Permalänk

nu vill vi ha update!
vet att du fixat mer på den:)
show us!

Visa signatur

♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
Bionicstyles©2003
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣

Permalänk

Ja du har så rätt Klevah.. visst har jag en update på G.. bilderna inte ens en timme gammla..

OBS: EJ DEN DVD SPELARE JAG KOMMER ATT ANVÄNDA. (Den andra har jag hängade ut ur sidan på min andra dator, jevla cepe att man måste ha dvdn i när man spelar hl2 och css.. hoppas de kommer nån patch eller annat som kan lösa det..

En bild utan att jag satt i de mesta av delarna..

Framifrån, hållaren till hddn blev det lite fel med.. limmade sen tog jag bort den för den satt inte så bra, slipade och limmade igen.. blev lite vitare på den delen pga det gammla limmet =/ men det kanske man inte tänker på

Ja. ni ser nog vad det är.. en bild snett uppifrån.

Snett bakifrån, gillar baksidan mest, vet inte varför kanske pga att det varit mest arbete där med att såga ut allt.

Bakifrån. hade inte en till fläkt och sätta där för att visa, ska endå vara Aluminium fläktar där sen som jag hoppas de på gtek har med sig till dh så man kan köpa där..

Från sidan. lite silikon från gammal användning av plexit som är dvd hållare. ska slipas bort senare...

VAD SOM ÄR KVAR:

Fixa så jag kan montera moderkortsplåten så den sitter fast.
Tona
Slipa några få kanter.
Fixa on/off knapp, och ett ställe för ir.mottagaren. under hdd blire nog.
Lite små modds, sätta leds i moderkortsplåten och i 8 hörn. (där jag borrat fel)

Sen äre det lätta kvar, köpa delar och sätta i (fläktar och ett wlan kort)
sen skruva ihop allt och koppla in, testköra och klart.

DH är på torsdag, innan dess blire nog bara kanske lite början på toning och slipat som är klart.

Permalänk
Medlem

Snyggt. Jag tycker att det blev riktigt bra med aluminiumet på insidan. Det ger en clean look. Snyggare faktiskt än bara plexi enligt mig och garanterat snyggare än om du hade satt dom på utsidan.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

wieeeee nice bygge. kanske får se det på DH?.-

Visa signatur

'-_-'

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt!! enkelt.. piffa till det sen med två lysrör dom kostar bara 39kr/st nu

Permalänk

Jag kan ju sorgligt säga att den troligen inte hänger med till DH.. har allt för mycket kvar, måste ju iaf få dit startknapp och montera fast moderkortet..

och det kommer jag inte hinna då det är trafikskola och prov på både tisdag och onsdag..
Sen äre ju dh hela helgen och prov direkt efter det.. så helgen efter DH kanske jag kan återuppta och göra klart den..

downup, jag ska köpa två lysrör på dh antagligen. hoppas de har med sig 10cm bara.. och att de har med sig fläktar så jag kan köpa det med.. känns jobbigt att beställa från internet och betala den frakten när man endå "möter" dem..

Permalänk
Medlem

Några feta snygga thumbscrews i ex. blå färg (om nu toningen också kommer att vara blå) istället för de där meccano-skruvarna vore grymt.

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

Jävlar va najs. Det som gjorde det snyggare än "vanliga" plexi chassin var ju den där stålramen innuti. Utan den hade det inte vart så snyggt, men satan så snyggt det blev med det.

Permalänk
Medlem

jäkligt läckert måste jag säga!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

känns jobbigt att beställa från internet och betala den frakten när man endå "möter" dem..

pc action har gratis frakt just nu

Visa signatur

'-_-'

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut. Men är det bara jag som tycker att vissa skrejer ser lite snea ut?. Kanske är fel på mina ögon

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eqlzr
Ser mycket bra ut. Men är det bara jag som tycker att vissa skrejer ser lite snea ut?. Kanske är fel på mina ögon

Nej blir så för mig med..

Men jag tror det är bilderna som lurar oss

Eller vad säger du terror?

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk

Att ni har fan inte dålig syn isf.. för visst.. det kanske skiljer en mm eller nått här och där. men det suns inte om man inte använder vinkelhake och kollar på den irl.
Antagligen är det isf fotona som gör att det ser mer snett ut troligen. antar att ni skulle mena dvdn och möjligtvis nätagget.
Nätagget hänger lite i den ände den inte är fäst pga tyngden. men den sitter grymt stabilt och helt omöjligt att den skulle trilla ner.
DVDn är den som isf kan sitta nån mm snett men det var för att hålet blev lite stort på ena sidan, syns dock inte irl om man inte kollar noga..

Tumskruvar blir det inte för jag vill inte ha saker som sticker ut här och var. dessutom är det fel tjocklek på tumskruvar och dom har en konstig standard på gängorna.. så det är faktiskt ganska omöjligt dessutom.

Tack för alla kommentarer föresten

btw: JoK, kan man beställa från pcaction så de tar med sig till dh? funderar att annulera min order från komplett eftersom de aldrig skickar mina beställda varor =(

Permalänk

Får man fråga hur du har gjort dom perfekta fläkthålen?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Om du skal ha ett nätverkskort.. borde du inte göra ett hål för det då ?

Eller har du gjort det, och jag är så blind att jag missat det ?

Visa signatur

bläe

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha en plexikub :p. Finfint hursomhelst tycker jag(synd att jag inte åker till dh så att jag kan se den irl bara).

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk

Fläkthålen är gjorda med en Sticksåg.. skit lett..

och visst ska jag ha ett hål för Nätverkskort ska bara få tag i ett först.. ett wlan kort är på väg. om nu komplett vill skicka nån gång.

Yarg. Den kommer antagligen inte med dit endå denna vintern. den hinenr inte bli klar tills dess.. Java prov imorgon som jag måste ta hand om.
Men nästa vinter vem vet

Permalänk

Snyggt:D

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk

Nu är jag faktiskt så gott som klar, har iofs varit det i någon vecka.. men bilderna blev så orättvisa så jag har inte vetat om jag ska posta dem eller inte.. men nu gör jag det iaf..

Får se om det blir bättre nästa gång jag tar, då jag gjort det allra sista och den är up and running..

De orättvsa bilderna gör att det ser ut som att det vore en massa vita prickar (blixten gjorde så de bubblor som endå jag inte fick bort och en del i plexikanterna som gjorde att det reflekterades konstigt..

Men kan ju lägga upp en bild endå. som är ifrån mitt tv bord.. då blev det inte lika orättvist med reflektioner som inte finns..

Och på Närbilderna så ser det ut som aluminiramarna och allt annat är Blått..
men men Här är lite bilder.

Som sagt.. jag tycker bilderna är Orättvisa.. och det ända jag är lite missnöjd med är det vita som syns i fronten där plexibiten som håller upp hddn är limmad. Så blev det när man limmade fel 2 ggr =( (limmade men lossnade, limmade som satt bra, sen råkade slå sönder och fick limma igen..)

Farsan hade använt kameran.. så nu stod det datum på med =/ aja anyway.. Där är de iaf. Nu har jag Start knapp och Skrivar så jag kan sätta fast Fläktarna kvar.. Och lysrör.. glömde köpa det på dh =D

Permalänk
Medlem

Varför inte använda orginalplåten på baksidan..? :s

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

den va snygg du

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Movement.. antar att du inte läst hela tråden (tror det står iaf, annars borde jag skrivit det)
Jag köpte moderkortet från Ebay Tyskland (finns inte i sverige) och då fick ajg inte med io plåten. hade jag fått det hade jag använt den istället.

Gah.. jag skulle kommit ihåg att köpa 10cm lysrör på dh.. nu vet jag ju inte Hur den ser ut när de är upplyst där inne. =/

Permalänk

brukar va kräsen när det äller plexichassin men den där va ju faktiskt snygg!

Permalänk

riktigt vackert

Permalänk

lite synd med det där limmet som reagerade med plasten... blev inte så mycket sötfaktor

och dvdn ser ut att tilta litet, annars ser det ju ganska finfint ut

Visa signatur

#c++.se @ quakenet.

Audiofil

Permalänk

var köpte du aluminiumramarna?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

du drar upp en ett år gammal tråd för o fråga var du kan köpa aluminiumramar?!?! FFS! (nej jag har inte rapporterat o shit för jag är ingen hobby-moderator)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

de finns på clasohlson att köpa.. det kostar 40 kr för runt 1,5 metersbitar i aluminium

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

måste fråga hur du har gjort när du gjort hålen för i/o...visst du har borrat o filat men jag menar mer uppmätningen...tagit i/o-plåten o ritat av?? :S

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

stod i tråden att det inte följde med någon I/O plåt
EDIT: gillar din sign.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail