Permalänk
Medlem

min första rymd bild!

Jag antar att detta hör till Grafisk design, annrs så får ni flytta mig rätt.

I alla fall, har hållt på med 3d studio max 7 nu i en vecka, är helt själv lärd osv, har gjrot vissa av tutorialsen som följer med Max 7 men annars har jag bara pillat själv!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/First_space_1...

Kommentera gärna bilden!
och om det är någon har som kan max 7 så kan ni ju gärna ge mig tips på om det är någon som ni tycker att jag ska förbättra!

Permalänk
Medlem

kan iofs inte 3d s max, men den känns mest som ett par bollar och lite ljussättning, ingen höjdare direkt. Sen tycker jag det blir lite överdrivet med förmörkelse effekten på alla, känns variationslöst och fult, men det är la bara att jobba på så blir de nog bättre.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

För hög kontrast. Sen så ligger ljuset väldigt konstigt... Om solen uppe till höger är enda ljuskällan (vilket det ser ut att vara) så ligger ljuset mycket ologiskt på vissa planeter.
Och sen personligen tycker jag det är för lite stjärnor.

Du kan ju annars göra själva planeterna och liknande i 3d Studio Max och sen göra efterarbete i Photoshop, vissa saker är svåra att göra i 3d Studio Max, så som stjärnor.

Permalänk
Medlem

precis, ljuset var inte bra...
annars bra nybörjarbild enligt mig...

Permalänk

Här var den jag gjorde i 3ds 7, inte allt så bra och bara halvfärdig:

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

hmm ljuset kan fixas sen så är det nåt från den kamera postionen som du har renderat ifrån som gör att planterna verkar se ut lite kantiga, kanske är det nåt fel på texturen som gör så att dom ser kantiga ut eller kanske så är det renderingsmotorn.
fixa det så blir det lätt A+

Vilken renderingsmotor använde du ?

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

ja du. bra fråga det där med renderings motorn, har som sagt använt programet i en vecka, jag trycker bara på rendering, och sedan render,

Aendy: förstår vad du menar! men det är min bild av rymden! alltså bara solen som den enda ljuskällan.

stjärnorna har jag lite problem med, igentligen så ligget det ca 100 st omni en bit "bort" i bilden för att dom inte ska lysa på planeterna, på alla Omni så har jag "Star" effekt. ska ta bort dem och göra en stjärnbild på photoshop isället

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle testa köra genom video post och lägga på en starfeildeffekt
http://monkeh.mine.nu/3dsmax-se/lyseffekter/ liten intro till video post. Titta längst ner för att se hur star feild ser ut

edit: internt ip...

Permalänk
Medlem

Ljussättningen känns mysko, stjärnorna i bakgrunden var för få och inte särskilt snyggt gjorda.

Visa signatur

Intel 10900K, RTX3090 MSI SUPRIM X, MSI 490 MPG Z490 GAMING CARBON