga så mycket att vi gjorde en version med den och den var långsammare än den gcc fick tillståd, därför har vi gcc versionen endast i bruk.

Permalänk
Medlem

Låter bra det min tickar förfullt.

Permalänk
Medlem

Nytt på descrack fronten!

Version 1.8 som alldeles nyss kom ut är betydligt SNABBARE på alla arkitekturer än de tidigare tack vare optimering gjort i koden, ej tackvare kompilatorer el.dyl. Nu hittar ni också på sidorna testpaket så ni kan provköra vilket som vore snabbast på just er dator. T.ex. i vissa fall kan P4 optimerade vara snabbare på en athlon än t.ex. athlon paketet osv. (tycks bero på månens rörelse och andra konstiga saker domhär grejerna, så bäst att ni testar för er själva vilket testpaket som snabbast går igenom och sedan laddar ner just den versionen åt er själva ner). Testpaketen är bara att köra och så håller den på i ettpar sekunder och ger som resultat hur länge det tog att räkna. Det testprogram som ger snabbaste resultatet är ju bäst!

-ha de bra!

Permalänk
Medlem

Problem med nya versionen.
C:\>descrack-p3.exe osytol
Descracker v1.8 starting up
init: No error
distclient init failed: -1
init: No error
distclient init failed: -1

Provade generic först, gav samma fel. Vad göra?

Edit: Ok, laddade ner generic igen, nu verkar det fungera.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredu
Nytt på descrack fronten!

Version 1.8 som alldeles nyss kom ut är betydligt SNABBARE på alla arkitekturer än de tidigare tack vare optimering gjort i koden, ej tackvare kompilatorer el.dyl. Nu hittar ni också på sidorna testpaket så ni kan provköra vilket som vore snabbast på just er dator. T.ex. i vissa fall kan P4 optimerade vara snabbare på en athlon än t.ex. athlon paketet osv. (tycks bero på månens rörelse och andra konstiga saker domhär grejerna, så bäst att ni testar för er själva vilket testpaket som snabbast går igenom och sedan laddar ner just den versionen åt er själva ner). Testpaketen är bara att köra och så håller den på i ettpar sekunder och ger som resultat hur länge det tog att räkna. Det testprogram som ger snabbaste resultatet är ju bäst!

-ha de bra!

trevligt, laddade ner nya versionen. På min dator (Athlon XP) gick athlon paketet snabbare iaf, så jag kör vidare med det. Ni lär ju behöva snabbare kod / många fler deltagare / en jävla tur om ni ska hinna

ps: mina försök att köra programmet på universitetets servrar gick inte så bra, fick ett mejl från systemövervakningen som sa att det inte var tillåtet att köra descrack eller liknande program på deras maskiner så nu kör jag bara med hemdatorn.

Visa signatur

Confused by earlier errors. Bailing out...
pluggakuten.se - Din läxhjälp på internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kydyl

ps: mina försök att köra programmet på universitetets servrar gick inte så bra, fick ett mejl från systemövervakningen som sa att det inte var tillåtet att köra descrack eller liknande program på deras maskiner så nu kör jag bara med hemdatorn.

Jo, vi har haft samma erfarenhet med vårt egna universitets sysadmins, men de har lugnat ner sig efter att vi förklarat att det handlar om ett akademiskt projekt.

!!EDIT!! VIKTIG INFORMATION!

Vi har nu fått veta de 8 första bitarna i nyckeln, dvs. sökrymden minskade avsevärt. Detta betyder också att den nyckel er klient håller på att räkna på antagligen inte innehåller den rätta nyckeln. Därför, om er klient inte håller på att räkna på ett paket som börjar med 24 x x, så stäng av den, deletera filen descrack.txt och starta om den. Då börjar den räkna på ett paket som börjar på 24. Snart har vi nyckeln krackad! Det kan vara DU som gör det!!!

Permalänk
Medlem

Meh. Jag som var inblandad i en så spännande kamp med LT
Jaja, det är väl bara att börja kämpa igen.

Förresten, v1.8 strular fortfarande på min laptop.
C:\>descrack-p3.exe osytol
Descracker v1.8 starting up
init: No error
distclient init failed: -1
Program was running for 6.00 seconds

Tillslut fick jag igång athlonxp-paketet, alla andra jag testade gav bara det där som svar.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

Kan du inte fixa en version till min qtek 7070? Det är Windows CE som körs på den.
Skulle vara kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol
Meh. Jag som var inblandad i en så spännande kamp med LT
Jaja, det är väl bara att börja kämpa igen.

Förresten, v1.8 strular fortfarande på min laptop.
C:\>descrack-p3.exe osytol
Descracker v1.8 starting up
init: No error
distclient init failed: -1
Program was running for 6.00 seconds

Tillslut fick jag igång athlonxp-paketet, alla andra jag testade gav bara det där som svar.

Antagligen så klarar din prosessor int av såna instruktioner som p3 vanligen använder (laptopar brukar ju vara nerskärda på prosessorkapacitet)... Men bra om någon version i varjefall fungerar!

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med an a64 portning av programet så man kan utnyttja lilla bettan till fullt.

En a64@2,5ghz och en p4@2,4ghz står och tickar för fullt^^

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om man kan få statestik om specifika användare, lite folding-style.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Vore trevligt om man kan få statestik om specifika användare, lite folding-style.

Tyvärr, blir för krävande på servern. Men nu finns det tillagt statistik över de 10 snabbaste returnerade blocken!!!

Permalänk
Medlem

Orka med.
Den bad mig uppgradera. Då gjorde jag det och glömde skriva mitt namn när jag startade. Nu kom jag på att jag måste skriva mitt namn, så jag stängde av och skrev mitt namn. Då börjar skiten räkna på ett gammalt block som man inte ska räkna på. 148 börjar det på.. eller så var det 146. jaja iallafall . vill att skiten ska räkna med mitt namn och inte min host.

Permalänk
Medlem

Skoj projekt, jag är med och hjälper till

Permalänk
Medlem

c-4fe371d5.011-78-6f72653.cust.bredbandsbolaget.se

Detta är jag .. den som vill veta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
Kan du inte fixa en version till min qtek 7070? Det är Windows CE som körs på den.
Skulle vara kul.

Ingen idé Har körde programmet i tre dagar på en 300MHz:are, och den kom till hälften ungefär.

Visa signatur

Nej är också service.