Permalänk

Mjo jag vet det Catscan.. går ser ur det blir efter jag filat klart.. tror det ska gå. iaf med vissa kontakter.

Och Mjölklarse.. det bor inte 2 miljoner personer i Jkpg =D snarare 150 000 typ max..

Permalänk

update???!!!

Dags att du får igång skapar glöden igen och bygger:D

Visa signatur

♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
Bionicstyles©2003

Permalänk
Medlem

Tänkt på en grej, detta är inte riktat till dig Terroristen, men alla som bygger htpc brukar köra på kubformat? varför? det ska ju stå vid tv, borde inte Recieverformat eller VHS/DVD-spelarformat vara bättre och snyggare. En tanke bara, ser fram emot nästa update! Förresten, en självklar fråga, eftersom du bor i Jönköping... Varit på DH nån gång? :);)

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Hjälpsam

Gullig kub, ser fram emot den färdiga produkten.. Kör gärna en fläktkontroller på Titanfläktarna, de låter lite väl mycket.

ANG HTPC i VHS/DVD format, jag har en död VHS av gammalt stuk som skall bli HTPC nån gång, saknas bara de flesta delar som skall i den. Dessutom finjusterar jag min NCCH-DL's luftflöde och kabeldragning och bygger ett printerserver chassi så det dröjer lite med HTPCn

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Varit på DH nån gång? :);)

Japp han var i somras

Update terror!

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Oj Terror.. Fint.. Jobba på så blir det nog fina fisken.

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk

UPDATE! Det var ett tag sen... här är iaf liten, kommer en större imorgon.
Har inte kunnat bygga och uppdatatera då jag haft matte c prov som var klurigt som fan och massa annat men nu äre helg och inget framöver i skolan så nu ska de moddas.

DH.. mjo brukar vara där.. Snart dags igen, fast man blev ju måttligt sugen av en viss anledning. men det blir säkert skoj endå!

Och varför Kubformat? det är grymt snyggt, ha en kub till en pc man tar med sig på lan och bär runt på är jobbigt. att ha den till en stationär som alltid kommer stå där.
(dessutom var moderkortet jag köpte kvadratisk.

aja här är 4 bilder.. blev inte så mycket idag, kom hem sent. men lite inför morgonen iaf.

Idag har jag Filat som fan.. var lite tveksam innan faktiskt om det skulle gå att få till det faktiskt..
Här har jag monterat ihop den efter jag filat så att alla kontakter från moderkortet kunde sticka ut.

Och här har jag satt i alla kontakter som jag hade lite fler av.. har tex inte två skärmar i huset vilket är lite dåligt men så är det iaf. så kunde inte testa den men det ser ut som det kommer gå i en där med.
(USB ska filas lite till imorgon bitti, går på 5 min.)

Här ser ni min kub inuti, sne bild men kameran är saer.. det man ser i kameran blir alltid taget lite fel.. men det får ni leva med.
Ni ser att det är Tajjt som fan inuti vid hörnen.

en närbild på ett av hörnen (alla hörn är lika tighta)
inte nog med att det är trångt. en skruv sitter som gör att moderkortet inte kan åka mer upp. både bra och dåligt, men hade jag tänkt på det före jag gjorde hålen hade jag satt det högre upp..
Men ni ser hur tight allt är, och det var därför jag var så rädd att det inte skulle funka för det räcker att den är lite lite skev kuben så kanske inte moderkortet går in.

Planering: Imorgon. Söndag

Såga ut hål för 2st 80mm fläktar,
Nätagget ska kunna fästas i chassit.
ska såga ut hål för dvdn.

Tror inte jag hinner mer.,. om jag ens hinner det jag tänkt. tar lite tid att rita upp allt var de ska sitta.

PS: Jag VET att det är ganska tråkiga bilder jämfört med andra projektloggar men så äre när man har en dålig kamera och har tejpat alla plexiskivor, ser ganska dött ut. men vänta bara tills jag avmaskerat det och tänkt alla ljus.
Föresten, pappa kanske ska köpa en riktig digitalkamera? man får väll hoppas att det blir snart.

Permalänk

Looking good:)

Visa signatur

Bionicstyles©2003

Permalänk
Medlem

*Tummen upp*
Vad ska du ha för ljus i burken sen då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Han sa att han skulle ha 2 eller 4 röda CCFL?

Visa signatur

God Jul
:D

Permalänk

Ser nästan ut att vara lite för tajt det där.
Hur pass tajt är det mot metall-ramen? Inte tänkte på risker med kortslutning?

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Ser nästan ut att vara lite för tajt det där.
Hur pass tajt är det mot metall-ramen? Inte tänkte på risker med kortslutning?

Går inga ledare på sidorna av moderkortet så det borde inte vara något problem.

Visa signatur

Barton 2500+ @ 2430mzh (11*220 1.7 Vcore)| EpoX 8RDA3i | 2* 256 Twinmos Orginal (2.5-3-3-11) | Ati radeon 9600pro | HDD 80gb + 200gb | Windows XP Pro |

Permalänk

UPDATE: Här är då bilderna som jag sa.. klockan hann gå över igår men de kommer nu iaf..

Slänger bara upp bilderna.. ändrar och skriver lite om det imorgon kanske..
Pappa köpte en digital kamera idag.. perfekt tänkte jag och invigde den.

Sågat och slipat framsidan, hyffsat nöjd.. det kommer itne synas sen när det ska på ett galler på fläkten och hålet för dvdn var lite för stort. men det syns inte heller om man inte vet och kollar efter nån mm glipa i underkant.. fast det vet ju bara jag..

Sågat och slipat bakdelen. fläkthålet blev grymt bra tycker jag själv, hålet för fläkten på nätagget är kanske lite sämre men var svårare att göra så litet, det tror jag inte kommer sunas så väl senare heller.. göre det får jag slipa till det.
Nätaggsfläktshålet är rundare än det ser ut.. endast i nedre vänsterkant som det är liiite ickerunt.

Provisorisk lösning på fästannordning av nätagg och dvd..

Snett framifrån

Snett ifrån andra sidan

bakifrån. , gallret är tejpad i all trötthet, så det sitter ionte så bra och därmed ser det ut som hålet är helt cepe.. så är det inte. bara lite kanske..

Snett bakifrån.. är ganska nöjd med baksidan iaf.. (den är snyggare än framsidan tycker jag )

gäsp.. dags att sova.. skola kl 8..

EDIT: sådär.. skrivit lite om varje.. avmaskering senare om jag orkar vill säga..

Permalänk
Medlem

Sjysst, ser lovande ut, efter lite efterarbete så kommer det se grymt snyggt ut.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge

När kommer du ta av maskeringen så att man kan ser ungefär hur det kommer bli?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Snyggt bygge

När kommer du ta av maskeringen så att man kan ser ungefär hur det kommer bli?

typ när han har filat/slipat/dremlat hålen färdiga antar jag...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Fint! är det 80mm fläktar?

Kommer det någon gravyr på denna burken?

Visa signatur

Permalänk

jag vill oxa gärna ta bort maskeringen så man får se lite bättre bilder, men gör ajg det för tidigt så kommer ju det bli massa repor =(

Hålen är typ färdig filade.. möjligtvishålet vid nätaggsfläkten. men gör jag den större så kanske jag inte kan göra hål så jag kan skruva fast den.. vi får se.
Hålen ser rundare ut i verkligheten än de gör på bilderna.. det är delvis det svarta blyertsen och bläcket jag ritat med på maskeringen som gör att det ser lite o-runt ut..
och japp 80mm.. större får jag inte plats med det blir 2st Titan Aluminium..

Men jag hoppas på att jag kan avmaskera nån gång i veckan.. vill oxa se hur det ser ut utan..

det kommer inte att bli någon gravyr det gör ju alla nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terroristen

det kommer inte att bli någon gravyr det gör ju alla nu för tiden.

Tråkig inställning egentligen, "alla" bygger ju med plexiglas numera också.. när jag modifirerar/bygger gör något rent allmänt, behöver inte vara med PCn, så gör jag det jag vill ha, inget annat.

Vill du gärna ha gravyr på den, kör på, om inte skit i det.

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut. Vilken glasmästare köpte du skivorna ifrån? Alséns glasmästeri?

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.. vill att det skall avmaskeras nu,,,

Permalänk

Dels äre för att alla kör gravyrer, må hända det är tråkig inställning. dessutom orkar jag inte det och vill ha en kub utan märken på när de är avstängd.

Vet inte om jag ska ta och avmaskera nu nästan.. så kan jag maskera sen när jag ska borra mer.. är inte så mycket kvar med att borra och så..
Borra 3 små hål i sidorna för att fästa lite saker
Borra i toppen och botten, (några onödiga hål jag gjorde i onödan för ajg täntke ha en annan fästannordning inann men det böts ut.. sätter nog leds där istället.
Sen slipa lite kanter kanske.. får se hur det ser ut efter avmaskeringen.

Kanske kan avmaskera ikväll?? vi får se.. om jag orkar.
Tror ni man kan börja sätta toning på sidorna även om man ska borra några små 3mm hål ? borde väll hålla för det. iofs har jag metervis extra toning så det ska nog gå även om det misslyckas

Idag blir det iaf inge moddning föärutom kanske avmaskering. nu äre dags att skriva text till bilderna på förra sidan och sen dra ut med bemmen i hallen.

EDIT: btw, köpte det på Tulilla glas eller vad de heter. ligger nära atteviks och ed i jkpg.. typ lite dyrt.. men det fick gå endå..

Permalänk
Medlem

vänta med toningen tills allt e klart. annars om du vill testa, så ta en bit trä, lägg tyg på, och borra. Se vad som händer med tyget, ungefär samma sak kommer att hända med toningen

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Satt uppe och avmaskerade igår kväll till klockan 1.. tog as lång tid på fronten och baksidan. tejpen jag hade på dom sidorna var smalare och mer klistriga så det satt som faen..

orkade inte ta några bilder efter det, så jag tog dem nu när jag kom hem istället..

Tycker själv att det ser lovande ut.. lite små fel här och var. men det har ingen ont av. då de flesta antagligen inte ens ser dem sen.

OBS: De VITA prickarna på plexit som syns tydligt på vissa bilder är rester av TEJP, ej Repor eller annat.. har inte orkat ta nått som tar bort klistret som sitter kvar på några ställen!

Märkte när jag tog av tejpen att det fanns en del vassa kanter runt om plexibitarna.. lite slarvigt jobb hos glasmästaren =/ men det går nog fixa till.. ser även att de slått bort en flisa i ena hörnet. man blir förbannad.. men det funkar endå.

Jusste.. vet inte om jag kommer att uppdatera så hemskt mycket.. köpte hl2 idag så det blir väll en del av det om steam verifierar min cd key nån gång.. sega as..

Permalänk

Hur mycket har bygget gått på hittills?

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Ser ballt ut, vore ju kul om du hade kanske placerar moderkortet någån annan stanns, på sidan eller kanske i taket som Elitemodd gjorde på en av hans moddar. eller göra sätta moderkortet i mitten, och alla rörliga delar som PSU, HDD samt Optiska enheter i botten. SOM den där P4 lådan som finns på bit-tech. Sån vill jag själv göra, tycker såna ser riktigt snyggt ut och liksom prydligt. Väntar nu på bilder när allt e inne, HL2 kan du vänta med, eller hur

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge, men ska du inte ha något nätverkskort ?

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Sicka stora repor du har! Varför har du det? Det är väl inte bra? Men fint annars jort! GL HF: *drar hs* pang pang.

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terroristen

OBS: De VITA prickarna på plexit som syns tydligt på vissa bilder är rester av TEJP, ej Repor eller annat.. har inte orkat ta nått som tar bort klistret som sitter kvar på några ställen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Sicka stora repor du har! Varför har du det? Det är väl inte bra? Men fint annars jort! GL HF: *drar hs* pang pang.

naaah inge rapor hörru!

Nice bygge iaf men ska nätagget hänga i endast plexit?

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk

Hur mycket det gått på? beror på om man räknar inkl moderkort och nätagg..
Det är iaf 1300kr för bara moderkort, nätagg och plexi. sen äre kanske 300-400kr för småsaker som skruv och alu list m.m..
Vill inte räkna mer

Nätverkskort? jodå.. ska köpa nått begagnat på dreamhack hade jag tänkt.. blir billigt och bra. Alltid nån som säljer begagnat där

och NEJ Det är INTE EN ENDA REPA vad jag har sett än iaf.. och det är det nog inte för jag har inte kunnat göra några, tog bort plasten som var först och satte maskeringstejp på alla direkt. isf äre från glasmästaren..
men som sagt inte sett en enda repa.

Jag håller i nätagget på bilderna. men senare ska den itne bara hänga i plexit, i bakänden finns en liten sak som sticker ut.. typ en platta med ett hål i, tänkte borra och skruva i en distans i sidan. som sedan nätagget kan vila på.. skruva, och vila på distanser alltså..

aja.. back till hl2 =D men kommer nog försöka göra färdigt min låda i helgen.. Ska ju till dh så den ska med.. tror jag iaf..