Permalänk
Medlem

Var köper man hörlurar med 2,5mm plugg?

Jag har en mobiltelefon som klara att spela mp3 men mobilen har bara ett 2,5mm hörlursuttag. Headsetet som följde med har bara en snäcka och är i mono.

Var köper man stereo hörlurar med två snäckor och med en 2,5mm plugg... jag kan inte hitta någon butik på internet som säljer såna lurar.

Någon som har nått tips?

/ante

Permalänk
Medlem

Re: Var köper man hörlurar med 2,5mm plugg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av asS
Jag har en mobiltelefon som klara att spela mp3 men mobilen har bara ett 2,5mm hörlursuttag. Headsetet som följde med har bara en snäcka och är i mono.

Var köper man stereo hörlurar med två snäckor och med en 2,5mm plugg... jag kan inte hitta någon butik på internet som säljer såna lurar.

Någon som har nått tips?

/ante

Vad har du för mobil? Det skulle göra det något enklare att svara om man visste...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Var köper man hörlurar med 2,5mm plugg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisseson
Vad har du för mobil? Det skulle göra det något enklare att svara om man visste...

Jag har en Nec e616 xtreme.

Okej, jag har också hittat massa adaptrar men jag vill ha en färdig hörlur med 2,5mm plugg...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Var köper man hörlurar med 2,5mm plugg?

Citat:

Jag har en Nec e616 xtreme.

Okej, jag har också hittat massa adaptrar men jag vill ha en färdig hörlur med 2,5mm plugg...

Tre har ett stereoheadset som de säljer till din mobil. Vanliga hörlurar för 2,5mm har jag inte sett, tveksam till att det finns.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Var köper man hörlurar med 2,5mm plugg?

Citat:

Tre har ett stereoheadset som de säljer till din mobil. Vanliga hörlurar för 2,5mm har jag inte sett, tveksam till att det finns.

Det finns men vart man kan köpa det vet jag inte, kan följa med små skitradios ibland

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Inaktiv

Mitt gamla headset som följde med min A925 passade bra i min kompis e616

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Var köper man hörlurar med 2,5mm plugg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Det finns men vart man kan köpa det vet jag inte, kan följa med små skitradios ibland

Ok, det är inte bara mono då?

Trådskaparen: kontakta http://www.headsetshoppen.se/ det låter som de borde veta om det finns. ..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Var köper man hörlurar med 2,5mm plugg?

Citat:

Jag kan inte hitta några mobiltillbehör på tre.se, får väl ringa dom... hm. Men seriöst hur kan Nec bygga in ett 2,5mm uttag när det inte finns hörlurar som passar. Jag vill ju lyssna på mina mp3or jag har i telefonen och helst i stereo.

Citat:

Ok, det är inte bara mono då?

Trådskaparen: kontakta http://www.headsetshoppen.se/ det låter som de borde veta om det finns. ..

Jag ska maila dom.. men det verkar bli dyrt.. man vill ju inte punga ut med 500spänn för ett par skit lurar.

Blir nog ändå att köpa en 2,5mm adapter och löda på den på ett par hyffsade koss lurar... suck..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Var köper man hörlurar med 2,5mm plugg?

Citat:

Jag kan inte hitta några mobiltillbehör på tre.se, får väl ringa dom... hm. Men seriöst hur kan Nec bygga in ett 2,5mm uttag när det inte finns hörlurar som passar. Jag vill ju lyssna på mina mp3or jag har i telefonen och helst i stereo.

Jag ska maila dom.. men det verkar bli dyrt.. man vill ju inte punga ut med 500spänn för ett par skit lurar.

Blir nog ändå att köpa en 2,5mm adapter och löda på den på ett par hyffsade koss lurar... suck..

Kolla på: http://www.tre.se/templates/Mobile.aspx?id=900 under tillbehör, där finns de längst upp i listan. När det gäller adapter så kolla först att adaptern fungerar med din telefon och vanliga lurar, Motorola A925 och vanlig adapter funger ju inte t.ex.

Permalänk
Medlem

finns det någon adapter så man kan få stereoljud?

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2.5plugg till min Sharp GX 30 hos Vodafone - hur dom funkar till din Nec kan jag ju givetvis inte uttala mig om.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Det finns inte en chans att din mobil klarar att driva ett par större koss-lurar.

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem

jo?
menar du att storleken har nån betydelse?

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Nec e616v har en special kontakt med en liten ring längst ut. Jag testade med ett Nokia stereo headset men det funkade inte.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy