Göra egna dvd filmer proffsigt

Permalänk

Göra egna dvd filmer proffsigt

Hej! Tänkte höra om nån här har erfarenhet av att göra dvd filmer med fotopapper skrivna fodral och dvd skivs tryck el liknande?

Och i såfall hur pass bra skrivare behöver man mm?
Nån som kan ge nåra bra råd ?

Permalänk
Medlem

En Fotoskrivare e ju grymt bra.
Men det beror ju också vilket papper du använder, det finns ju olika
kvalitéer på dessa också.

Permalänk
Medlem

Kan ju rekommendera Canon:s i865. Den kan skriva direkt på dvd-skivor (printable).

Permalänk
Medlem

Göra dvd filmer med fotopapper, jo jag tackar

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Jag har en budjet skrivare canon i455 och den skriver riktigt hyggligt med rätt sorts papper och rätt inställningar. Man ser nästan inte att fotografier är utskrivna med en vanlig printer!
Men denna kan inte skriva på skivor!!

Permalänk

Ok den där Canon:s i865 verkar ju faktiskt rätt grym *tack*

Permalänk
Medlem

Jag kör på En epson C82 , grymt bra skrivare som nu har utgått brände 100 dvd fodral och skivtryck alá biltema med enbart 1 uppsättning färgpatroner, tycker jag är bra alla fall hittar du en sån beggad så har ´du en fin skrivare till ett bra pris

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

hur är det med Epson C42UX? hur länge håller dessa patroner?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Rekomenderar Canons skivare, köpte nyligen en i560 och den är snabb, tyst och billig i drift, den har även fått bra i tester. Kör med billigt bläck från inkclub. Ångrar lite att jag inte köpte i856 just för att den kan skiva på skivorna men den var ganska mkt dyrare då. Vad man än väljer så ska man välja med separata patroner för de olika färgerna + kolla upp bläckpriset.

/Magnus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
Rekomenderar Canons skivare, köpte nyligen en i560 och den är snabb, tyst och billig i drift, den har även fått bra i tester. Kör med billigt bläck från inkclub. Ångrar lite att jag inte köpte i856 just för att den kan skiva på skivorna men den var ganska mkt dyrare då. Vad man än väljer så ska man välja med separata patroner för de olika färgerna + kolla upp bläckpriset.

/Magnus

Hur många sidor kan du skriva ut innan någon patron tar slut? Har själv en i455 med endast en färgpatron, kanske inte det aldra mäst ekonomiska men jag skrev ut närmare 90 sidor i färg med den första patronen!
Och kvaliteten är bra på Canonskrivare.
Håller med att du skall kolla upp bläckpriset, det kan i värsta fall va att en bläckpatron är dyrare än själva printern (billig modell).

Permalänk
Medlem

90 sidor i full färg? inte illa. min HP 930C jag hade innan var det nog max ca 30 omslag (i högsla kvalitet på fotopapper) innan nån av färgerna var slut i färgpatronen. och dom kostade 400+porto på billigaste stället så det var inte billigt. därför jag bytte.
Kommer inte ihåg jag när bytta patroner först men har nyss bytt 2 av färgerna ovh är inne på 3:e omgången patroner och har skrivit ut 136 omslag på fotopapper dock inte i högsta kvalitet, testade att skriva ut 2 st men såg ingen skillnad.
Frågan är hur mkt man kan skriva ut innan skrivar huvudet börjar ge upp.
Och den svarta patronen verkar räcka hur länge som helst, 136 omslag utskrivna och har inte bytt den än. Har 2 nya liggande här eftersom jag på inkclub får med en sån för 1krona 1ggr/hushåll men det är bara att beställa till alla man känner =D tror jag betala 220kr för 3färger + en svart inkl porto sist. hur billigt som helst. inne å kikade förra veckan och då hade dom 2x20st 170g fotopapper för 69kr oxå samma pris jag ger för 20st på siba. bara hoppas dom är lika bra.

Finns säkert andra bra skrivare men för ett år sen läste jag ett test då blev canon billigast att skriva ut med , ett test för nån månad sen med i856 blev samma resultat + att den var snabb. (4-5ggr billigare utskrifter än med HP modellen dom testade)