Permalänk
Medlem

Hur mycket virus har jag?

Jag har haft mycket problem med internet på senaste, misstänker att jag har minst ett virus för mycket...

Jag surfar genom IE6.0 på ett WinXP Pro SP1 swe OS. Jag har nyligen installerat D-Links DI-604 router och den fungerar som den ska. Men nu kommer jag helt plötsligt inte åt min spray e-mail, den vill helt enkelt inte logga in utan det står att sidan inte kan hittas. Dock fungerar Hotmail.

Jag har Bitdefender Pro 7.2 som antivirusprogram och ad-aware 6.0 installerat. Har dock prövat att stänga av dem men det går ändå inte. Har också sänkt säkerhetsnivån till lägsta i IE.

Jag ville försöka installera Mozilla men kan inte heller besöka Mozilla.org för den sidan kan inte heller visas. ICQ har alltid krånglat lite men nu funkar den inte alls, fast det har nog mest med routerns inbyggda brandvägg att göra, ska jag kunna fixa själv.

Allt sedan jag installerade Norton Antivirus 2004 har datorn krånglat. Jag ville ta bort NAV men NAV trodde inte att jag hade administratörsrättigheter så jag fick inte ta bort det. Efter många om och men så fick jag bort det ändå, men har fortfarande några regfiler som körs. Jag har prövat att installera NAV igen och avinstallera det på rätt sätt, men de ligger fortfarande där. Har även förjt symantecs egna råd om hur jag ska ta bort dem men de vill inte funka.

En viktig sida för mig som slutade fungera först är www.ezclan.com/UCN Vill väldigt gärna få igång den igen..

När jag scannar med ad-aware så hittar den inget, men Bit Defender hittar lite skräp spy-ware som den inte kan ta bort. Fast jag har svårt att tänka mig att det är spy-waren som förstör för mig. Tacksam för alla tips jag kan få!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA

Permalänk

Sidan du vill till finns inte ens

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Jag har haft den i favoriter väldigt länge och adressen är http://www.ezclan.com/ucn/ Jag är helt säker på att den finns. Men det känns betryggande att jag inte är den enda som har problem med sidan.

F.ö. så kan jag också passa på att fråga redan nu.. Det jag beskrivit ovan är bara ett av många problem med min dator. Jag funderar på att ominstallera windows för tredje gången. Jag kör som sagt på WinXP Pro swe och det är installerat på en partition på mina RAID diskar. Finns det ngn möjlighet att installera om Windows utan att förlora ALLA filer, d.v.s 240Gb. Jag har annars en till HD på 120 men med tanke på snabbheten vill jag helst ha Windows på RAIDen.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PepperX
Jag har haft den i favoriter väldigt länge och adressen är http://www.ezclan.com/ucn/ Jag är helt säker på att den finns. Men det känns betryggande att jag inte är den enda som har problem med sidan.

Jo, den sidan fungerar för mig. Ful var den också...

Tanka ner Spybot Search & Destory, updatera och kör.

Permalänk
Medlem

Kör Ad-aware också! Men kör Cusom scanning eller vad det heter, och markera allt som går att markera, plus kryssa i alla hårddiskar!

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Spybot Search & Destroy fungerade utmärkt! tack för tipset, jag fick bort mycket som låg och skräpa. Angående sidan så kan jag förstå att den är ful, den har inte fått någon skönhetsuppdatering sen -97.

Jag fick åtmonstone bort en prompt som alltid dyker upp vid uppstart annars. Men tillgången till nätet har inte ändrats. Jag har som sagt redan Ad-Aware men den hittar inget som Search & Destroy inte hittar, snarare tvärtom. Fler tips uppskattas. F.ö. så får jag inte igång ICQ heller även fast jag följt alla möjliga manualer om hur jag får igång det genom D-Link, jag får 0405 felmeddelandet.

har ni något tips överhuvudtaget så är jag beredd att pröva det mesta, tack på förhand.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA