Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Avstängd

Vilka monster retar ni upp er på mest?:

För mig är det dessa teleportande eldkastande småjävlar i act 5, Demon Imp tror jag dom heter

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

jag hatar alla röda små satungarna i act 1 (fallen) för dom är så jäkla jobbiga och att dom alltid blir upplivade är inte mycket roligare det heller, annars är det nog dom där death knights eller vad dom heter i act 4 som kastar iron maiden på en hela tiden :(. ush vad jag hatar iron maiden!

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Vilka monster retar ni upp er på mest?:

För mig är det dessa teleportande eldkastande småjävlar i act 5, Demon Imp tror jag dom heter

Samma här, annars så HATAR jag dom gröna sakerna från Act3, specielt dom som blåser eld.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Kör folk mycket pvp i Hardcore?
Kan tänka mig spänningen

väldigt mycket pvp! dock är det oftast bara riktigt grymma folk som pvpar och dom är RIKTIGT sjuka...inget sånt trams som på softcore ok nu va det länge sen jag kollade men sist jag kolla in softcore duells så var det antingen fega folk med tråkiga items eller jobbiga och lama folk med buggade items osv... typ när man ska hämta sin kropp så dödar dom en innan..va moget..

Permalänk
Medlem

Ja ni kan ju inte göra det för ni inte kan hämta era korps och hc pvp-duell måste vara det sämsta någonsin då det inte visar någon skill. Det ska vara bäst av 5 och det känns som det är ganska svårt i hc.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
jag hatar alla röda små satungarna i act 1 (fallen) för dom är så jäkla jobbiga och att dom alltid blir upplivade är inte mycket roligare det heller, annars är det nog dom där death knights eller vad dom heter i act 4 som kastar iron maiden på en hela tiden :(. ush vad jag hatar iron maiden!

Iron Maiden, det där man skadar sig själv antar jag?, i dessa lägen är pilbåge eller andra distansvapen bra att använda

Angående Fallen:
Det är därför jag spöar upp bossen först, då kan dom inte bli återupplivade, kasta spjut på bossen annars är det risk att man blir omringad av dessa röda demoner. Dom slår inte speciellt hårt, inte i början av spelet i alla fall, fast dom måste ha en väldigt bra attack rating eftersom dom slår nästan alltid först

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

ja jag vet vad som krävs för att ta kol på dom så snabbt som möjligt men jag tycker fortfarande dom irriterar mig mest av alla.

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

Gjorde en mf sorc igår

Började på morgonen och va lvl 71 på kvällen..

Rätt ok

Men iaf, hur mkt mf är bra?
Jag har runt 760+..
Duger det? Borde jag ha mer kankse??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Gjorde en mf sorc igår

Började på morgonen och va lvl 71 på kvällen..

Rätt ok

Men iaf, hur mkt mf är bra?
Jag har runt 760+..
Duger det? Borde jag ha mer kankse??

Ja har 350% och har hittat allt som går att hitta i spelet utan Windforce.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Jag har exact 399% mf:)
använder:

Talsetet, Wt's(49%), 2nagel (30%, 30%), Chance Guards (40%) Gheeds Fortune(38%) Har även stoppa i P-topaz i armoret och Masken... Och en Fire facet i Orb'en, Och P-diamond I storms shield.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Jag har exact 399% mf:)
använder:

Talsetet, Wt's(49%), 2nagel (30%, 30%), Chance Guards (40%) Gheeds Fortune(38%) Har även stoppa i P-topaz i armoret och Masken... Och en Fire facet i Orb'en, Och P-diamond I storms shield.

Trode det var 25% på nagel, eller finns det de med 30% också?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Ska borja lira Diablo 2 LOD ny efter ett tag... Har lirat det ganska manga ggr men det brukar ga rett kasst.. Vill testa druid och ar ganska sugen pa att testa en elemental druid.. ar jag helt pa fel vag eller kan det funka..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Gjorde en mf sorc igår

Började på morgonen och va lvl 71 på kvällen..

Rätt ok

Men iaf, hur mkt mf är bra?
Jag har runt 760+..
Duger det? Borde jag ha mer kankse??

760+?
det är ganska ovanligt bra, vad har du för items?

Permalänk
Avstängd

skulle vilja veta vilka highrunes som ni har hittat?och var?` själv har jag bara hittat sur också var det en som snodde en ist .. (båda cowlvl 1.09)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G1zm0
Ska borja lira Diablo 2 LOD ny efter ett tag... Har lirat det ganska manga ggr men det brukar ga rett kasst.. Vill testa druid och ar ganska sugen pa att testa en elemental druid.. ar jag helt pa fel vag eller kan det funka..

Testa skillen här om du inte redan känner till länken --> http://www.d2skills.com/. Jag läste nånstans i denna tråd att man kunde få 110 skillpoints sammanlagt om man når lvl99 (har jag fel?), så det är bara att leka med 110 skillpoint på sidan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller
760+?
det är ganska ovanligt bra, vad har du för items?

Armor: Tal armor (ist)
Helm: Shako (ist)
Vapen: Occulus (ist)
Sköld: Monarch med 4x Ist
Handskar: 40% Chance guards
Skor: 42% Wt
Belt: Tal belt 16% mf
Amulet: Tal amu
Ringar: 30% mf och 18% mf

Och Gheeds 40% + ca 30 st 7% small mf charms.

Tror jag fick med allt Tror det är runt 760..
Eller så har jag räknat galet.. hehe

Permalänk

Inte för att vara petig eller så men är inte 15% max på tal belt?

Ja har iaf bättre WT's än dig (49)

Hehe

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Armor: Tal armor (ist)
Helm: Shako (ist)
Vapen: Occulus (ist)
Sköld: Monarch med 4x Ist
Handskar: 40% Chance guards
Skor: 42% Wt
Belt: Tal belt 16% mf
Amulet: Tal amu
Ringar: 30% mf och 18% mf

Och Gheeds 40% + ca 30 st 7% small mf charms.

Tror jag fick med allt Tror det är runt 760..
Eller så har jag räknat galet.. hehe

hehe, 794 får jag det till, det är riktigt bra :), max är väl 1.100 eller nåt tror jag
du vill inte trada en 27% nagel?

Permalänk

jag har en gull om någon är interesserad

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

tack men jag har provat lanken en massa ggr men det bara buggar ur... Men tack anda jag far testa lanken nar jag kommer hem.. Ar annar en elemental druid nagot att satsa pa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Ja ni kan ju inte göra det för ni inte kan hämta era korps och hc pvp-duell måste vara det sämsta någonsin då det inte visar någon skill. Det ska vara bäst av 5 och det känns som det är ganska svårt i hc.

hc pvp är ju mest skills av allt..där gäller det att vara bäst när det gäller helt enkelt..utan att få 5 chanser på sig..det är ju löjligt..hur många chanser får man på rysk rolette?:)

det är ju inget värde i att ha bra saker på sc osv..klart det är roligt med duels osv men det känns som softcore är mer på skoj och hc är mer för riktigt bra spelare:) jag skulle dock gärna haft en duelgubbe på softcore..nån som har en till utlåning?:D isåfall kan jag låna ut nåt på hc sålänge..vill bara köra några duels..¨

Badbolll: så mkt mf är för mycket tycker jag..man brukar inte hitta alls mycket med så mycket mf...konstigt nog.. genom alla åren jag har spelat diablo 2 så har 29x eller 39x varit bäst av någon anledning... just nu har jag exakt 420% och då har jag endå en riktigt grym pvm gubbe så det är inte bara mfsorc.. den klarar att boosta 8ppl genom hell osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller
hehe, 794 får jag det till, det är riktigt bra :), max är väl 1.100 eller nåt tror jag
du vill inte trada en 27% nagel?

Har redan 2x 30% med den med 18% är den specialare..
hehe den ger typ 60 till mana, 10% fcr och lite mer kul..

Förresten, HUR får man 1100?
Kan inte begripa det alltså.. :/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Oo nu ser jag vad som är på min önskelista

Någon som har ett Goldrwap åt mej?
Samt en skullders med topaz/ist??

Scnl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Oo nu ser jag vad som är på min önskelista

Någon som har ett Goldrwap åt mej?
Samt en skullders med topaz/ist??

Scnl

Jag har ett goldwrap
Har du nåt bra i utbyte till en berserk-whirwind-barbar?
Eller till en concentrate-barbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag har ett goldwrap
Har du nåt bra i utbyte till en berserk-whirwind-barbar?
Eller till en concentrate-barbar

Hmm ja kanske..
Beror på vad du siktar på?

Vad har du för account?
kan snakca på bnet
men har realm down nu..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Hmm ja kanske..
Beror på vad du siktar på?

Vad har du för account?
kan snakca på bnet
men har realm down nu..

Jag har account: andreasdr.
Polemistis heter min barbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Ja har 350% och har hittat allt som går att hitta i spelet utan Windforce.

Jasså?

Zod
Jah
Ber
Ohm
Cham
Lo
Steelrend
Tyraels might
ETH deathcleaver
Griffons Eye
ETH titans

Har du hittat allt det också? ( är inte ute efter att anklaga dig för att ljuga, men vi som lirar i min "friendlist" lirar i snitt 10 timmar var om dagen, och vi är 10 spelare. Och jag kan nog ärligt säga att ingen av oss har själv hittat ens hälften av den där listan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag har account: andreasdr.
Polemistis heter min barbar.

Mitt account: Klaetter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Mitt account: Klaetter

Jag är inne nu, kunde du inte komma in eller?