Bästa Beat 'em up-spelet genom tiderna.

Permalänk

Bästa Beat 'em up-spelet genom tiderna.

När jag var mindre på från början av mellanstadiet till början av högstadiet spelade jag ganska mycket Beat 'em up.
I början street fighter 2 till snes och senare Mortal Kombat Triology till Pc.
Ofta spelade man ju med en och samma kompis hela tiden så båda blev ungefär lika bra och visste exakt hur sin motståndare spelade vilket var förbannat kul!

Under tiden smög man ju in Shoot 'em up spel, fps eller kuta och skjuta eller vad man nu kallar dem nu för tiden och dessa fortsatte jag spela men förra veckan drog jag fram det fina liret Capcom vs Snk 2 och då fick jag ett sånt frukantsvärt sug efter Beat 'em up-spel.

Har nu spelat Capcom vs Snk 2 och Street Fighter 2 varje dag i 2 veckor och jag tycker det är så fruktansvärt roligt.

Capcom vs Snk 2 är det jag lägger min röst på, av de Beat 'em up-spelen jag spelat någonsin.

Vad tycker ni, vilket är det bästa Beat 'em up-spelet genom tiderna?

Edit. Häftigaste karaktären får ni gärna skriva också!

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Jag har haft grymt roligt med Soul Calibur 2, känns som det finns lite större djup i det spelet än de gamla "tryck så snabbt du kan"-spelen eller de nya "titta på mina bröst istället för att slåss"-versionerna.

Permalänk
Medlem

Körde asmycket Tekken och Tekken 2 när jag gick i mellanstadiet eller om det var i lågstadiet. Vill minnas att jag tyckte att de två var bäst

Permalänk

Pro Wrestling (NES)

Permalänk
Medlem

Def Jam Fighting for NY - Helt okej spel enligt mig

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Medlem

Ingen tar mig på Tekken 4.
Dock, tycker jag att det bästa beat 'em up spelet var Killer Instinct.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Killer Instinct, Marvel superheroes 2, Tekken, MK

Permalänk
Medlem

MK på Amiga 500. Slösa rätt mycket timmar på det.
Och Super Street Fighter 2 på SNES hemma hos polaren.

Nu för tiden så är Soul Calibur 2 på xbox som gäller.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

2d: Street Fighter: Third Strike.
3d: Soul Calibur till DC.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk

tekken 2 till psx hade jag jävligt kul med, men jag är ingen beat'em-up expert direkt...

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Ingen tar mig på Tekken 4.
Dock, tycker jag att det bästa beat 'em up spelet var Killer Instinct.

Haha, du har blivit spöad av Odysseus i Tekken 4!

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna tipsa mig om nått bra beatem up spel till Xboxen. Har Dead Or Alive 3 vilket jag tycker är maffigt med alla kombos och snygga animationer.

Finns det nått mer bra till xboxen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Skulle någon kunna tipsa mig om nått bra beatem up spel till Xboxen. Har Dead Or Alive 3 vilket jag tycker är maffigt med alla kombos och snygga animationer.

Finns det nått mer bra till xboxen?

Som någon nämnde innan, Soul Calibur 2.
Mortal Combat: Deception verkar också vara fräckt, har dock bara testat det litegrann hos en polare.

OnT: Tekken 3 och Street Fighter 2 har jag nog haft mest skoj med.

Permalänk
Medlem

Soul Calibur till DC, no competition.

(Förutom SC2 till PS2 då )

Visa signatur

.

Permalänk

Dom tidiga Mortal Kombat spelen till Sega är bäst!
Blev nu sugen att emulera.

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Jag har haft grymt roligt med Soul Calibur 2, känns som det finns lite större djup i det spelet än de gamla "tryck så snabbt du kan"-spelen eller de nya "titta på mina bröst istället för att slåss"-versionerna.

Soul Calibur 2 är riktigt bra också, kör det ofta till gamecuben.
Det är ju klockrent med alla vapen och rörelserna flyter ihop jättebra.
Det jag gillar med Capcom vs Snk 2 är det väldigt intensiva tempot vilket SC2 inte har.
Båda är väldigt bra fast på olika sätt.
Tycker det är schysst med retro-gubbar i CvS2 mot 3d-bakgrund

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Street Fighter 2 som du nämner är ju sjukt bra, men om man ska snacka moderna beat em ups så är det ju utan tvekan Soul Calibur 2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Soul Calibur 2 är riktigt bra också, kör det ofta till gamecuben.
Det är ju klockrent med alla vapen och rörelserna flyter ihop jättebra.
Det jag gillar med Capcom vs Snk 2 är det väldigt intensiva tempot vilket SC2 inte har.
Båda är väldigt bra fast på olika sätt.
Tycker det är schysst med retro-gubbar i CvS2 mot 3d-bakgrund

Ska kolla upp CVSS2, låter som ett mycket bra komplement.

Permalänk
Medlem

Soul calibur 2 är nog det roligaste jag har spelat

Permalänk
Avstängd

Dragonball z:budokai 1-3 på ps2 samt tekken 4 o sc 2

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 2500 mhz vcore 1.50 | Msi k8n neo2-54g Platinum | Ati Radeon 9800 pro | twinMOS pc3200 1 x 512 ddr 200mhz | 40 gig hdd | OS: winXP Pro | Hiper Type-R 480W 28 amp |

It's all about the game and how you play it

Permalänk

när det var amigans tid så var det där ik+ karate eller vad det nu hette en höjdare tätt följt utav pit fighter.
senare så har det bara kommigt ett enda spel som jag personligen har gillat och det är tekken 2.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Street gangs till Nes, finns även till Gameboy Advance.
Jag har aldrig haft så kul med något annat beat em up, älskar co-op.

Permalänk
Medlem

När CAPC släppte Street Fighter II till SNES runt '93 så visste dom inte att dom släppte det bästa fightingspelet genom tiderna. Inget annat spel håller sådan klass, sett till sin tid. Jag tycker inget av dom nya spelen är så bra även om grafiken klart är 1000% bättre. Det som gör SF2 så bra är karaktärerna, dom är så bra blandade och häftiga, sedan äger musiken med. Fy fan vilket adrenalin det var när vi hade battles ibland hemma hoss polaren, ibland började vi nästan slåss på riktigt

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

1.Mortal Kombat
2.Street Fighters
3.Tekken

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
1.Mortal Kombat
2.Street Fighters
3.Tekken

håller helt klart med!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

2D-fighters all the way

Street Fighter Alpha 3
Guilty Gear XX Reloaded
Capcom VS SNK 2
Street Fighter 3 Third Strike
King of Fighters 2004

Alla dom är bra spel, kan inte utnämna någon vinnare av dom dock.

PS. Det går en stor beat'em up-turnering varje år som heter evolution, där alla stora 1on1-bups spelas (Super Street Fighter II Turbo spelas fortfarande :-).

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk

Jag tänkte att när vi ändå är igång kan vi ju alltid skriva vilken våran favorit-karaktär är.

Min är helt klart Ryu, den första jag spelade med och jag lirar fortfarande med honom mest i SF2 och CvsS2.
Gillade även Sub-Zero i Mortal Kombat men han når inte alls upp i samma klass som Ryu.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Jag tänkte att när vi ändå är igång kan vi ju alltid skriva vilken våran favorit-karaktär är.

Min är helt klart Ryu, den första jag spelade med och jag lirar fortfarande med honom mest i SF2 och CvsS2.
Gillade även Sub-Zero i Mortal Kombat men han når inte alls upp i samma klass som Ryu.

Akuma/Gouki, ren ondska personifierad

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

2d>3d

Visa signatur

3 Warps to Neptune

Permalänk

1.Soul-Caliber II,de bästa spelet jag nånsin lirat på PS2,tror inte jag lirat nåt roligare Beat'em up spel,de som kommer efter,de är STOOOOOOORAAA steg efter..Soul-Caliber II tar allt!Karaktärerna i spelet är juh Mitsurugi som 1:a och Yushiimutsu 2:a..Så förbannat skojjigt spel!Speciellt när man ökar tempot
2.Mortal Combat
3.Tekken

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W