Permalänk
Medlem

Quake 1 - Problem

Har några frågor!

1. Hur kör jag online, vilka saker behöver jag göra [länkar?]? Har ni några servar?

2. Jag har skaffat massa modar men jag kan inte köra dom som inte har .exe fil. Och jag har läst att man ska skriva "quake -game q1a"* i consolen, men det verkar inte funkna.

3. Var lägger jag in maps så jag kan kör dom

Fuhguake har jag och tenebrae så det funkar på XP.
Vilken exe fil ska man öppna Quake iför att spela modar? Funguake, tenebrae exe-filerna?

q1a =mod namnet

TACK!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Ladda ner quakeworld för att lira online om jag inte minns fel.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

1. Hur kör jag online, vilka saker behöver jag göra [länkar?]? Har ni några servar?

kör med The All-Seeing Eye och spela på BBB serverna... funkar fint för mig...

2. Jag har skaffat massa modar men jag kan inte köra dom som inte har .exe fil. Och jag har läst att man ska skriva "quake -game q1a"* i consolen, men det verkar inte funkna.

gör en bat fil som du starta quake med... det ska funkar... funkar för mig iallafall.

3. Var lägger jag in maps så jag kan kör dom

Fuhquake/qw/maps/

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||

Permalänk
Medlem

Re: Quake 1 - Problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Har några frågor!

1. Hur kör jag online, vilka saker behöver jag göra [länkar?]? Har ni några servar?

2. Jag har skaffat massa modar men jag kan inte köra dom som inte har .exe fil. Och jag har läst att man ska skriva "quake -game q1a"* i consolen, men det verkar inte funkna.

3. Var lägger jag in maps så jag kan kör dom

Fuhguake har jag och tenebrae så det funkar på XP.
Vilken exe fil ska man öppna Quake iför att spela modar? Funguake, tenebrae exe-filerna?

q1a =mod namnet

TACK!

gör en genväg av din quake.exe
genvägen till quake->högerklicka->egenskaper->Genväg->skriv "game modnamnet" efter quake.exe

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series