Permalänk

dc adapter till Konica minolta z3

Hejsan

Jag köpte en Konica minolta dimage z3 och är supernöjd! en sak blev däremot en otrevlig överaskning, strömadpatern (extra tillbehör) kostar 500kr!! Men samma dag hittade jag en universal adapter för 79 kr!! där man kunde skifta volt läge så att den blev 6 v som z3 skall ha, kan man då använda denna fast den inte är origenal, har hört både och, vissa säger att kameran kommer gå i kras medan andra säger det är lungt, finns det någon här som vet som kanske har provat med sin kamera?

Tacksam för svar!

Mvh

Permalänk
Medlem

Det är inte bara volten som har betydelse. Du måste även ta hänsyn till mA och vilken polaritet som kameran använder.

Vad ska du använda strömadaptern till? Det är väl uppladdningsbara batterier till den kameran.

Permalänk
Medlem

Jag undrar också vad strömadaptern ska vara bra för. Jovisst, man kanske ska fota mycket i närheten av ett vägguttag, men det känns inte så troligt.

Kameran kan inte heller ladda batterierna via adaptern, så den känns ganska menlös.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med den kameran men min gamla HP kör jag med en universalladdare som man kan ändra strömstyrka med...

Permalänk
Medlem

Bara du har en kontakt som passar och du med säkerhet vet vilken polaritet du ska ha så ska det inte vara några problem. OM det skulle hända något så kan du däremot få svårt att hävda garanti, även om det kanske inte är denna adapter som är orsaken.