Weee nu har man sitt 6800 ULTRA kort!

Permalänk
Medlem

Ladda hem farcry 1.2 patchen och installera directx 9.0c så ska det gå ännu bättre säger dom som vet.
finns en guide på nvnews hur man enablar sm3.0 i farcry.

Nya bioset funkar alldeles utmärkt, skönt att bli av med det problemet.

Permalänk
Medlem

oki. har 1.1 patchen nu o dx 9.0c
ska kolla in nvnews hur man aktiverar det

Visa signatur

Chassi: NZXT 810 Switch | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 | CPU: i5-2500k | Grafikkort: 2st MSI GeForce GTX460 1GB OC | Minnen: G.Skill Ripjaws 8GB DDR3

Permalänk

Vad har ni alla som har 6800 för nätaggregat ?

Permalänk
Medlem

har ett 420W nätagg

Visa signatur

Chassi: NZXT 810 Switch | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 | CPU: i5-2500k | Grafikkort: 2st MSI GeForce GTX460 1GB OC | Minnen: G.Skill Ripjaws 8GB DDR3

Permalänk

Mezilioz:
Okej, varför jag undrade var att jag såg någonstans att 6800 ultra behöver helst ett 480W nätagg...

Imorgon hämtar jag ut mitt Gainward 6800 Ultra 256MB U/2600 Golden Sample..
Något jag behöver göra förutom att installera drivrutiner?

Permalänk
Medlem

uppdatera BIOSet direkt.

Finns o hämta här: http://forum.gainward.de/viewtopic.php?t=333&sid=8cfd268b423e...

Visa signatur

Chassi: NZXT 810 Switch | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 | CPU: i5-2500k | Grafikkort: 2st MSI GeForce GTX460 1GB OC | Minnen: G.Skill Ripjaws 8GB DDR3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mezilioz
Oki testar det alldeles strax

Edit funkade fortfarande skit i 3dmark

Edit2: Körde att den skulle ställa in optimala inställningar o d vart 449/899. Inte riktigt vad det ska vara.

Vad är det för märke du har på nätagget? Du ska helst inte ha Q-tec eller har du ett chieftec eller Hiper?

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

ok Mezilioz

Citat:

6015 - Gainward PowerPack! Ultra/2600 Golden Sample
NVIDIA GeForce6 6800 Ultra @ 430 MHz, 256MB 1,6ns DDR3 @ 1200 MHz

2004-07-21 | BIOS Version 5.40.02.10.14
http://www.gainward.de/new/support/bios/6800/42011A00.ROM

Virustommy:

Citat:

Mezilioz skrev:
har ett 420W nätagg

EDIT:

Hur ska jag flasha kortet då? har inte direkt några erfarenheter

EDIT 2:
Ser att man kan använda EXPERTTool(?)

Permalänk
Medlem

bästa är att starta med en bootdiskett sen använda nvflash som man fick länk från sidan jag posta. sen skriver man nvflash -5 -6 xxx.rom så e d klart

Visa signatur

Chassi: NZXT 810 Switch | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 | CPU: i5-2500k | Grafikkort: 2st MSI GeForce GTX460 1GB OC | Minnen: G.Skill Ripjaws 8GB DDR3

Permalänk

okej, men då får jag väl stoppa i en floppy också imorgon.
Tackar för svaret

EDIT: finns det någon risk att det går fel?

EDIT #2:
Det är väl bara att fixa en MS-DOS startup diskett och sen köra in > nvflash och bios:en?

Permalänk
Medlem

Risk att det går fel finns det alltid men eftersom det är rätt bios är chansen minimal. Du kan alltid göra en kopia på det BIOS du har redan. Kan dock inte hur man skriver i huvudet.

Bara o göra en MS-DOS startup disk ja

Visa signatur

Chassi: NZXT 810 Switch | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 | CPU: i5-2500k | Grafikkort: 2st MSI GeForce GTX460 1GB OC | Minnen: G.Skill Ripjaws 8GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mezilioz
Risk att det går fel finns det alltid men eftersom det är rätt bios är chansen minimal. Du kan alltid göra en kopia på det BIOS du har redan. Kan dock inte hur man skriver i huvudet.

Bara o göra en MS-DOS startup disk ja

Har några frågor till dej:

1. Var har du köpt dina minnen? Jag har exakt likadana fast det står att mina är CAS3

2. Vad kan du köra för FSB med dina minnen?

3. Vad har du för cpu kylning?

4. Nu måste jag ta ett lån

Permalänk
Medlem

1: Mina minnen är köpta hos Datalänken i Örebro

2: Vet inte. Har inte klockat ngt än. Fullt nöjd med hastigheten som den är nu så har ingen anledning och klocka än

3: Gigabyte CPU- cooler har jag med steglös hastighetsväljare.

Visa signatur

Chassi: NZXT 810 Switch | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 | CPU: i5-2500k | Grafikkort: 2st MSI GeForce GTX460 1GB OC | Minnen: G.Skill Ripjaws 8GB DDR3

Permalänk
Medlem

Ok tack :=)

Permalänk

Ursäkta, men hur sparar man ett grafikkorts bios?
Om det skulle bli något fel så kan man ju då ta tillbaka till det gamla bioset..

Permalänk
Medlem

spara bios:
nvflash -b original.rom

Permalänk

argh vad sur jag blir..

finner inte 6800 ultra i sthlms området