Permalänk

DVD spelaren borta!?¿

Hej!

Jo, jag spanade lite på mitt RAM igår, så jag tog ut det ur datorn å kollade på det jag behövde . . . . Men nu när jag satt in det igen står det när jag startar innan Win e laddat
" Sec Master Drive - ATAPI Incompatible Press F1 to resume"

Det enda man kan göra är att trycka F1 , då stratar den fint å allt funkar förutom att mina DVD- å CD- spelare har försvunnit .. . Jag har kollat alla sladdar å dom verkar sitta där dom ska. När jag kollar systeminfon står det att det finns alla 512 RAM . . . Hjälp !? `
--------------------------------
Nu har jag låtit burken stå utan ström ett dygn, och nu går det plötsligt att starta Win utan problem. Det enda är att den hitta bara min CD-brännare, men DVD:n har den inte en susning om att den existerar . . . Vad tror ni om att flasha BIOS? Eller är det sista utvägen?
Det funkade ju så bra innan
----------------------------------
Såhär står det när jag startar datorn:

" Auto Detecting pri master... IDE - Hard disk
Auto Detecting pri slave... IDE Hard Drive

Auto Detecting Sec Master... ATAPI Removable Media Device (ARMD)
Auto Detecting sec slave... ATAPI Tape "

Sec Slave = Tape? vad betyder detta ?

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Medlem

Flasha bios ska du göra om du inte har senaste, men det är ingen lösning på detta problem.
Gjorde du nåt mer än att kolla på minnet? Felet kan ju knappast ha med minnet att göra.

Visa signatur

David